Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Nertid/problem med prisuppdateringar på hemsidan
Nertid/problem med prisuppdateringar på hemsidan
2011-05-03 14:25 # 1
Guru
Jag har haft problem att ta mig in på sidan är det ett lokalt problem eller har den varit nere för underhåll liknande??
2011-05-02 21:13 # 2
Anonym
Jag skulle bli mycket förvånad om LS verkligen undvikit att visa ett prisfall på 10%. Vad skulle de vinna på det? De verkar ju i en trovärdighetsnisch, har ett uttalat ideologiskt inslag för just ärlighet, etc. 10-15% är ju inte speciellt mycket heller. Om jag var LS skulle jag hellre ta en rejäl kortsiktig förlust än att riskera livsverket.

Jag håller LS som oskyldiga till annat påvisats. Men det skulle inte sitta fel med ett livstecken från LS sida.

/JRX
2011-05-03 14:37 # 3
Anonym
Samma.
2011-05-03 14:42 # 4
Anonym
Samma här
2011-05-03 14:46 # 5
Anonym
Också haft problem de senaste två veckorna ungefär. Funkar kanske var 8-10 gång, men oftast blir det time out.
2011-05-03 15:03 # 6
Guru
Torgny om du råkar se detta kanske du kan redogöra för va som står på.
Har ni något server problem eller liknande??

Mvh
2011-05-03 15:08 # 7
rtardart
Förväntade mig LS 2.0 nu efter sidans nedgång.
Kanske dom håller på i bakgrunden.
2011-05-03 15:26 # 8
Anonym
Samma här, men första gången under ett par år.

KH
2011-05-03 15:32 # 9
Anonym
Sidan låg nere för mig också.


/Arkivet
2011-05-03 15:38 # 10
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Hej alla,

Jag tog mig friheten att ändra rubriken på tråden för att det skall finnas en tråd där vi tydligt diskuterar nedanstående.

Jag beklagar problemet med prisuppdateringar under gårdagen (måndag). Problemet uppstod pga att vi fick tekniska problem med schemaläggaren för prishämtning. Detta är dock löst och fungerar sedan midnatt. Olyckligtvis sammanföll detta med hög prisvolatilitet på marknaden och att såväl undertecknad som mjukvaruarkitekten varit på resande fot för att träffa varandra och planera för en stor release som kommer inom några dagar.

Dessutom har sidan legat nere under några timmar vilket vi fortsatt utreder. Det verkar som att vår serverleverantör/ISP haft problem. Vi har medvetet valt en lösning som skall vara stabil med väldigt låg nertid men tyvärr så är inget hundraprocentigt. Mig veterligen var det här den första nedtiden vi haft sedan den nya hemsidan som gick live den 13 augusti 2010.

Det är alltså korrekt som någon förutspådda att det kommer en stor uppdatering inom kort. Kunskapscentralen kommer samla nyheter, artiklar, videoklipp och svensktextade dokumentärer och uppdateras kontinuerligt.
Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2011-05-03 15:42
2011-05-03 15:39 # 11
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Också haft problem de senaste två veckorna ungefär. Funkar kanske var 8-10 gång, men oftast blir det time out.


Kan du förklara hur du menar. Vad är det som blir time out? Det är inget jag känner till. Problem med uppkopplingen?
Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2011-05-03 15:44
2011-05-03 15:50 # 12
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Jag skulle bli mycket förvånad om LS verkligen undvikit att visa ett prisfall på 10%. Vad skulle de vinna på det? De verkar ju i en trovärdighetsnisch, har ett uttalat ideologiskt inslag för just ärlighet, etc. 10-15% är ju inte speciellt mycket heller. Om jag var LS skulle jag hellre ta en rejäl kortsiktig förlust än att riskera livsverket.

Jag håller LS som oskyldiga till annat påvisats. Men det skulle inte sitta fel med ett livstecken från LS sida.

/JRX


Nej, vi gör tvärtom rätt stor ekonomisk förlust på detta problem gentemot om priserna uppdaterats. Anledningen till det är den ökade andel säljordrar där priserna blev "för höga". De säljordrar som registrerats för dock behålla sina priser trots att vi i villkorstexten friskriver oss från denna typ av effekter. Dessutom är det förstås inte bra för trovärdigheten. Jag är för egen del en aning nedstämd kring detta men hoppas på förståelse då tajmingen för problemen var extremt olycklig.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt