Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Vart skall man sälja sitt silver?
Vart skall man sälja sitt silver?
2011-05-01 21:15 # 1
Langostinos
Hej, har funderat och tänkt lite, frågat runt lite. Men har inte riktigt hittat något bra svar. Undrar när det väl är läge att sälja av sitt silver eller guld. Vart är det då bäst att göra detta någon stans för att få så bra betalt som möjligt för det?

Har ju sett att tradera är ett alternativ, att det går här på Libertysilver också. Sedan var det någon som tipsade om en auktion. Finns det intresse hos juvelerare att köpa in, men dem vill väl inte köpa in för ett högt pris kan jag tänka mig.

Någon som har några bra tips, någon som läst något eller någon som kanske gjort tidigare försäljningar?
Silvret är i fysisk form, alltså inget papper som utlovar en viss mängd silver.

Mvh
Peter
2011-05-01 22:02 # 2
rtardart
Du är ny här va?

Det generella svaret här tycks vara att om du verkligen måste sälja av silver så kan du göra det här, tavex, tradera, ebay, eller lokala handlare, fast gör det inte. Det finns en verklig risk att du kommer behöva silvret om världsekonomin börjar falla sönder som många här tror. Då kan du sälja silvret för 100000kr/g och det enda det ger dig är mängder av färgglatt toalettpapper.
2011-05-01 22:40 # 3
Anonym
När det är dags att sälja silvret så är det en bubbla och då kommer det finnas köpar runt om dig överallt så att det i praktiken är pengar du har, ja vilket det iofs är redan nu men att 99% av mänskligheten glömt bort det tillfälligt..
2011-05-02 08:51 # 4
Anonym
Om ni nu måste sälja ert silver redan idag så ta kontakt med kinesiska ambassaden då dom VET.
Då kan ni ev. få ett bättre pris än dagspriset.
2011-05-02 13:33 # 5
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Langostinos
Hej, har funderat och tänkt lite, frågat runt lite. Men har inte riktigt hittat något bra svar. Undrar när det väl är läge att sälja av sitt silver eller guld. Vart är det då bäst att göra detta någon stans för att få så bra betalt som möjligt för det?

Har ju sett att tradera är ett alternativ, att det går här på Libertysilver också. Sedan var det någon som tipsade om en auktion. Finns det intresse hos juvelerare att köpa in, men dem vill väl inte köpa in för ett högt pris kan jag tänka mig.

Någon som har några bra tips, någon som läst något eller någon som kanske gjort tidigare försäljningar?
Silvret är i fysisk form, alltså inget papper som utlovar en viss mängd silver.

Mvh
Peter



Tradera helt klart!
Där får du bäst pris

Lucas


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt