Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Bullion Dealers och försäljningskvoter av silver per land
Bullion Dealers och försäljningskvoter av silver per land
2011-03-26 13:26 # 1
LPB
Råkade ut för en ny händelse igår, som har fått igång några tankar.

Jag köper silver från många olika leverantörer runt om i världen, då jag inte bara investerar i silver utan också försöker att få mig en samling.

Jag hade kontakt med en av mina leverantörer då jag inte kunde lägga en weborder, fick ett kryptiskt svar på siten och ringde så upp firman.
Han talade då om för mig att de har kvoter på hur mycket silver de får sälja till olika länder och menade att det var skatteregler som var det styrande(?)

Det går med andra ord inte att beställa fler silvermynta från denna leverantör innan vi har kommit in i 2012(?)
Gäller bl a Sverige, Danmark och några andra länder.
Frågade att hur var detta möjligt då vi alla är med i EU och varor , tjänster skal kunna köpas, flyttas utan hinder(?)
Fick detsamma svar, att det fanns en försäljningskvot per land och då den var nådd så var det slutsålt till det land fram till det nästa år(?)

Samtalet avslutades och jag var nog ganska så fundersam, har aldrig hört om något liknande.
Är det någon på detta forum som har varit med om detsamma, eller vet något mera om detta?

Gäller detta också för LS?

Eller är det så att det börjar att påläggas restriktioner från makthavare(?)

//LPB
Senast ändrad av LPB; 2011-03-26 13:27
2011-03-26 14:32 # 2
Kaw
Senast ändrad av Kaw; 2011-03-26 14:32
2011-03-26 15:09 # 3
MrLibertad
Japp, så är det.

T ex förra året tog det ca 10 månader för dom leverantörerna jag använder att komma upp i sin kvot.

I år tog det lite drygt en månad så man kan väl lugnt säga att det är drag på silverförsäljningen.
2011-03-26 17:07 # 4
Guru
En tysk firma hade nått sin kvot 4 januari. jag tänkte ringa in en order i slutet av dec men väntade in nyåret så när jag ringde efter nyår å allt fixande och trixande var kvoten redan nådd 4 DAGAR!!!!!!
2011-03-26 17:27 # 5
LPB


Tack för info, får läsa det en gång till senare, tror inte på det jag läser :)

//LPB
2011-03-30 15:03 # 6
LPB
Jag har snackat med några silverleverantörer i Europa, de är väl inte så snacksaliga då det kommer till försäljning.

Har dok fått från en leverantör att efter en försäljning av 35.000 EUR till Danmark, så får man inte sälja mera under det nuvarande år.

Skulle tro att Sverige har den dubbla kvot, om man nu tar efter invånarantal, brukar stämma rent generellt.

Tror dock att dessa regler är per leverantör, då jag jag få andra leverantörer att sända till mig.

Personligen hade jag inga problem med att få något sänt under hela 2010, men totalstopp nu i mars månad.
Leverantören sa att Danmark hade vaknat och Sverige likaså.

Goda nyheter då flera har blivit uppmärksammade, men irriterande då ens kanaler bryter samman ..

//LPB
2011-03-30 17:48 # 7
rtardart
Inte haft möjlighet än att kolla om de tyska sidor jag varit och letat på kan leverera längre till sverige, det stod inget om det iaf, men det kanske kommer när man fyllt i var man vill ha det, men jag ska till Frankrike om två veckor, kan jag beställa dit en leverans och flyga hem med? Ställde ju samma fråga om usa i förrgår, men nu är vi ju i eu. (vilket möjligen skiter sig av den lilla bagatellen att jag av biljettprismässiga skäl flyger tillbaka till oslo...) Får jag ha en rulle silvermynt i väskan? Knark kan ju hundarna lukta sig till, men silver borde väl vara rätt smidigt att gå genom med? (Uppmanar ej till brott, vill bara veta vilka lagens godkända möjligheter är.) // olle
Senast ändrad av rtardart; 2011-03-30 17:49


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt