Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Guldstandard 2.0
Guldstandard 2.0
2017-12-09 08:38 # 1
Äktavara
Det vore väl fan om det inte tog skruv nu då!
Hitintills så har dom etablerade guldprisbossarna satt priset helt efter eget huvud.
Nog svårt att manipulera på det sättet framöver.
Petrodollarbedrägeriet kommer också att upphöra.
Hela "värdepappersmarknaden" går upp i rök den med.
Krytovalutor, bye-bye.
Strålande tider, härliga tider!
https://www.rt.com/business/412546-china-russia-gold-standard-dollar/
2017-12-09 14:30 # 2
In4mayshun
Tyvärr är det så att BRICS-länderna också är världens mest korrupta länder. Kinas ekonomiska statistik får man t ex ta med en stor nypa salt, många siffror är förbättrade för att lokala partibossar ska framstå i bättre dager. Rysslands enorma korruptionsproblem är välkända.

En ny guldstandard lär nog därför fungera ganska dåligt i dessa länder. De kommer troligen inte att kunna hålla sig från att dribbla med innehaven så att det blir likadant som det är nu i väst, alltså att det finns betydligt mer krediter/fiatpengar än vad som kan backas upp med fysiskt guld.

Men det är oavsett en mycket bra utveckling, jag hoppas det kommer att fungera och att guldet äntligen får sitt rätta monetära värde. Allt som utmanar petrodollarn, USA och globalisternas härjningar är av godo.
2017-12-09 16:04 # 3
Äktavara
Att västvärldens befolkning/slavar, har en svällande kvarnsten på sina axlar, är ju för att deras korupta politiker tillåter privata banker att bossa över det monetära systemet. Hur är det med Rysslad & Kina, eller alla länderna i BRICS? Lånar dom också av privata globala banker, som fixar krediter ur luft + ränta, eller skapar dessa stater sina egna pengar ur luft, men UTAN ränta?
2017-12-10 16:48 # 4
jaws
Det kan vara bra att hejda sig en aning. Siten RT är rysk och statskontrollerad och den som uttalar sig är schweizisk guldhandlare - inte de mest opartiska källor man kan hitta.

Men det råder ingen tvekan att Kina har en långsiktig plan att bryta US-dollarn som världsvaluta för att därigenom knäcka USAs ställning, som i grund och botten bygger på dollar som världsvaluta och möjligheten den ger att skapa lån som kan skickas utomlands. Hela USAs välstånd har sen länge byggt på detta och Kina vill nu kunna ta över den rollen, uppbackade av främst Ryssland. Men personligen tror jag att den revolutionen kommer att ta många år. Däremot kan det faktum att Kina, Indien, Ryssland, och andra Brics-länder ackumulerar fysiskt guld och hotar pappersguldets värde påskynda processen och initiera den ekonomiska kris som jag personligen har väntat på ganska länge nu.
2017-12-11 13:50 # 5
Mats
Foreign holders of US treasuries
http://ticdata.treasury.gov/Publish/mfh.txt

Bricsländerna ligger alla högt på denna lista, så klart är ju att alla de här Bricsländerna plus oljeexportörerna sitter på en massa US treasuries, vars värde de säkerligen är måna om. De sitter med svartepetter helt enkelt och de kan inte börja dumpa allt det här med mindre än att värdet på återstående pengahög sjunker... Nu spekulerar jag, men jag misstänker att oljeexportörerna indirekt äger mer än vad som framgår av denna lista, men via ombud. Saudiska kungligheter tex. har stora privata förmögenheter, tillgångar världen över och många fordrignar på tex. karibiska banker- Cayman Islands ligger högt på listan- har US - har treasuries på andra sidan i balansräkningen.

Det har ju varit.smart spelat av USA (=Kissinger/Nixon) att etablera den här världsordningen och försätta omvärlden i ett behov av att hålla dollarn under armarna; det är ju där vi är idag.

Hur fan tar vi oss ur det, det är frågan... hur bryter vi den här världsordningen?

Jag tar mig för pannan lite, när jag betänker vilket jävla korthus alltihopa är. Fatta vilken skitstorm det kommer bli när det börjar rasa.

Denna text har några år på nacken men är fortfarande aktuell. Överraskande nog publicerad i mainstreammedia, om man nu kan kalla Kristanstadbladet för detta.

http://www.kristianstadsbladet.se/kultur/eu-gor-vad-usa-ber-dem-att-gora/
Senast ändrad av Mats; 2017-12-11 13:53


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt