Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Vart ska man köpa silver utan att betala svensk moms
Vart ska man köpa silver utan att betala svensk moms
2017-05-22 18:40 # 1
KalleKula
Hej igen

Vet om att det är lite fel att skriva om detta på detta forumet då Liberty silver säljer silver men med moms.

Är det så att de vill ta bort denna tråd så är det ok.

Kommer ej köpa från auktioner mm på svenska sidor..

Har någon erfarenhet av att beställa från Tyskland eller någon annans land.

Jag vill helst ha rekommendationer från företag som ni själva har nyttjat.

Tror att priset kan sticka iväg nu :-)
2017-05-22 22:31 # 2
Carolus
Du kommer inte undan moms. Det är moms / mervärdesskatt / vat överallt. Den kan vara lite lägre i vissa länder men för det mesta är det marginellt. Momsen harmoniseras i EU och därmed är den hyfsat likvärdig överallt. Tidigare var det betydligt lägre i exempelvis tyskland, men så icke mer.
Det finns ett sätt att undgå momsen, eller rättare sagt, låta någon annan betala den, och det är genom att köpa 'begagnat' silver. Men då blir det ställen som tradera exempelvis. Jag tycker inte man ska underskatta den möjligheten. Du kan exempelvis köpa silverfemmor, eller 80%-iga 2kr för i princip silverspotpriset. Ibland till och med mindre än så.

I brist på liberty silver estland så har jag själv köpt från belgien till ett hyfsat lågt pris.

Köper du utanför eu åker du på både moms och skatt eftersom silver inte anses som investeringsguld (som ju är skattefritt)
2017-05-22 23:22 # 3
In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus
Du kommer inte undan moms.


Jodå. På estniska libertysilver finns inget i lager. Antar att det är pga den pågående tvisten med Skatteverket. Så jag hoppas att det inte anses som opassande att här på forumet tipsa om att det finns andra handlare därnere i Estland som säljer silver momsfritt så länge de inte själva exporterar varorna, så det gör de inte. Vad de heter får man själv googla fram. Beställ, betala, ta färjan från Stockholm ner till Tallinn och hämta grejerna. Eller anlita ett tredjepartsfraktbolag. Klart. Enkelt. Blir minisemester med guld- och silverkant. Det är trevligt att dricka öl i Tallinn också, speciellt på sommaren!
Senast ändrad av In4mayshun; 2017-05-22 23:27
2017-05-23 19:13 # 4
Xole
Jo det finns ett ställe att köpa helt moms o skattefritt. Mycket seriösa o bra.
Har beställt därifrån 10ggr.
Men kan inte skriva vilka de är här för det vore inte rätt mot forumet.
2017-05-24 10:53 # 5
samfal
Xole: Skulle gärna dela tankar med dig angående investeringar och aktier . Får jag kontakta dig på mail eller liknande?
(För det finns inget sätt att skicka PM här inne va?)
2017-05-24 14:00 # 6
Xole
Losenup@spray.se
2017-05-24 23:07 # 7
Xole
Okeeeeej...oj då....fick en drös med mail från folk som vill veta.

Men insåg då i samma stund att jag kan inte upplysa alla dessa människor om något sådant då det är i gråzon vad som kan tänkas vara okej att göra

He who seeks shall find.
2017-05-25 01:51 # 8
samfal
Som vill veta om vilken ställe du köper från? haha
2017-05-25 20:17 # 9
Xole
jepp :-)
2017-06-07 12:10 # 10
Ason
Fan va löjlig du är Xole... Libertysilver vill självklart deras kunders bästa... De har nog en del överseende när de går igenom detta... De flesta av oss är trogna Libertysilver kunder som bara vill hitta alternativ medans Libertysilver är nere.

Förstår inte varför du agerar moderator.... Säg inte A om du inte säger B...
2017-06-07 13:24 # 11
In4mayshun
Estland är mig veterligen det enda EU-landet som inte har moms på silver. Men hur länge? Storfinansmaffian och globalistpolitikerna uppskattar säkerligen inte detta kryphål för lite billigare silverinköp . När eliten i tysthet och hemlighet kräver att även Estland måste införa moms på silverförsäljning har det lilla landet inte mycket att sätta emot och får nog vackert foga in sig i ledet.

Jag tror Torgny (grundaren av Liberty Silver) gjorde rätt som gav upp Sverige och Europa och flyttade till Singapore för att göra affärer. I Asien har de vett att inte beskatta riktiga pengar.
2017-06-07 21:38 # 12
Solidus
Jag vet var det finns en hel del svenska silvermynt, mest 40%, en del 80% och lite silverskrot ( 83%) tot. ca 8 kg rent. Hoppas att LS inte misstycker annars kan ni ta bort det här...


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt