Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < silver och hur stor procent av befolkningen som investerar i silver
silver och hur stor procent av befolkningen som investerar i silver
2011-04-28 19:00 # 1
Boss
[skulle vara intressant att kolla om nån vet hur stor del av sveriges befolkning i procent investerar i silver ?
Och en annan tanke är tänk om det i framtiden kanske inte går att köpa silver för allt ska in i industrin och vad blir då silvret värt- skyhögt !!!, man kan bara spekulera i det så klart , men eftersom allt verkar ju leda till att silvret blir dyrare och större tackor blir mer sällsynt ...
Vad tror ni här på forumet :)
en gammal länk här

en annan länk eller intressant :
http://sgtreport.com/2011/04/and-the-best-performing-investment-of-the/
Senast ändrad av Boss; 2011-04-28 19:14
2011-04-28 19:25 # 2
JJ
En fråga man kan ställa sig själv är, hur många i sin omgivning (familj, vänner, bekanta, etc) som investerar i silver eller guld för den delen. Då kan man ju få en liten uppfattning hur många som investerar i ädelmetall.

Skulle jag då utgå från min egen omgivning så är det bara jag själv och min sambo som investerar i ädelmetall vilket skulle kanske vara 2 till 4 % i sånna fall (svårt att räkna hur många man har frågat om dem investerat i det)

Så jag skulle tro att det är en väldigt liten del som investerar i ädelmetall i sverige, men frågar man om de har aktier eller fonder då blir svaret ja. Med det kan man ju undra varför folk säger att det är en bubbla, aktier om något borde ju vara en bubbla.
2011-04-28 19:49 # 3
Boss
Citat:
Ursprungligen postat av JJ
En fråga man kan ställa sig själv är, hur många i sin omgivning (familj, vänner, bekanta, etc) som investerar i silver eller guld för den delen. Då kan man ju få en liten uppfattning hur många som investerar i ädelmetall.

Skulle jag då utgå från min egen omgivning så är det bara jag själv och min sambo som investerar i ädelmetall vilket skulle kanske vara 2 till 4 % i sånna fall (svårt att räkna hur många man har frågat om dem investerat i det)

Så jag skulle tro att det är en väldigt liten del som investerar i ädelmetall i sverige, men frågar man om de har aktier eller fonder då blir svaret ja. Med det kan man ju undra varför folk säger att det är en bubbla, aktier om något borde ju vara en bubbla.


Ja he he du har så rätt så :) ja det är bara jag i min vänskaps krets som investerat :) jag har påtalat för mina vänner flera gånger om att investera :D men även att dom ska läsa på själv först innan lite historia och så - vad dom själv känner , men känns som då kommer bli lite sent med för dom -eller aldrig sent egentligen men eftersom fiat papper tappar värde hela tiden , så jag investerat för min egen del och min familjs framtid fast dom inte själva investerat ...
Jag har aldrig investerat i nåt som funkat tidigare om man kan säga så :P Detta är det säkraste jag kan överhuvud taget kan komma på :)
tack för svaret :)
2011-04-28 22:08 # 4
marcandrew
Jag tror att inte ens 0,5% av svenskarna sparar på ädelmetall fysiskt. Fast bland vissa invandrargrupper så tror jag att procentsatsen är betydligt högre.
2011-04-28 22:42 # 5
Guldmikroben
En gång i tiden lite mer än ett år sedan startade jag denna lilla poll.

http://www.voter.se/ekonomi-2/ger-du-fysiskt-investeringsguld-826.html
Senast ändrad av Guldmikroben; 2011-04-28 22:43
2011-04-29 00:47 # 6
Anonym
[quote="JJ"]
Skulle jag då utgå från min egen omgivning så är det bara jag själv och min sambo som investerar i ädelmetall vilket skulle kanske vara 2 till 4 % i sånna fall (svårt att räkna hur många man har frågat om dem investerat i det)

JJ.
Din sambo investerar bara p.g.a. dig. Helt i onödan passar jag nu på att hävda att bland det fåtal av oss som intresseras av att undvika värdeförstörandet av de smulor man får över efter att överheten tagit sitt så är inga tjejer.
Har för övrigt inget konstruktivt att tillföra tråden.
/
Skrålbjörn
2011-04-29 00:50 # 7
Silvertok
Kvinnor är mindre paranoida än män, det säger i alla fall min fru...
2011-04-29 00:50 # 8
Blind Owl
Jag tror andelen får räknas i promille istället för procent. Känner bara till en förutom jag själv som har metaller, å andra sidan vet inte många om att jag gjort det heller.
2011-04-29 05:37 # 9
JJ
Skrålbjörn där har du faktiskt helt fel hon är precis inne på samma spår om hur Världsekonomin e helt fel med fiat valutor och minst lika mycke foliehatt som mig.
2011-04-29 08:06 # 10
MFC
Med stor säkerhet mindre än 1%


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt