Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < köpa i usa och ta hem?
köpa i usa och ta hem?
2011-03-28 10:02 # 1
Anonym
Okej, det här är troligen(med allra största säkerhet) en idiotfråga, jag har nog letat för dåligt osv.
men idag är en sån där nu-tar-jag-tag-i-saker-dag så jag har helt sonika börjat undersöka hur jag får tag i silver, hamnade här, blev övertygad om att köpa en del nu, istället för att lägga sparpengarna på skit istället och sen bli ledsen när dollarn skrotas. Så surfade jag in på silvertownes hemsida och via forex klurade ut att 50st 1oz tackor skulle kosta 1987$ ? 13000kr
Och här kostar samma tackor 20000kronor.

Nu skeppar dom inte hit, vilket jag utgår från hade påverkat priset här väldigt mycket, men skulle jag inte kunna få det skickat till en adress i usa, åka dit för 4-5000 hämta det och åka hem igen, gratis weekend och leva lycklig i alla mina dagar?

Eller snarare VARFÖR kan jag inte det? Det är ju uppenbarligen för bra för att vara sant och jag känner att jag nog bör läsa in mig innan jag ens börjar fundera på att köpa metaller. Jag är ju inte direkt någon nationalekonom...

Och om inte annat, var börjar jag läsa för att inte bli helt grundlurad? LS verkar ju toppen, men nog fan tror jag på att faktiskt lära mig ordentligt först. // Olle
2011-03-28 10:10 # 2
Anonym
Det ska väl skattas.....momsas osv,så det blir nog samma pris som här innan det är färdigt .
2011-03-28 10:56 # 3
Anonym
50 st 1 Oz tackor är 1,555kg rent silver.
Köper du 40 procentiga gamla svenska silverkronor från LS så kostar motsvarande mängd silver 12250kr, alltså billigare än i USA. Sen är ju frågan om du tycker det är viktigt vilken form silvret är i, om du finner nöje i att samla eller bara vill åt råmaterialet.Och så blir det ju ingen USA-resa förståss...

/GeCe
2011-03-28 11:06 # 4
billion
Det skall skattas. Lägg på 25% på priset. Sedan tillkommer eventuell frakt eller försäkring. Åker du själv så tillkommer resekostnader.
2011-03-28 11:24 # 5
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Och om inte annat, var börjar jag läsa för att inte bli helt grundlurad? LS verkar ju toppen, men nog fan tror jag på att faktiskt lära mig ordentligt först. // Olle


Köp något (eller några olika) rent silvermynt, från säker källa. Så du får känna på det, känna vikten, höra klangen.
Föresten så kan du just nu idag köpa LS egna silvermynt utan spread, fast bara idag. Där har du något att börja känna på.

Jag hade köpt en Silver Eagle, eller en Maple Leaf och en hög med LS-mynt (de har dem billigare idag, jämför 2011 med 2010 års priser så förstår du). Då får du ett mattare mynt med räfflad kant och LS-mynten som har rak kant men är blixterblanka.

// SIMM
2011-03-28 11:50 # 6
Inge Peng
Hej på dej Olle !
Ta och kolla in tradera ! Där kan du handla och göra endel bra affärer.
Det är rätt många Silver eagle rör ute som man kan buda på. Ett rör med 20 st ,brukar sluta på
ca 5500-6000 kr.
/ Åhoj
2011-03-28 19:13 # 7
Styfen
Jag importerade en 10oz tacka från USA för inte jätte länge sedan, av diverse olika och oförklarliga anledningar :)
Priset på tackan + frakten blev ju billigt, när man sedan på posten betalt momsen och tullavgiften så vart priset på 10kronan exakt samma som att beställa från Sverige. Med andra ord ovärt att beställa från USA, kolla då istället på Tyskland
Senast ändrad av Styfen; 2011-03-28 19:15
2011-03-29 00:11 # 8
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Guldfot och övriga,

Jag vill påminna om regel 3 vilket innebar att jag raderade senaste inlägget. Det är absolut förbjudet att uppvigla till brottslig verksamhet på forumet. Att erkänna brott som exempelvis smuggling på forumet är förvisso tillåtet men kanske inte vidare klokt.
Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2011-03-29 00:12
2011-03-29 00:35 # 9
Anonym
Jag tog trots allt den lagliga vägen ändå. Kom hem tio i tolv, såg kommentarerna, erbjudandet verkar varit en bra grej, och jag ville inte missa det, så nu är jag tydligen råvaruspekulant sedan en halvtimme.
En fantastiskt lämplig dag att vakna och känna sig på investeringshumör alltså.

Började väl i fel ända eg., så nu dags för 49delar guld/silver läsning..

Tack för svar, och det här må vara första gången nördandet fortsätter mer efter köpet än innan.
(Och förhoppningsvis det första köpet jag faktiskt lyckas tjäna några kronor på..:) ) // olle
2011-03-29 01:46 # 10
SIMM
Välkommen i gänget Olle.
Själv är jag också ny sedan halva februari i år. Jag bygger på mitt innehav vartefter. Man måste börja någonstans och det har du ju nu gjort. Nu hoppas man bara det går sidledes i ett halvår, sedan kan det braka iväg om det vill.

Jag köpte också Liberty Silver idag och det trevliga var medan jag gjorde ordern så sjönk priset med en HEL krona :-)
Råkade nog köpa till dagslägsta utan jag kunde hjälpa det.

// SIMM
2011-03-29 11:19 # 11
Anonym
jag har köpt silver från USA flera gånger, aldrig behövt betala moms på mina inköp
2011-03-29 13:10 # 12
LPB
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
jag har köpt silver från USA flera gånger, aldrig behövt betala moms på mina inköp


Om man köper från USA så tillkommer det en import skatt som man skal ha i åtanke, när man köper något från den andra sidan Atlanten.

Men rigtigt man betalar inte amerikansk moms.

//LPB


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt