Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Guld $1 500 idag? Vem gissar bäst?
Guld $1 500 idag? Vem gissar bäst?
2011-04-19 11:15 # 1
billion
Jag tror guld kommer gå över $1 500 idag och sedan fortsätta till $1 515 innan dagen(svensk tid) är slut. Min gissning är mycket baserad på känsla. :)

Vad tror ni?
2011-04-19 11:19 # 2
Anonym
Jag tror det blir en hård kamp på 1500 dollars strecket med två-tre misslyckade försök innan man definitivt bryter igenom uppåt i slutet av veckan.

KH
2011-04-19 13:47 # 3
Anonym
Ko-bingo.

Nu är 1500$/oz. ganska nära men om intresse finns kanske Torgny och LS. kan sätta ihop en form av ko-bingo där dom som vill gissar vilken vecka guldet för första gången noterar 1600$/oz.
Alla inblandade satsar 1 oz. silver och vinnaren tar allt.
Kan göra likadant med silver och tex. 60$/oz.
Nu ska vi inte skicka 1 oz. silver hit och dit utan förlorarna betalar för 1 oz silver till LS och LS skickar till vinnaren.
Skulle ingen vinna första omgång går insatserna vidare till nästa omgång.

Ha en glittrig dag där guld och silver skiner ikapp med solen.

Claes
2011-04-19 20:33 # 4
Despierto
Zerohedge säger att $1500 sprängdes idag men det ser inte så ut på Kitco.
2011-04-19 20:43 # 5
beegee
Stämmer, vände på 1500,80 US
2011-04-19 20:49 # 6
billion
Japp...nu skall det bara rusa upp till $1 515 inom några timmar. :)
2011-04-20 06:02 # 7
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Ko-bingo.

Nu är 1500$/oz. ganska nära men om intresse finns kanske Torgny och LS. kan sätta ihop en form av ko-bingo där dom som vill gissar vilken vecka guldet för första gången noterar 1600$/oz.
Alla inblandade satsar 1 oz. silver och vinnaren tar allt.
Kan göra likadant med silver och tex. 60$/oz.
Nu ska vi inte skicka 1 oz. silver hit och dit utan förlorarna betalar för 1 oz silver till LS och LS skickar till vinnaren.
Skulle ingen vinna första omgång går insatserna vidare till nästa omgång.

Ha en glittrig dag där guld och silver skiner ikapp med solen.

Claes
2011-04-20 06:21 # 8
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Ko-bingo.

Nu är 1500$/oz. ganska nära men om intresse finns kanske Torgny och LS. kan sätta ihop en form av ko-bingo där dom som vill gissar vilken vecka guldet för första gången noterar 1600$/oz.
Alla inblandade satsar 1 oz. silver och vinnaren tar allt.
Kan göra likadant med silver och tex. 60$/oz.
Nu ska vi inte skicka 1 oz. silver hit och dit utan förlorarna betalar för 1 oz silver till LS och LS skickar till vinnaren.
Skulle ingen vinna första omgång går insatserna vidare till nästa omgång.

Ha en glittrig dag där guld och silver skiner ikapp med solen.

Claes


Jag har för mig att lotterilagen sätter käppar i silverhjulet, föreningar får anordna lotterier dock , så varför inte starta en "Silverförening" för spridande av silvriga idéer till de mindre vetande ;-) Då kan vi leka "Gissa (silver)grisen" en gång i månaden eller veckan där bästa gissning av spot-priset vid en given tidspunkt tar potten.
Torgny kanske vill sponsra föreningen ?
Vaknade i morse, kollade på Kitco och konstaterade att jag redan har tjänat in till dagens nödtorft, vilken härlig dag!!
Nu njuter vi i solen!!
2011-04-20 08:25 # 9
Guldmikroben
Personligen blir jag orolig när priset på ädelmetallerna rusar.
Blir inte ni det?
Tror ni verkligen att den vinst ni gör på metallen kommer uppväga det kaos som kan komma när priset exploderar?
2011-04-20 08:26 # 10
Anonym
Jag gissar nu!

A.L
2011-04-20 08:58 # 11
billion
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Jag gissar nu!

A.L


Fuskis! :)
2011-04-20 09:07 # 12
Anonym
Det här med guldpriset kring 1500 USD är ingenting annat än ett ras för dollarn. I SEK har guldpriset sjunkit. Guldpriset hade en topp i SEK i juni 2010, och sedan dess har guldpriset legat lägre för oss. Nu när priset precis gick över 1500 USD, så gick det ner i SEK.

Alltså, vi har ingen prisuppgång i guld överhuvudtaget. Däremot har silverprisuppgången varit lysande även i SEK sedan augusti 2010.

KH


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt