Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Lurad?
Lurad?
2017-08-18 20:20 # 1
akb
Undrar om det är fler är jag som blivit lurade av Liberty Silver?
Den 9 augusti skickade jag in silvermynt för att sälja till LS. Nästa dag fick jag bekräftelse på att mynten var uthämtade av dem.
I dag är det den 18 augusti och inga pengar är insatta på mitt konto.
På deras hemsida står det "Vi utbetalar likviden för din säljorder enligt dina utbetalningsinstruktioner inom sex bankdagar".
Dessa 6 bankdagar har gått och inga pengar har kommit in.
Då jag mailar dem och frågar varför inget händer får jag till svar... ingenting. De svarar inte på mitt mail.
Så, jag undrar om det är fler som varit med om samma sak?
Jag får naturligtvis gå vidare med detta, på annan instans på måndag i nästa vecka.
Trodde att detta var ett ok företag men jag hade fel...
Besviken kund som kommer att agera.
Trist att behöva gå via ett forum för att höra om fler blivit lurade, det hade kunnat undvikas om företaget skött sig på ett professionellt sätt.
2017-08-18 20:48 # 2
zanetti6
Första gången jag läser ett sådant inlägg om LS, vars rykte annars är väldigt god. Förhoppningsvis/troligtvis har saker gått fel (mänskliga faktorn?), som säkert kommer lösa sig för din del. Har riktigt svårt att tro att LS är blåsare.
2017-08-18 22:30 # 3
Xole
De har ett telefonnummer. har du provat att ringa dem?
2017-08-19 11:37 # 4
Fredrik
Trist. Fast jag tror också at det är den mänskliga faktorn. Testa att ring.
Ringde själv Liberty silver sent en fre och hade frågor angående ett mynt. Mikael From svarade snabbt och besvarade mina frågor.
2017-08-19 11:39 # 5
Fredrik
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Trist. Fast jag tror också at det är den mänskliga faktorn. Testa att ring.
Ringde själv Liberty silver sent en fre och hade frågor angående ett mynt. Mikael From svarade snabbt och besvarade mina frågor.


Kan ju faktiskt vara så att dom betalat dig på tex den 6:e "dagen". Sen kanske ni inte har samma bank å då dröjer det längre. Så jag skulle inte bli förvånad om pengarna dyker upp på mån/tis
2017-08-19 18:26 # 6
zloty
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Trist. Fast jag tror också at det är den mänskliga faktorn. Testa att ring.
Ringde själv Liberty silver sent en fre och hade frågor angående ett mynt. Mikael From svarade snabbt och besvarade mina frågor.


Kan ju faktiskt vara så att dom betalat dig på tex den 6:e "dagen". Sen kanske ni inte har samma bank å då dröjer det längre. Så jag skulle inte bli förvånad om pengarna dyker upp på mån/tis


Tror jag också.
Att LS skulle försöka "lura" någon håller jag för helt uteslutet.
2017-08-20 12:12 # 7
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av akb
Undrar om det är fler är jag som blivit lurade av Liberty Silver?
Den 9 augusti skickade jag in silvermynt för att sälja till LS. Nästa dag fick jag bekräftelse på att mynten var uthämtade av dem.
I dag är det den 18 augusti och inga pengar är insatta på mitt konto.
På deras hemsida står det "Vi utbetalar likviden för din säljorder enligt dina utbetalningsinstruktioner inom sex bankdagar".
Dessa 6 bankdagar har gått och inga pengar har kommit in.
Då jag mailar dem och frågar varför inget händer får jag till svar... ingenting. De svarar inte på mitt mail.
Så, jag undrar om det är fler som varit med om samma sak?
Jag får naturligtvis gå vidare med detta, på annan instans på måndag i nästa vecka.
Trodde att detta var ett ok företag men jag hade fel...
Besviken kund som kommer att agera.
Trist att behöva gå via ett forum för att höra om fler blivit lurade, det hade kunnat undvikas om företaget skött sig på ett professionellt sätt.


Du har inte blivit lurad, likviden utbetalades i fredags. Det var på sjunde bankdagen och vi ber om ursäkt för den ytterligare dagen försening. Du ska ha pengarna på måndag.
Senast ändrad av Liberty Silver / Mikael From; 2017-08-20 12:13


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt