Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Undrar om "spot-indikatorn" (prisvisaren) på helgerna
Undrar om "spot-indikatorn" (prisvisaren) på helgerna
2011-05-08 13:56 # 1
Anonym
Hej

Alldeles ny här och har en fråga. Jag undrar om de ökningar och sänkningar som "prisvisaren" (spot-priset) visar rätt på helgerna. Både idag söndag 11-05-08 och igår lördag så visas exakt samma "procent-ändringar" på spotpriserna för alla metaller. Just nu 13.49 så står alla metallerna på plus 0.09 %. Som på denna bilden alltså.....

http://img193.imageshack.us/img193/5787/libertysilver.gif

Kanske det fungerar annorlunda på helgerna, i varje fall så är det samma procent hela tiden.

Sigvard
2011-05-08 14:19 # 2
Tel
När börsen är stängd så borde det stå stilla och visa noll.
De förändringar vi ser (och det inte alltid är konstant) tror jag beror på förändringar i valuta kurser.
Kan någon bekräfta eller obekräfta ; )
2011-05-08 14:42 # 3
Lavendale
Ja, de förändringar som sker efter stängningen av råvarubörserna härrör från ändringar i valutakurserna.
2011-05-08 18:29 # 4
Anonym
Ok, tack för svar. Då förstår jag hur det hänger ihop.

Sigvard
2011-05-09 08:01 # 5
Webmaster
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Tel
När börsen är stängd så borde det stå stilla och visa noll.
De förändringar vi ser (och det inte alltid är konstant) tror jag beror på förändringar i valuta kurser.
Kan någon bekräfta eller obekräfta ; )


Korrekt. Under helgen är börserna världen över stängda så då ändras bara pappersvalutorna. Därför kan det se lite konstigt ut med % under helgen.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt