Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Hallå ? vad är det som händer !
Hallå ? vad är det som händer !
2011-04-11 13:45 # 1
Inge Peng
Ja just det ... Vad är det som händer med silverpriset just nu ?
Är det nått på G ?..... Ska det fortsätta att tokstiga på detta sätt ?

Det blev många frågor ,men kan det finnas någon förklaring till denna kraftiga stigning ?
Nån av er på detta förövrigt intressanta forum kanske har nån mer eller mindre trovärdig tes om detta..

2011-04-11 14:23 # 2
teasing1
En gissning är att Amerikanens slägga inte väger lika mycket längre.

Dollarn svag = flykt till ädelmetaller
Inflationflaggor i topp = flykt till ädelmetaller
Flykt från dollarn = dollarn svag = flykt till ädelmetaller
Högt oljepris = flykt till ädelmetaller
Krig och oro = flykt till ädelmetaller
2011-04-11 16:23 # 3
Anonym
Jag är inte helt säker, men som jag uppfattat det iallafall. -Är det fel får någon gärna rätta -

Förutom att industrins efterfrågan av silver stiger massor ca:25% iår? Så säljs det mer investeringssilver än någonsin. Och fler fysiska silverfonder än någonsin.

Comex lager sjunker hela tiden. Och Hedgefonder vet om att comex inte kan leverera fysiskt silver och istället betalar ut summan plus 25% för att slippa leverera fysisk metall.

Det är mycket snack om att det var det som hände i december och februari och att det är det som händer nu i april och kommer säkert bli samma nästa leveransmånad... vet inte om det blir juli då?

Som sagt, någon annan kan säkert förklara bättre och mer korrekt. Jag bryr mig inte så mycket, för har redan köpt mitt fysiska så spelar inte så stor roll för mig om det stiger massa nu eller om ett halvår. Jag kommer ändå ha kvar mitt silver.

/A
2011-04-11 23:15 # 4
Inflations Inflation
Tre starka underliggande trender finns...
1. Kinesiska staten och makt eliten i Asien växlar sina värdelösa US-dollar räntepapper mot saker som är och kan vara värdefulla i en ny världsordning, utan USA. T.ex. Ris, Bomull, Silver, Olja och Volvo

2. Inflation och inflationsförväntningarna ökar och ökar, och fler och fler blir medvetna om prisinflationen eller t.o.m. svälter eller dör av den.

3. Frihet,Rättvisa och Revolution från folket mot bl.a. finansiella terrorister, banksters och det korrupta kleptokrat USA med dess inflationsdrivna militärindustriella komplex och lakej regimer.

Länge leve, det fria och oberoende Island !
Crash JP Morgan - Buy Silver !
Senast ändrad av Inflations Inflation; 2011-04-11 23:25


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt