Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Ytterligare 20% avTysklands guldreserv återförd till Frankfurt
Ytterligare 20% avTysklands guldreserv återförd till Frankfurt
2017-08-23 15:11 # 1
johsch
Då var enligt uppgift 674 ton av Tysklands guldreserv(3395 totalt) återförd till Frankfurt
https://unvis.it/di.se/nyheter/tyskland-flyttar-hem-guld-vart-226-miljarder

Detta utan några större brister på fysiskt guld uppstått. Verkar nästan som om det fanns i valven, såsom det borde.

Tror ni att de kommer hämta hem resterande utlandsförvarade tackor med?

2017-08-23 16:13 # 2
Xole
MEN Hur mycket har de kvar?

Det lustiga är att de återför precis så mycket som US mining producerar varje år tror jag läste någonstans.

När de är klara med hela flytten komerm de släppa guldpriset uppåt. Då har de inte längre incitament att hålla enr priset längre. Hålla ner priset och det blir billigare och enklare att ge tillbaka.
2017-08-23 17:46 # 3
Xole
Eller enklare sagt.
De håller ner priset för att behöva ge tillbaka mindre.


Samma dag som tyskland meddelade att de skulle ta tillbaka sitt guld rasade priset och guld påbörjade sitt jätteras.
Samma dag alltså.
Slump?
Nä jag tror inte det.
Den dag tyskl fått tillbaka allt påbörjas jäyteuppgången....ganska säker.
2017-08-23 21:34 # 4
Xole
De verkar vara helt klara?
Inget mer ska nu flyttas?
De har hälften kvar men vill ha det så?
Klart alltså!?

Är det nu vi får se priset stiga?
Skulle inte förvåna mig.
Senast ändrad av Xole; 2017-08-23 21:39
2017-08-24 10:39 # 5
johsch
Citat:
Ursprungligen postat av Xole
MEN Hur mycket har de kvar?

Det lustiga är att de återför precis så mycket som US mining producerar varje år tror jag läste någonstans.

När de är klara med hela flytten komerm de släppa guldpriset uppåt. Då har de inte längre incitament att hålla enr priset längre. Hålla ner priset och det blir billigare och enklare att ge tillbaka.


Jag hänger inte riktigt med på att incitamentet att hålla ner guldpriser skulle vara att US återbördar Tysklands guld?
Visst stämmer det att priset började gå ner markant efter Tysklands beslut, men om man ser helheten känns inte detta som skäl nog.. Man begår helt enkelt inte brott utan ett starkt motiv.

Låt säga att man fått ett snittpris på 1300 dollar per ounce istället för 1750 som det var när detta annonserades i oktober 2012. Då skulle vinsten på affären idag vara ca 10 miljarder dollar(förutsatt att det inte kostat något att manipulera priset nedåt- vilket det borde gjort om det var emot marknadskrafterna) Det är mycket pengar för dig och mig, men endast en halv promille av USA:s stadsskuld....Och då räknade jag på att alla 674 tonnen kom från USA, vilket jag inte tror de gjorde)
Jag har svårt att tro att detta är syftet med manipulationen(om det nu förekommer manipulation) Det måste finnas andra större transaktioner. tex på derivatmarknaden som motiverar en sådan omfattande manipulation på en stor världsmarknad.
2017-08-24 14:34 # 6
Lotus
Citat:
Ursprungligen postat av Xole
Eller enklare sagt.
De håller ner priset för att behöva ge tillbaka mindre.


Samma dag som tyskland meddelade att de skulle ta tillbaka sitt guld rasade priset och guld påbörjade sitt jätteras.
Samma dag alltså.
Slump?
Nä jag tror inte det.
Den dag tyskl fått tillbaka allt påbörjas jäyteuppgången....ganska säker.


Hur då? Det är ju summan av vikten snarare än summan av värdet Tyskland vill ha tillbaka.
2017-08-24 17:28 # 7
Hedge
Citat:
Ursprungligen postat av Lotus
Citat:
Ursprungligen postat av Xole
Eller enklare sagt.
De håller ner priset för att behöva ge tillbaka mindre.


Samma dag som tyskland meddelade att de skulle ta tillbaka sitt guld rasade priset och guld påbörjade sitt jätteras.
Samma dag alltså.
Slump?
Nä jag tror inte det.
Den dag tyskl fått tillbaka allt påbörjas jäyteuppgången....ganska säker.


Hur då? Det är ju summan av vikten snarare än summan av värdet Tyskland vill ha tillbaka.


Precis.. Ett kilo är väl fortfarande Ett kilo.
Senast ändrad av Hedge; 2017-08-24 17:29
2017-08-24 19:27 # 8
Xole
Det går att köpa 1kg billigare till ett lägre pris och gw tysken. De kanske inte hade allt. Eller ville ge allt.
Då måste de vända sig till marknaden för köp.
2017-08-25 18:06 # 9
Xole
Tydligen var tackorna från Frankrike synbart gamla. Mörka och ganla sigill
Tackorna från us synbart nya. Sigiltrycket gnistrade. Så kan de bara göra om de är nypräglade.
2017-08-26 15:37 # 10
Carolus
Vad jag förstod så smältes tackorna ned per omgående.... varför vill man göra det? Retorisk fråga...
http://www.kitco.com/news/2017-08-24/Germany-Gets-Its-Gold-Back-From-The-Fed-And-It-s-A-Big-Deal.html?sitetype=fullsite
2017-09-06 00:24 # 11
SilverrävelGuldbagge
Irak och Libyen hade väldigt stora guldreserver, var är dessa idag?
2017-09-08 16:27 # 12
johsch
Citat:
Ursprungligen postat av SilverrävelGuldbagge
Irak och Libyen hade väldigt stora guldreserver, var är dessa idag?


Vad menar du, var de är.
Nu har de väl ungefär samma mängd(100 ton) som Sverige och har en tiondel i eget förvar och resten förhoppningsvis i utländska centralbankerna i England, Kanada, och hos Fed.

Eller menar du att de haft större guldkvantiteter innan USA "hjälpte" dem avveckla deras kärnvapenprogram och konfiskerade deras olja?


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt