Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < LibertyDollars grundare åtalad
LibertyDollars grundare åtalad
2011-03-19 21:56 # 1
Anonym
Ju mer man lär sig, ju mer inser man vilken komplett bluff vi alla är utsatta för, och att de som verkar för en fri riktig valuta är ett rött skynke för de patologiskt giriga as som brukar kallas internationella bankirer.
Dessa har en sån fruktansvärd makt att dom kan få staters regeringar att dansa helt efter deras pipa.
Politiker och rättsväsendet är köpta o betalda sen länge.
Häng dom högt tillsammans med dom som köpt dom!

http://rense.com/general93/lib.htm
2011-03-19 22:54 # 2
Anonym
Paranoid sida
2011-03-20 08:41 # 3
Anonym
Man kan tycka vad man vill om det monetära system vi idag har.
Vad är alternativet, tycker det är en hel del anarkistika åsikter på det här forumet.
När mängden pengar ökar så har vi inflation ELLER???????
Mängden måste hela tiden öka eftersom befolkningen hela tiden ökar
annars skulle vi leva i konstant deflation. det stora problemet är att det missbrukas av makteliten.
MEN det gjorde det med guldmyntfoten också, staten helt enkelt förbjöd folk att äga guld!
Att få ett monetärt system som främjar tillväxt och samtidigt inte lurar folket samt
inte ger för stor makt till bankerna är en stor och mycket svårlöst fråga!
Men att ta lagen i egna händer är nog det sämsta man kan göra.
Vad händer om jag börjar göra egna pengar och sen grannen likadant???
Snacka om inflation, men som det ser ut så kommer det bli väldigt hög inflation framöver.
Så guld är för mig en självklarhet som inflationshedge!

Laglydig med åsikter
2011-03-20 10:23 # 4
Anonym
Citat:
Mängden måste hela tiden öka eftersom befolkningen hela tiden ökar
annars skulle vi leva i konstant deflation.

Om det vore så bra att mängden ökar bara lika mycket som befolkningen vore det helt OK....men det ökar mycket mer.Sedan har vi fåtts att tro att deflation är skadligt, medan det i själva verket vore det naturliga sättet att tillgodogöra sig nya uppfinningar och ökad produktivitet, då allt blir billigare i takt med framstegen. Som det är nu tillfaller framstegen allra mest den ekonomiska eliten, just med hjälp av inflationen. Dessutom premierar deflation sparare.Deflation är egentligen det vi behöver!
Citat:
MEN det gjorde det med guldmyntfoten också, staten helt enkelt förbjöd folk att äga guld!

Under den "äkta"guldmyntfotstiden var det inte förbjudet att äga guld, guldmynt var ju i cirkulation då och allmännheten kunde växla in sina sedlar till guldmynt. Du tänker antagligen på tiden efter 1933, då kunde man inte längre växla in papper till guld, det var bara en guldmyntfot länder emellan som höll några decennier tills Frankrike ville växla in dollar mot guld i stora mängder, då slopades den helt.
Citat:
Men att ta lagen i egna händer är nog det sämsta man kan göra.

Tycker knappast det är att ta lagen i egna händer om människor kommer överens och skapar andra betalningsmedel ( men naturligtvis får man inte skapa en förfalskning av statens medel)
Om andra accepterar ditt betalningsmedel, so what? Du skadar ingen (utom att finansvärlden inte kan profitera på dig), det är i princip ett slags frivillig byteshandel.Tvärtom tycker jag det är fel att tvinga på folk ett visst betalningsmedel.
Citat:
Vad händer om jag börjar göra egna pengar och sen grannen likadant???

Helt OK,(men naturligtvis inte att förfalska de statliga) Men lycka till att få dom accepterade!
Men det är bra att du gillar att spara i guld! Skulle penningmängden vara konstant skulle du inte behöva gå över guld för att ha kvar din köpkraft, du skulle kunna spara pengarna direkt.

/GeCe
2011-03-20 12:26 # 5
LPB
När den "vanliga" medborgaren stjäl och blir ertappad, så får de ett straff.
Då bankirer och politiker plundrar den "vanliga" medborgaren, går de alltid fria.

//LPB
2011-03-20 14:48 # 6
teasing1
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Vad är alternativet, tycker det är en hel del anarkistika åsikter på det här forumet.


Anarki (An Archos, latin för "utan ledare".) Vore hundra gånger bättre än det system vi har idag. Då kanske vi skulle få känna på riktig demokrati.
Senast ändrad av teasing1; 2011-03-20 14:49
2011-03-20 15:48 # 7
LPB
Citat:
Ursprungligen postat av teasing1
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Vad är alternativet, tycker det är en hel del anarkistika åsikter på det här forumet.


Anarki (An Archos, latin för "utan ledare".) Vore hundra gånger bättre än det system vi har idag. Då kanske vi skulle få känna på riktig demokrati.


Kunde inte ha sagt det bättre!!

Jag är för en riktig demokrati!!n För FOLKET!!

//LPB
2011-03-20 20:42 # 8
Liberty Silver / Gustav Andersson
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym

Vad händer om jag börjar göra egna pengar och sen grannen likadant???


Då kommer marknaden att värdera dina pengar utefter hur trovärdig du är som person eller vad du backar upp dem.
Låt oss säga att du har ett bageri och bakar bröd. Alla i området känner dig och du har stort förtroende. Levererar alltid bröd, varenda morgon, år ut och år in. Din granne har en verkstad. Han reparerar motorcyklar, bilar, ja det mesta. Han är duktigt och har hållit på med detta i många år.

Varken du eller din granne borde således teoretiskt sätt ha några problem att skapa pengar. Du kan helt enkelt göra kvitton på bröd. Skriv på kvitto tex: 2 limpor bröd garanteras av Laglydigs brödbageri AB. Efter denna text din underskrift.
Du åtar dig helt enkelt att lämna ut 2 limpor bröd åt den person som kommer in med ett sådant kvitto. Vill du vara extra försiktig och undvika förfalskningar ger du varje kvitto ett serie nr. som du kan bocka av i din lista varje gång någon löser in ett kvitto hos dig. Om du vill köpa något av din granne som lagar bilar kan du nu använda dina kvitton som pengar. De backas upp av dina bröd och din verksamhet. Du kan således lämna in din bil hos grannen, få den lagad och ge honom några brödkvitton när du hämtar den. Eftersom han har en stor familj som äter mycket bröd och hela tiden handlar hos dig kommer han att acceptera dina brödkvitton. Han måste dock inte lösa in dem. Han kan lika gärna gå till grannen och köpa hans cykel för ett gäng bröd kvitton. Grannen kan sedan handla något annat av någon annan i grannskapet om han känner för det. Slutligen kanske någon kommer och löser ut kvittona eller så fortsätter kvittona att cirkulera. De backas hela tiden upp av ditt bröd och din stora trovärdighet.

Din granne som reparerar bilar har samma möjlighet att skapa en valuta. Om någon kommer att accepter era kvitton hänger alltså helt på eran trovärdighet och i vilken utsträckning era tjänster efterfrågas. Vissa kvitton skulle automatiskt bli mera gångbara än andra. Detta sköter marknaden automatiskt.

Om du däremot bara sitter och trycker pengar och skriver "Laglydigs pengar" på sedlarna och sedan försöker ge folk dessa i utbyte mot varor och tjänster, skulle de eventuellt be dig dra åt helvete.
Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2011-03-21 12:56
2011-03-20 20:58 # 9
Anonym
Jag beklagar att ni som tror på undergång och förödelse med en underton
av förhoppning av just undergång är inne och förstör på ett annars inntresant forum!
jag trodde att ÄDELMETALLER var samtalsämnet här, inte politik naturkatastrofer mm.
många här tycks tro att guld och potatis är värdefullt och ha?? POTATIS????
Jag får nog säga att det här forumet blev ett totalt fiasko.
Ett fåtal människor som köper guld för att dom tror på armagedon. Svårt att ta er på allvar.
Hur många tror ni köper guld för att världen kommer gå under??
Det jag som guldägare är nyfiken på är utveckling och teorier om guld inte om potatis.
Och nej världen går inte under den här gången heller, om det blir en monetär krasch
så skulle det vara kul med seriösa åsikter om vad som kommer efter!?
Men ni tror väl att det är slutet? Medans jag tror att det är början,, tss vilka stollar!!

Tack och hej för mig!
2011-03-20 21:10 # 10
Anonym
Citat:
om det blir en monetär krasch
så skulle det vara kul med seriösa åsikter om vad som kommer efter!?

Potatisodling!
2011-03-20 21:23 # 11
Newton
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym

jag förstår att det är många dårar på det här forumet!!
Anarki kommer alltid vara bedrövligt, och ni klagar på banksystemet.
detta har inte någonting alls och göra med ädelmetaller!!!


Laglydig,

Du är inte ensam om att totalt missuppfatta begreppet anarki. Jag gissar att du inte funderat så mycket själv hur samhällen bör organiseras, utan lyssnat på andra människor och deras propaganda. Ord är mycket kraftfulla vapen och därför förvanskas innebörden av orden av dess motståndare.

Om man diskuterar anarki så blir människor i maktposition mycket rädda och de gör allt för att förvirra betydelsen av ordet. De tar de värsta sakerna som de kan hitta på jorden och kallar det anarki. T ex Somalia och piraterna, knarkkriget i Mexico, ... Jag tycker att det är intressant att religösa människor tar upp samma exempel; Satan visar sig där. Det som händer i har varken med anarki eller gudar att göra. Endast människor som anser att de har rätt att bestämma över andra människor.

Citat:
Ursprungligen postat av teasing1

Anarki (An Archos, latin för "utan ledare".)


Den här definitionen är precis vad det handlar om, men folk blandar ihop "utan ledare" och "utan lagar". Anarki betyder inte ett samhälle utan lagar. Stanna nu upp och fundera på den meningen igen: Anarki betyder inte ett samhälle utan lagar. Många människor har mycket svårt att förstå just detta. Och det har att göra med att vi växt upp i en maktstruktur som inte tillåter oss att tänka fria tankar. Staten vill inte ha fria människor, staten vill ha människor som lyder. (Varför tror du att staten har hand om skolorna? Och att friskolor är så hemska saker?)

Vad är det då för lagar jag pratar om? Först så tänkte jag byta ordet från lagar till regler. Ordet lag har en massa undertoner som inte passar in i det det jag syftar på i ett anarkistiskt samhälle. (T ex kan stater/parlament/diktatorer hitta på lagar som strider mot grundreglerna för ett anarkistiskt samhälle. En vanlig sådan lag är: det är lagligt och moraliskt korrekt att ta människors pengar med våld eller hot om våld)

Ok, så vilka är dessa regler som ska finns utan ledare?

(Jag skrev först en massa här, men jag tror att det är fel väg att gå för att verkligen förstå detta så måste man sätta sig ner och fundera. Det är tanke processen som är det viktiga, inte slutsatsen. Och som jag skrev i början så kan man lätt förstöra innebörden av en slutsats och få folk att tro att den betyder något annat.)

Så, vad tycker herr Laglydig (och ni andra på forumet) att någon eller några bra regler skulle vara?

Det som är så kul när du gått igenom tankeprocessen och kan tänka fria tankar så kommer du snabbt fram till svaren på dessa frågor:

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Man kan tycka vad man vill om det monetära system vi idag har.
Vad är alternativet, tycker det är en hel del anarkistika åsikter på det här forumet.

Alternativet är ett monetärt system som människor i samhället själva väljer.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym

När mängden pengar ökar så har vi inflation ELLER???????

Ja, helt rätt. Infaltion betyder mer pengar i systemet. Det betyder inte prisökningar, som du troligen fick lära dig i skolan.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym

Mängden måste hela tiden öka eftersom befolkningen hela tiden ökar
annars skulle vi leva i konstant deflation. det stora problemet är att det missbrukas av makteliten.

Jag förstår in varför mänged måste öka? Planeten blir inte större bara för att det föds fler folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym

MEN det gjorde det med guldmyntfoten också, staten helt enkelt förbjöd folk att äga guld!
Att få ett monetärt system som främjar tillväxt och samtidigt inte lurar folket samt
inte ger för stor makt till bankerna är en stor och mycket svårlöst fråga!

Här får du grubbla lite på anarki, våld och regler för samhället....
2011-03-20 21:33 # 12
Newton
Om jag ska säga något on-topic. :)

Jag tycker att det är helt sjukt att de fäller honom för "conspiracy against the United States". Så som jag har förstått deras konstitution, så har väl har all rätt i världen att göra pengar av guld och silver.

Har också för mig att FED inte är helt i enighet med deras konstitution. Fast, det är ju klart, den är ju bara en bit papper.... också den utan värde.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt