Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Går det att köpa tomma myntrör på nätet?
Går det att köpa tomma myntrör på nätet?
2011-04-09 14:21 # 1
Anonym
Hej
Jag bor på en mindre ort och brukade hämta tomma myntrör för enkronor på det lokala bankkontoret,
men sedan de fick en automatisk mynträknare så har de slutat att dela ut rör.
Går de att beställa papprör för enkronor någonstans eller måste jag åka in till storstaden och leta på andra bankkontor?
Har hört att man ibland kan tigga till sig tomma rör från butiker, men vill helst inte blanda in skvallertanterna på ica ;)
2011-04-09 15:29 # 2
Anonym
Hejsan !

Säg bara att det gäller silver kronor , då borde du få..det får alla fall jag på min bank swedbank..

Lycka till..
2012-01-18 16:48 # 3
MoonMan
Någon som vet om man kan få tag på myntrör till gamla 10, 25, 50öringar och gamla 2 och 5 kronor? Helst inte allt för dyrt? Har googlat lite men hittar inga.
För enkronor kan man få några enstaka rör i en vanlig butik om man frågar snällt.
2012-01-19 14:01 # 4
Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av MoonMan
Någon som vet om man kan få tag på myntrör till gamla 10, 25, 50öringar och gamla 2 och 5 kronor? Helst inte allt för dyrt? Har googlat lite men hittar inga.
För enkronor kan man få några enstaka rör i en vanlig butik om man frågar snällt.


http://www.minitube.se/coin-tubes

Hittade denna site! Kan kanske vara något! :)
2012-01-20 12:30 # 5
MoonMan
Jo, jag hittade också det företaget. Men de verkar handla med något större kvantiteter än vad jag hade tänkt mig. Men tack ändå.
2016-02-20 16:22 # 6
PiL
Hej, på www.myntrör.se kan privatpersoner köpa myntrör i mindre paket.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt