Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < QE3 i mars/april 2011
QE3 i mars/april 2011
2011-01-07 12:27 # 1
förnuft & känsla
Hej alla,

Underbart att detta forum startat!

Håll i er nu! Det kommer det att bli riktigt skakigt ett tag framöver, mycket står på spel. De som styr denna värld gör allt de kan för att manipulera och förstöra. Lånekarusellen är tydligen inte mättad ännu, se bara här hemma, (vi) lånar allt mer och mer och mer.......och de som lånar tror att de äger något....fantastiskt.....
Den stora massan som följer de råd och den expertis som banker, mäklare och andra trollkonstnärer och häxor propagerar lever i en stor bluff. I klartext betyder detta - ge mig allt du äger och har så skall jag hjälpa dig, men först skall du jobba ihjäl dig, eller gå in i väggen. Sen får du hjälp med mediciner som får dig att tänka klarare så att du orkar tänka rätt och förstå att makten är god och villig att hjälpa dig....Jo tjena...
Som Lindsey Williams säger - the name of the game is control. Punkt.

QE3 kommer med största sannolikhet i mars månad tills dess är det berg och dalbana, mest dal, håll i er och framför allt håll i ert silver! Jag tror nämligen att taktiken handlar om att få så många som möjligt att sälja nu när det går ner efter den fantastiska uppgången. Jag räknar kallt med 19dollar /troy uns inom kort. Men som jag skrivit tidigare - don`t worry be happy, det ljusnar i vår. Många talar om hyperinflation osv. Då kommer ädelmetallerna att bli ovärderliga!
Så, låt oss hoppas på både en QE4 och QE5.....

/Förnuft & känsla


2011-01-07 13:57 # 2
Anonym
Tror du vi får se 19 dollar oz i år?
Jag tror bristen på silver kommer fortsätta.
Givetvis kommer det dippar men ner till 19 dollar?
2011-01-07 14:09 # 3
Boss
ja håller med fatta vad sjukt ta till exempel bostadsmarknaden som bara stigit och stigit genom åren och alla ska med och köpa för man vill inte hamna utanför och kanske missa att man kan tjäna pengar som man lånat till start , he he helt vansinnigt !!
Sen ja så kommer väl strax qe 3 - ska bli intressant se vad som kommer hända då om folk till slut börjar fatta galoppen och börja röra sig mot ädelmetaller eller om det tar ytterligare ett tag ...
Sen ska bli intressant att se vilket land som går i konkurs nästa gång och när :) kanske portugal och spanien i mitten av året , såg för övrigt att kina har gått in och hjälp spanien redan lite här är en länk till det

http://di.se/Default.aspx?pid=1171849__TelegramPageProvider&epslanguage=sv
Senast ändrad av Boss; 2011-01-07 14:12
2011-01-07 14:50 # 4
förnuft & känsla
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Tror du vi får se 19 dollar oz i år?
Jag tror bristen på silver kommer fortsätta.
Givetvis kommer det dippar men ner till 19 dollar?


Har en känsla av att det kan bli så. Lite som det blev 2008. 20 dollar till 8 dollar och tillbaka till 20 dollar 2009.
Där var QE1 inblandad också. Ständig förvirring, lån hit och dit förväntningar hit och dit osv...

Silver är en bristvara idag, absolut, det finns tydligen mindre silver ovan jord än guld!
Men, i pappersform så finns det silver 10 eller 100 gånger den mängd som det finns i fysiskform ovan jord. Vissa bedömmare tror ännu mer. Lätt att manipulera om det bara är papper.
Jag tänker följande: om man mentalt är redo för 19 dollar/troy uns så känns det mycket lättare om det nu skulle bli så.
/Förnuft & känsla
2011-01-07 15:01 # 5
Boss
Citat:
Ursprungligen postat av förnuft & känsla
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Tror du vi får se 19 dollar oz i år?
Jag tror bristen på silver kommer fortsätta.
Givetvis kommer det dippar men ner till 19 dollar?


Har en känsla av att det kan bli så. Lite som det blev 2008. 20 dollar till 8 dollar och tillbaka till 20 dollar 2009.
Där var QE1 inblandad också. Ständig förvirring, lån hit och dit förväntningar hit och dit osv...

Silver är en bristvara idag, absolut, det finns tydligen mindre silver ovan jord än guld!
Men, i pappersform så finns det silver 10 eller 100 gånger den mängd som det finns i fysiskform ovan jord. Vissa bedömmare tror ännu mer. Lätt att manipulera om det bara är papper.
Jag tänker följande: om man mentalt är redo för 19 dollar/troy uns så känns det mycket lättare om det nu skulle bli så.
/Förnuft & känsla

ja man får hoppas det kan sjunka till en sån nivå för då kommer jag köpa så mycket jag klarar av he he :) vore som att få en andra chans -känner jag :)
Senast ändrad av Boss; 2011-01-07 15:03
2011-01-07 15:10 # 6
förnuft & känsla
Citat:
Ursprungligen postat av crash jp morgan
Citat:
Ursprungligen postat av förnuft & känsla
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Tror du vi får se 19 dollar oz i år?
Jag tror bristen på silver kommer fortsätta.
Givetvis kommer det dippar men ner till 19 dollar?


Har en känsla av att det kan bli så. Lite som det blev 2008. 20 dollar till 8 dollar och tillbaka till 20 dollar 2009.
Där var QE1 inblandad också. Ständig förvirring, lån hit och dit förväntningar hit och dit osv...

Silver är en bristvara idag, absolut, det finns tydligen mindre silver ovan jord än guld!
Men, i pappersform så finns det silver 10 eller 100 gånger den mängd som det finns i fysiskform ovan jord. Vissa bedömmare tror ännu mer. Lätt att manipulera om det bara är papper.
Jag tänker följande: om man mentalt är redo för 19 dollar/troy uns så känns det mycket lättare om det nu skulle bli så.
/Förnuft & känsla

ja man får hoppas det kan sjunka till en sån nivå för då kommer jag köpa så mycket jag klarar av he he :) vore som att få en andra chans -känner jag :)


Håller med!!!
Tror dock att när priset går ner till t ex 19dollar/troy uns så kommer bristen på fysiskt silver vara enorm. Sanningen kommer att uppdagas så att säga. Insikten om att det är papper och förväntningar som det handlas med.
Så fungerar den här världen, är det riktig rea så finns det ingenting kvar.
Var och en är sin egen lyckas smed :)
/Förnuft och känsla
2011-01-07 15:12 # 7
Liberty Silver / Gustav Andersson
Citat:
Ursprungligen postat av förnuft & känsla
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Tror du vi får se 19 dollar oz i år?
Jag tror bristen på silver kommer fortsätta.
Givetvis kommer det dippar men ner till 19 dollar?


Har en känsla av att det kan bli så. Lite som det blev 2008. 20 dollar till 8 dollar och tillbaka till 20 dollar 2009.
Där var QE1 inblandad också. Ständig förvirring, lån hit och dit förväntningar hit och dit osv...

Silver är en bristvara idag, absolut, det finns tydligen mindre silver ovan jord än guld!
Men, i pappersform så finns det silver 10 eller 100 gånger den mängd som det finns i fysiskform ovan jord. Vissa bedömmare tror ännu mer. Lätt att manipulera om det bara är papper.
Jag tänker följande: om man mentalt är redo för 19 dollar/troy uns så känns det mycket lättare om det nu skulle bli så.
/Förnuft & känsla


Mentalt redo är man ju. I alla fall jag. Dvs.om vi nu skulle få ett silverpris på 19dollar per uns så kommer jag hurra och kasta min hatt upp i himlen osv. Väldigt trevligt att får köpa silver för så låga priser igen. Men betänk det faktum att papperssilver och fysiskt silver inte är samma sak. Spot-priset på silver och det fysiska priset kopplad under krashen 2008 från varandra. Det fanns då "Silverörnar" (Silver Eagle alltså) som gick för 35 dollar per uns på ebay. Så jag har svårt att se att fysiskt skulle gå ner motsvarande ifall marknaden föll med 50%.

Citat:
Ursprungligen postat av förnuft & känsla


QE3 kommer med största sannolikhet i mars månad tills dess är det berg och dalbana, mest dal, håll i er och framför allt håll i ert silver! Jag tror nämligen att taktiken handlar om att få så många som möjligt att sälja nu när det går ner efter den fantastiska uppgången. Jag räknar kallt med 19dollar /troy uns inom kort. Men som jag skrivit tidigare - don`t worry be happy, det ljusnar i vår. Många talar om hyperinflation osv. Då kommer ädelmetallerna att bli ovärderliga!
Så, låt oss hoppas på både en QE4 och QE5.....

/Förnuft & känsla




Jag tror personligen inte att QE3 kommer att komma redan i mars månad. QE2 är väll planerad att fortsätta längre än så? Dessutom kan de, såvitt jag har förstått, utöka till säg 800 miljarder eller 1000 också för den delen, inom ramen för QE2. De har de legalt mandat att göra. Så har jag förstått det, men jag kanske misstolkar det.
Hittade denna källa: QE2
Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2011-01-07 15:14
2011-01-07 15:29 # 8
Anonym
Jag tror vi har en bit kvar innan det blir
en sättning, säker 40 dollar oz.
Sen blir det nog berg och dal bana en stund.
Men jag håller silver och guld lång.
2011-01-07 15:34 # 9
förnuft & känsla
Citat:
Ursprungligen postat av guldellerskuld
Citat:
Ursprungligen postat av förnuft & känsla
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Tror du vi får se 19 dollar oz i år?
Jag tror bristen på silver kommer fortsätta.
Givetvis kommer det dippar men ner till 19 dollar?


Har en känsla av att det kan bli så. Lite som det blev 2008. 20 dollar till 8 dollar och tillbaka till 20 dollar 2009.
Där var QE1 inblandad också. Ständig förvirring, lån hit och dit förväntningar hit och dit osv...

Silver är en bristvara idag, absolut, det finns tydligen mindre silver ovan jord än guld!
Men, i pappersform så finns det silver 10 eller 100 gånger den mängd som det finns i fysiskform ovan jord. Vissa bedömmare tror ännu mer. Lätt att manipulera om det bara är papper.
Jag tänker följande: om man mentalt är redo för 19 dollar/troy uns så känns det mycket lättare om det nu skulle bli så.
/Förnuft & känsla


Mentalt redo är man ju. I alla fall jag. Dvs.om vi nu skulle få ett silverpris på 19dollar per uns så kommer jag hurra och kasta min hatt upp i himlen osv. Väldigt trevligt att får köpa silver för så låga priser igen. Men betänk det faktum att papperssilver och fysiskt silver inte är samma sak. Spot-priset på silver och det fysiska priset kopplad under krashen 2008 från varandra. Det fanns då "Silverörnar" (Silver Eagle alltså) som gick för 35 dollar per uns på ebay. Så jag har svårt att se att fysiskt skulle gå ner motsvarande ifall marknaden föll med 50%.

Citat:
Ursprungligen postat av förnuft & känsla


QE3 kommer med största sannolikhet i mars månad tills dess är det berg och dalbana, mest dal, håll i er och framför allt håll i ert silver! Jag tror nämligen att taktiken handlar om att få så många som möjligt att sälja nu när det går ner efter den fantastiska uppgången. Jag räknar kallt med 19dollar /troy uns inom kort. Men som jag skrivit tidigare - don`t worry be happy, det ljusnar i vår. Många talar om hyperinflation osv. Då kommer ädelmetallerna att bli ovärderliga!
Så, låt oss hoppas på både en QE4 och QE5.....

/Förnuft & känsla




Jag tror personligen inte att QE3 kommer att komma redan i mars månad. QE2 är väll planerad att fortsätta längre än så? Dessutom kan de, såvitt jag har förstått, utöka till säg 800 miljarder eller 1000 också för den delen, inom ramen för QE2. De har de legalt mandat att göra. Så har jag förstått det, men jag kanske misstolkar det.
Hittade denna källa: QE2


Tack för länken.
Intressant läsning.
En sak är Fed bra på - att trycka pengar, en himla massa pengar.
Fed som varken är federal eller sägs ha några reserver.....
/Förnuft & känsla
2011-01-07 15:44 # 10
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Jag tror personligen inte att QE3 kommer att komma redan i mars månad. QE2 är väll planerad att fortsätta längre än så?


Tycker denna intervju med Jim Rickards speglar situationen väl. Federa Reserve sitter i en rävsax.

QE2 kommer antagligen aldrig få något slutdatum utan bara fortsätta. Fed kommer dock få helt slut på ammunition där räntan börja stiga. Då sitter de i en ohållbar sits. Har tidigare skrivit följande:

På frågan huruvida Federal Reserve's inflatering av penningmängden kan leda till prisinflation svarar Federal Reserve att det inte finns någon risk. Detta eftersom de kan hålla obligationerna till de löper ut eller minska utbudet av pengar genom att sälja obligationer och annullera pengarna. I teorin låter detta tryggt men det är inte möjligt i praktiken.

Det scenario i vilket Federal Reserve skulle tvingas byta kurs och sälja obligationer är ett scenario av stigande räntor och prisinflation. När räntorna stiger sjunker värdet på obligationerna och Federal Reserve skulle vid försäljning göra massiva kapitalförluster på obligationerna och bli bankrutta. Den nuvarande låga räntan på de obligationer Federal Reserve köper innebär dels att priset på själva obligationen är högt men också att en liten nominell ränteökning får en procentuell stor effekt på obligationspriset.
2011-01-07 15:47 # 11
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Spot-priset på silver och det fysiska priset kopplad under krashen 2008 från varandra. Det fanns då "Silverörnar" (Silver Eagle alltså) som gick för 35 dollar per uns på ebay. Så jag har svårt att se att fysiskt skulle gå ner motsvarande ifall marknaden föll med 50%.


Exakt! Premierna var enorma hösten 2008. Något fysiskt silver för under USD 10 gick inte att få tag på, ej heller i USA. Fysiskt silver stod alltså emot den kraftiga nedgången i andra tillgångsslag väldigt väl. Detta missas ofta av alla som bara stirrar sig blinda på de bedrägliga på spot-priserna.

Detta är ytterligare en anledning till att varna för certifikat och terminer. Vid en prisnedgång på spot-priset kommer sannolikt inte priset på fysiskt silver hänga med ned eftersom det är brist.
2011-01-07 15:49 # 12
Boss
Citat:
Ursprungligen postat av förnuft & känsla
Citat:
Ursprungligen postat av crash jp morgan
Citat:
Ursprungligen postat av förnuft & känsla
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Tror du vi får se 19 dollar oz i år?
Jag tror bristen på silver kommer fortsätta.
Givetvis kommer det dippar men ner till 19 dollar?


Har en känsla av att det kan bli så. Lite som det blev 2008. 20 dollar till 8 dollar och tillbaka till 20 dollar 2009.
Där var QE1 inblandad också. Ständig förvirring, lån hit och dit förväntningar hit och dit osv...

Silver är en bristvara idag, absolut, det finns tydligen mindre silver ovan jord än guld!
Men, i pappersform så finns det silver 10 eller 100 gånger den mängd som det finns i fysiskform ovan jord. Vissa bedömmare tror ännu mer. Lätt att manipulera om det bara är papper.
Jag tänker följande: om man mentalt är redo för 19 dollar/troy uns så känns det mycket lättare om det nu skulle bli så.
/Förnuft & känsla

ja man får hoppas det kan sjunka till en sån nivå för då kommer jag köpa så mycket jag klarar av he he :) vore som att få en andra chans -känner jag :)


Håller med!!!
Tror dock att när priset går ner till t ex 19dollar/troy uns så kommer bristen på fysiskt silver vara enorm. Sanningen kommer att uppdagas så att säga. Insikten om att det är papper och förväntningar som det handlas med.
Så fungerar den här världen, är det riktig rea så finns det ingenting kvar.
Var och en är sin egen lyckas smed :)
/Förnuft och känsla


ja du har så rätt så , det tror jag med om jag tänker efter :) jag måste säga jag är så glad jag har en hel del silver i fysiskt form redan , men är så tokig i silver så man vill ha meeeeeer hah a just känslan känna ta på och veta man inte tillhör detta sjuka system , känns som man är en aktivist på ett sätt genom att man inte är med på detta sjuka tåg och del av detta system utan tar aktivt ställning genom att köpa fysiskt :)
Känner mig som en vinnare och det är en otrolig känsla faktisktoch tror finns många som håller med , hellre äga riktiga pengar än massa fiat pengar som inte värt bläcket på papperet ens , hur som helst så är det nåt som ingen kan ta ifrån en ingen bank som kan ta vårat fysiska silver :)


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt