Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Artikel på e24 om prisfallet i silver
Artikel på e24 om prisfallet i silver
2011-05-09 21:38 # 1
Langostinos
Är det någon som läst artikeln på e24 om att prisraset som var på silver nu senaste, att det är ett tecken på att en eventuell bubbla kan vara nära att spricka?

Läs gärna artikeln och lämna din/era kommentarer.

http://www.e24.se/business/ravaror/silverraset-en-bubbelvarning_2799149.e24

2011-05-09 21:45 # 2
Tel
e24 != (icke lika med) 24hgold....
2011-05-09 21:47 # 3
Tel
Nu ser jag att detta kommer från Wall Street Journal.
Say no more.
2011-05-09 22:28 # 4
In4mayshun
Kunskapscentralen här på LS tipsar ju idag om

http://kingworldnews.com/kingworldnews/KWN_DailyWeb/Entries/2011/5/9_James_Turk_-_Silver_Will_Hit_New_Highs_in_a_Matter_of_Weeks.html

där det sägs att silver komma att bara stiga och stiga långsiktigt och det här bara är tillfälliga dippar. Jag tror ungefär 10.000 ggr mer på James Turk än någon nolla på WSJ. Man kan anta att bubbelskriverierna är orkestrerade av TPTB, för att ta bort fokus på den kommande ekonomiska kollapsen, där det skenande silverpriset tydligt visar att folk bara försöker förbereda/positionera sig bäst de kan.
2011-05-09 22:42 # 5
TommyT
Kontrasten mellan korporatistmedia och folkets media är mer uppenbar nu än någonsin.
De verkar ha enats kring sin resp konsensus.

korporatistmedia säger:
"Den ekonomiska återhämtningen är på gång; råvarububblan har spruckit"

folkets media säger tvärtom:
"Ekonomin går åt pipan; råvaror kommer skjuta i höjden."
Senast ändrad av TommyT; 2011-05-09 22:43
2011-05-10 09:04 # 6
Despierto
Tommy, du satte huvudet på spiken. Du lyckades formulera vad jag har känt de senaste åren... Att man försöker övertyga folk om något alla har på känn inte är sant. Tråkigt bara att så få människor agerar på känslan.
2011-05-10 09:21 # 7
In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av TommyT
"Ekonomin går åt pipan; råvaror kommer skjuta i höjden."


Fast inte alla råvaror.... När världsekonomin tvärnitar lär ju efterfrågan på de flesta råvaror utom livsmedel sjunka som en sten. Eller har jag fel? Om det inte byggs eller tillverkas någonting (nästan) så behövs mycket mindre stål, koppar, alu, gummi osv.
2011-05-10 10:27 # 8
Anonym
Kommentarerna på denna artikel säger att vi fortfarande har en lång resa uppåt för silver och att artikeln var GROVT vinklad!

/Monetär Historia
2011-05-10 11:52 # 9
Anonym
In4mayshun
Inte om det blir den förväntade valutakollapsen. Då kommer folk med pengar fly till andra råvaror med när de anser att guld och silver börjar bli för dyrt.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt