Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Köpläge?
Köpläge?
2011-01-10 16:45 # 1
Anonym
Ställer samma fråga om silver som om guld:

Hur skulle ni resonera om ni hade ca 100 000kr för att investera i fysiskt silver. Är det köpläge nu eller ska man vänta några månader? Vad skulle ni köpa?
2011-01-10 17:17 # 2
Anonym
Inte så mycket svar som ytterligare en fråga kring detta ämne nu när det ändå finns en tråd.

Hur länge tror ni man kan äga papperssilver? Denna pappers-tiger måste ju klappa ihop så småningom om silverpriset fortsätter stiga kraftigt. Klarar Handelsbanken av sina åtaganden på t.ex. Bull Silver-certifikaten? Eller har de kanske inte emitterat så mycket?

Personligen är min plan att ta lite hävstång i ett bull-certifikat för att sedan flytta över till fysiskt silver.
2011-01-10 17:19 # 3
Anonym
själv så skulle jag nog vänta en stund, en dopp är nog trolig men hur stor,, det får vi se, men att vi kommer nosa på 50$/oz i år ,det tror jag
Valet kommer alltid att vara ditt.
2011-01-10 18:26 # 4
Boss
hej jag skulle nog inte vänta så länge med att köpa silver om jag hade hundra tusen faktiskt ha ha ...
men jag tycker allt under 30 verkar billigt även om man kan vänta till det faller till 25 kanske , men ja man vet ju inte om man väntar så kanske stiger och man missar att köpa under 30 , så tänker jag iallafall ...
Jag tänker som så att bättre köpa nu och medans det finns , innan det kanske börjar nå högre höjder för då kanske fler människor vaknar till och ska in - sånt vet man ju inte men så tänker jag iallafall ...
Jag skulle köpa silver mynt och så skulle köpa tackor ....
2011-01-10 18:57 # 5
Anonym
Skulle absolut köpa nu om jag hade pengar till det. Inget att vänta på, vi har ju haft en dipp här nu. "Just by the f***ing dip".
2011-01-10 19:01 # 6
Boss
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Skulle absolut köpa nu om jag hade pengar till det. Inget att vänta på, vi har ju haft en dipp här nu. "Just by the f***ing dip".


ja helt klart :) !!!
2011-01-11 00:39 # 7
Anonym
Hej på er alla! Kul att det finns ett forum nu.
Jag är ingen expert men de pengar jag tjänar lägger jag på fysiskt silver.
Som svar på frågan, i min mening så skulle jag åtminstone gå in med hälften. Sedan kan man ju alltid hoppas på att det går ner ytterligare ett par dollar per ounce under första kvartalet på detta år och då gå in och köpa med det sista. Men om du tror på silver så som jag tror att de flesta på detta forum gör, så skulle jag inte vänta längre än första kvartalet.
Jag själv har bara tim anställning och är glad ju längre det håller sig nere vilket tillåter mig att med begränsade medel bygga upp något av en buffer och investering. Som sagt de slantar jag tjänar som inte går i mat eller hyra hamnar i bling;)=riktiga pengar
Men i slutändan så är det du som får ta valet. Lycka till.
2011-01-13 07:42 # 8
Cornucopia
Fortfarande sälj/neutral i silvret, men priset är på väg att stärkas igen.

http://cornucopia.cornubot.se/2011/01/no-worries-mate.html

Långsiktig trend är positiv. Antagligen är det enklast att tillämpa buy the f***ing dip.
2011-01-13 08:57 # 9
Anonym
Det är för det mesta omöjligt att veta när man har en botten i en korrektion. Jag tror, att man skall köpa när man har pengar över. Ibland köper man dyrt och ibland billigt. Men en BULL market gör det till vinst förr eller senare.
Själv skall jag köpa nästa vecka när jag får in min pension.

KH


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt