Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < 1.5 kg guld försvann ur bankfack
1.5 kg guld försvann ur bankfack
2011-04-26 16:05 # 1
Cornucopia
http://viktualiebrodern.wordpress.com/2011/04/26/guld-i-bankfack-forsvann/

Polisen skrev omedelbart av ärendet eftersom banken inte säger något om hur det kan gått till.
2011-04-26 16:16 # 2
jösse
Verkar som att bankerna gräver sina egna gravar, blir mer och mer känt vilka rövare dom är.
2011-04-26 17:57 # 3
JJ
det är ju ganska ironiskt om tänker efter, vi ber dem största tjuvarna på planeten förvara våra värdesaker och vakta dessa.

(hahaha)


Jag och min sambo tog föresten ut allt ur bankfacket för nån vecka sen. det känns rätt bra :)
Senast ändrad av JJ; 2011-04-26 17:58
2011-04-26 18:06 # 4
Herr K
Jag frågade faktiskt på min bank om bankfack i somras. De såg lite besvärade ut, och det blev ändå inget pga införskaffandet av kassaskåp i stället. Även om detta har sina för- och nackdelar så känns det faktiskt tryggare än att ha mina värdesaker hos banken och deras godtycklighet. Dessutom vill jag inte gynna dem med att betala årsavgift för bankfack, även om den är låg.
2011-04-26 18:10 # 5
Anonym
Men banken eller någon myndighet har inte stulit det.
Någon med tillgång till både kort kod och nyckel har
tagit guldet. Detta är stort slarv av ägaren till guldet( om det inte var ägaren som tog guldet)
så jag känner inte sympati för detta!

Lucas
2011-04-26 19:57 # 6
JJ
Men hur vet man att det inte är banken som tagit det.
Polisen har lagt ned förundersökningen och banken lämnar inte ut nån info pga sekretess.
Rent teoretiskt kan ju nån på banken tagit det och pga sekretess klara sig utan att åka dit.
Ett sånt ställe att förvara sina värdesaker känns så där.

Det är ju läskigt för jag tror inte heller att nån bankpersonal eller myndighet har tagit det men deras regler angånde sekrettes etc gör ju det möjligt för dem att stjäla utan att åka dit, det är det som är saken.
Senast ändrad av JJ; 2011-04-26 19:59
2011-06-10 00:01 # 7
Flipper
Citat:
Ursprungligen postat av Herr K
Jag frågade faktiskt på min bank om bankfack i somras. De såg lite besvärade ut, och det blev ändå inget pga införskaffandet av kassaskåp i stället. Även om detta har sina för- och nackdelar så känns det faktiskt tryggare än att ha mina värdesaker hos banken och deras godtycklighet. Dessutom vill jag inte gynna dem med att betala årsavgift för bankfack, även om den är låg.



Hej! (min första post på forumet)
Om man nu skaffar kassaskåp, hur ska det se ut? tungt måste vara så det ej kan flyttas.
Alternativt det sätter fast i vägg?
2011-06-10 01:50 # 8
Inge Peng
Hoj !
Angående kassaskåp.. Man kan köpa ett ganska nätt och smidigt vapenskåp,för några tusenlappar... Eller om man ska skriva så att alla förstår på detta forum, 6 - 7 st 1 oz Maple Leaf mynt .
Sen skruvar man fast det i golv eller vägg i en garderob om man inte vill ha det synligt.
Har själv ett vapenskåp,som inte behöver bultas fast, det väger ca250 kg.

Åhoj
2011-06-10 10:25 # 9
Argyraspid
Jag har själv funderat på att skaffa ett vapenskåp, i och med att jag är skytt själv. Vapenskåp på 150 kg eller mindre behöver bultas fast, men över den vikten så är det bara att ställa skåpet nånstans.

Funkar utmärkt för både bly och silver.
2011-06-10 10:33 # 10
Lugubert
Citat:
Ursprungligen postat av JJ
Men hur vet man att det inte är banken som tagit det.
Polisen har lagt ned förundersökningen och banken lämnar inte ut nån info pga sekretess.
Rent teoretiskt kan ju nån på banken tagit det och pga sekretess klara sig utan att åka dit.
.

Jag tvivlar. En bekant hade mist sina facknycklar och ville tömma facket efter några år. Banken tillkallade två låssmeder med specialverktyg för att borra upp låset! Det tog uppemot en timme.
2011-06-10 10:34 # 11
Flipper
Citat:
Ursprungligen postat av Inge Peng
Hoj !
Angående kassaskåp.. Man kan köpa ett ganska nätt och smidigt vapenskåp,för några tusenlappar... Eller om man ska skriva så att alla förstår på detta forum, 6 - 7 st 1 oz Maple Leaf mynt .
Sen skruvar man fast det i golv eller vägg i en garderob om man inte vill ha det synligt.
Har själv ett vapenskåp,som inte behöver bultas fast, det väger ca250 kg.

Åhoj


Så bra, då kan man gå med i en skytteklubb också, så när man tvingas öppna skåpet för en rånare så blåser man skallen av honom :)
2011-06-10 21:50 # 12
Lennart Lemstarke
Citat:
Ursprungligen postat av Inge Peng
Hoj !
Angående kassaskåp.. Man kan köpa ett ganska nätt och smidigt vapenskåp,för några tusenlappar... Eller om man ska skriva så att alla förstår på detta forum, 6 - 7 st 1 oz Maple Leaf mynt .
Sen skruvar man fast det i golv eller vägg i en garderob om man inte vill ha det synligt.
Har själv ett vapenskåp,som inte behöver bultas fast, det väger ca250 kg.

Åhoj


Om du vill sälja 6-7 st 1 oz Maple Leaf mynt för några tusenlappar köper jag gärna.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt