Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Skröna eller verklighet?
Skröna eller verklighet?
2017-11-18 19:11 # 1
Guldbagge
Jag var på en föredragning där det tydligen av misstag meddelades att staten köpt hundar som kan spåra guld. Dom skulle i ordets rätta betydelse vara guld värda för staten då nästa år EU kanske beslutar om bankkontofrysningar och "förvar" av strategiska metaller och råvaror tillhöriga privatpersoner.
2017-11-19 16:33 # 2
In4mayshun
Jaha, och vad var det för föredragning då? Utan detaljer blir det inte speciellt trovärdigt... Det är det väl iofs inte ändå. Låter mer som en dålig actionfilm än något som Sveriges sinnesslöa politikerkår skulle kunna administrera.
Senast ändrad av In4mayshun; 2017-11-19 16:33
2017-11-19 17:27 # 3
Guldbagge
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
Jaha, och vad var det för föredragning då? Utan detaljer blir det inte speciellt trovärdigt... Det är det väl iofs inte ändå. Låter mer som en dålig actionfilm än något som Sveriges sinnesslöa politikerkår skulle kunna administrera.


Man röjer inte sina källor, ville bara ha en pejling om det skulle kunna ligga något i det.
Senast ändrad av Guldbagge; 2017-11-19 17:29
2017-11-19 20:53 # 4
Chefen
http://www.morgonbladet.nu/news.php?name=2015022020

Hur många känner till detta scenario?Man tror inte vissa saker är sanna.Det kommer att hända saker som man i sin
vildaste fantasi inte kan föreställa sig.
2017-11-19 21:25 # 5
Guldbagge
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen
http://www.morgonbladet.nu/news.php?name=2015022020

Hur många känner till detta scenario?Man tror inte vissa saker är sanna.Det kommer att hända saker som man i sin
vildaste fantasi inte kan föreställa sig.


Jo hade ju hört att bankernas ägare skulle ta smällen, men inte att insättarna. However, mitt förtroende för penningproducerande banker har varit noll sedan minst 20 år, därav min aversion mot guldsnokare.
2017-11-20 11:26 # 6
Ustinov
Hundarna kan du nog glömma.
Hur luktar guld?
2017-11-20 16:47 # 7
johsch
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbagge
Jag var på en föredragning där det tydligen av misstag meddelades att staten köpt hundar som kan spåra guld. Dom skulle i ordets rätta betydelse vara guld värda för staten då nästa år EU kanske beslutar om bankkontofrysningar och "förvar" av strategiska metaller och råvaror tillhöriga privatpersoner.


Man får nog se på denna frågeställning med lite olika perspektiv.

Om det är så att hundar kan läras att sniffa upp guld(vilket jag i och för sig tror att de kan rent fysiskt) och staten har köpt hundar. - Då är det sant att staten köpt hundar som kan spåra guld....


Den stora frågan är om man köpt in hundar med avsikt att spåra guld. Det är detta som i så fall skulle vara intressant att få rada på, samt vad det officiella syftet med dessa spårhundar skulle vara. Hundar kan säkert användas som hjälp vid prospektering, men det är väl knappast något staten eller statliga myndigheter ägnar sig åt.
2017-11-20 19:41 # 8
Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbagge
Jag var på en föredragning där det tydligen av misstag meddelades att staten köpt hundar som kan spåra guld. Dom skulle i ordets rätta betydelse vara guld värda för staten då nästa år EU kanske beslutar om bankkontofrysningar och "förvar" av strategiska metaller och råvaror tillhöriga privatpersoner.


Om det är rent guld det är snack om så är svaret definitivt nej. Hundar har i regel bra luktsinne av anatomiska och fysiologiska orsaker. Men för att ett djur ska förnimma lukten av något krävs att ett visst antal molekyler/atomer av detta binder sig till ett visst antal receptorer så att en signal till CNS triggas. Eftersom rent guld inte avger sig vare sig atomer eller föreningar där guld ingår it i luften är det inte möjligt att känna lukten av det. Guldhaltig malm däremot tex sulfidföreningar är en annan sak eftersom det avger molekyler som kan trigga en förnimmelse av lukt. Men tror inte så många har det hemma eller att staten skulle vara speciellt intresserade i att ha sådana hundar. Blir nog en förlustaffär i så fall.
2017-11-26 10:38 # 9
Guldbagge
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbagge
Jag var på en föredragning där det tydligen av misstag meddelades att staten köpt hundar som kan spåra guld. Dom skulle i ordets rätta betydelse vara guld värda för staten då nästa år EU kanske beslutar om bankkontofrysningar och "förvar" av strategiska metaller och råvaror tillhöriga privatpersoner.


Om det är rent guld det är snack om så är svaret definitivt nej. Hundar har i regel bra luktsinne av anatomiska och fysiologiska orsaker. Men för att ett djur ska förnimma lukten av något krävs att ett visst antal molekyler/atomer av detta binder sig till ett visst antal receptorer så att en signal till CNS triggas. Eftersom rent guld inte avger sig vare sig atomer eller föreningar där guld ingår it i luften är det inte möjligt att känna lukten av det. Guldhaltig malm däremot tex sulfidföreningar är en annan sak eftersom det avger molekyler som kan trigga en förnimmelse av lukt. Men tror inte så många har det hemma eller att staten skulle vara speciellt intresserade i att ha sådana hundar. Blir nog en förlustaffär i så fall.


Tack.

Då avfärdar jag det som en skröna och sover lugnt vidare.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt