Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Men vad händer med silverpriset?
Men vad händer med silverpriset?
2011-05-11 22:35 # 1
Anonym
Oj oj. Ner med 7% vad händer egentligen med silverpriset?
2011-05-11 22:50 # 2
da_real_hulk
Det är uppenbart. Fler attacker. vad jag önskar jag hade pengar att köpa för.
2011-05-11 22:55 # 3
Anonym
Vad menar du med 'Fler attacker'?
2011-05-11 23:12 # 4
bergfalken
dollarn stärks pga greklands krisen ...flyr euron köper dollar som man tycker är en säker valuta....he he...... jo jo...det ska vi bli varse....
2011-05-11 23:36 # 5
Tel
Senast ändrad av Tel; 2011-05-11 23:36
2011-05-11 23:38 # 6
Tel
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Vad menar du med 'Fler attacker'?


Och
http://seekingalpha.com/article/268691-anatomy-of-silver-manipulation-how-low-can-it-go
2011-05-11 23:42 # 7
SIMM
Var det inte just det man varnade om för ett tag sedan här. Just att man flyr till dollarn vid en kris.
Sedan har det också spekulerats i vilket som rämnar först Euron eller dollarn. Själv tror jag Euron, då Amerikanarna är väldigt duktiga på PR, marknadsföring etc.

Frågan är hur långt ner silvret rycker/kan ryka, då det är så volatilt? Guld är faktiskt mer "the safe heaven" och silver-spekulationen bygger mycket på att silvret är förbrukat och att industrin kommer att behöva mer än det som finns tillgängligt = en uppgång, kanske en stor uppgång. Fast, går vi in i en lågkonjunktur behöver dom inte lika mycket silver och silver faller (det är guld som är den grundläggande värdebäraren). En knepigt fråga att svara på vad som händer. Sedan är det ju också vilken investeringshorisont man har. Du skriver ojoj -7%, betänk då mer på att det droppade -30% på några dagar.

Själv tror jag på metall (och inte fiat) och tycker endast att det är synd att man kom in så sent. Just nu själv överviktad på silver 80/20, dvs. inte i safe heaven. Rätt eller fel? Det låter jag framtiden samt siare idag att bedöma.

Läs/lyssna ex. på KH, GeCe m.fl. här på forumet, de har den klokskap jag önskar jag hade.

// SIMM
Senast ändrad av SIMM; 2011-05-11 23:46
2011-05-12 11:36 # 8
Anonym
"Fast, går vi in i en lågkonjunktur behöver dom inte lika mycket silver och silver faller"

Detta observerade jag vid den så kallade "finanskrisen". Och man kan väl på goda grunder antaga att detta lär hända igen när nästa kris kommer. Nästa kris tror jag blir värre än finanskrisen och svårare att ta sig ur. Och att denna kris kommer är väl i det närmaste givet. Själv tror jag att den kommer relativt snart, men oavsett när den kommer så blir nog effekterna på silverpriset likartade som det man såg under finanskrisen. Och detta kan också bero på att många då likviderar sitt papperssilver för att täcka förluster på aktiemarknaden. Men självklart så bör ju industrins efterfrågan också avta markant när ekonomin sjunker ihop.

Själv är jag dock övertygad om att det bästa sparandet över säg 20 år framöver kommer att bli i olika form av hårdvaluta, ädla metaller, fast egendom mm, medan papperspengar och alla former av så kallade "värdepapper" kommer att visa sig vara katastrofalt dåliga tillgångar som kanske till och med kan bli värdelösa.

Men jag kan ha fel. Så jag har inte alla ägg i en korg.
2011-05-12 12:19 # 9
Despierto
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
vad händer egentligen med silverpriset?


Det ger oss en möjlighet att köpa mer silver. BTFD, bitchez!
2011-05-12 13:47 # 10
Orgott
anledningen till att jag köper silver förändras ju inte av att de manipulerar ännu mer
snarare så stärks ju min anledning att köpa silver ju mer de manipulerar
plus att jag får det billigare...så win-win!

varje morgon hoppas jag att det ska fortsätta rasa så min nästa lön ger mig maximalt med silver
och så kommer jag fortsätta hoppas i minst 1 år till eftersom jag inte köpt så mycket silver som jag vill äga än

och vänta bara till det blir "the year of the dragon" 2012, gissa om jag kommer köpa både guld- och silvermynt med drakmotiv!
2011-05-12 17:02 # 11
.
Snart kommer jag pantsätta allt jag har och flyttar in i hyresträtt haha :D och köper silver för allt!

Snälla gå inte ner till 200kr/st för silver eagles :P så jobbigt att bära!!!!!

Åååå vilka problem man kan ha.

// informationskrigaren
2011-05-12 18:30 # 12
Guru
Mina vänner se inte för ljust på framtiden silver är inget som garanterat kommer ge er dom lätta miljonerna!! Eller husen, lyxbilarna eller vad ni nu vill ha. Det är inte 100% att silver blir den framgångsaga som alla säger jag hoppas oxå självklart men tänk på att ha ett öppet sinne det finns många käppar i hjulet innan silver når de nivåer som guld ligger på i dag som jag tror att många hoppas på! Ju mer kritisk man är ju mer uppsida finns det för posetiva överraskningar. Tillika så finns det mindre utrymme för att bli besviken.

Mvh!!


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt