Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Sälja monsterbox silver eagle.
Sälja monsterbox silver eagle.
2017-02-06 09:36 # 1
kd2016
Funderar på att sälja en monsterbox silver eagles till LS. Lite tråkigt att man bara får ca 4% över spot, men säljer jag det nu hamnar jag på +-0. (behöver även pengarna till annat). Hur gör ni andra när det är dags att sälja? Finns det bra alternativ att sälja till utlandet om det nu när momsen här som sänker priset?
2017-02-06 13:39 # 2
jiess
Håll dej på hemmaplan !! Sälj till Guldcentralen , Tryggt
mvh
jsguld
2017-02-06 14:08 # 3
kd2016
Citat:
Ursprungligen postat av jiess
Håll dej på hemmaplan !! Sälj till Guldcentralen , Tryggt
mvh
jsguld


Guldcentralen? LS har väl bäst säljpriser på silver eagles i Sverige?
2017-02-07 09:01 # 4
Nybörjare
Hur många mynt är det? (jag kan vara intresserad av att köpa).
2017-02-07 12:20 # 5
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av kd2016
Funderar på att sälja en monsterbox silver eagles till LS. Lite tråkigt att man bara får ca 4% över spot, men säljer jag det nu hamnar jag på +-0. (behöver även pengarna till annat). Hur gör ni andra när det är dags att sälja? Finns det bra alternativ att sälja till utlandet om det nu när momsen här som sänker priset?

Varför säljer du inte styckvis per mynt eller per myntrör till t.ex. Tradera? Tar längre tid och jobb, men du får säkert mer betalt för varje 1oz silver eagle.
Citat:
Ursprungligen postat av Nybörjare
Hur många mynt är det? (jag kan vara intresserad av att köpa).

Silver Eagle Monsterbox = 20 mynt gånger 25 myntrör = 500 mynt!
2017-02-07 12:28 # 6
Nybörjare
Citat:
Ursprungligen postat av tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av kd2016
Funderar på att sälja en monsterbox silver eagles till LS. Lite tråkigt att man bara får ca 4% över spot, men säljer jag det nu hamnar jag på +-0. (behöver även pengarna till annat). Hur gör ni andra när det är dags att sälja? Finns det bra alternativ att sälja till utlandet om det nu när momsen här som sänker priset?

Varför säljer du inte styckvis per mynt eller per myntrör till t.ex. Tradera? Tar längre tid och jobb, men du får säkert mer betalt för varje 1oz silver eagle.
Citat:
Ursprungligen postat av Nybörjare
Hur många mynt är det? (jag kan vara intresserad av att köpa).

Silver Eagle Monsterbox = 20 mynt gånger 25 myntrör = 500 mynt!


bra idé .. jag kan vara intresserad av c:a 200st
2017-02-07 12:55 # 7
kd2016
Har funderat på Tradera, men blir en hel del avgifter och pill. Vinsten får man nog garanterat ta upp i deklarationen då Tradera rapporterar till SKV om man säljer för mer än ca 10-20k ?

Kom fram till att det knappt var värt det. Har även kollat lite på Ädelmetallforum, men det känns sisådär. Problemet med att sälja till privatpersoner är också om man i efterhand behöver fixa kvitton. Sen vill man gärna hålla sig anonym.

Får just nu ca 163kr per mynt av LS, men vore ju bra om de kunde svara på mail, är LS seriösa?
2017-02-07 13:36 # 8
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av kd2016
Har funderat på Tradera, men blir en hel del avgifter och pill. Vinsten får man nog garanterat ta upp i deklarationen då Tradera rapporterar till SKV om man säljer för mer än ca 10-20k ?

Kom fram till att det knappt var värt det. Har även kollat lite på Ädelmetallforum, men det känns sisådär. Problemet med att sälja till privatpersoner är också om man i efterhand behöver fixa kvitton. Sen vill man gärna hålla sig anonym.

Får just nu ca 163kr per mynt av LS, men vore ju bra om de kunde svara på mail, är LS seriösa?


Ja, okej då är det nog inte värt att sälja på Tradera eller till privatpersoner. Säkrare att sälja till ett företag såsom LS som köper in dem för lägre pris ändå. LS svarar inte alltid på mina mejlfrågor heller. Efter de förväxlat mig med en annan kund som lagt massa ordrar och inte betalat, vill de inte längre ha mejlkontakt med mig längre av någon anledning. Men LS är seriösa och går att göra affärer med iallafall.
2017-02-07 14:06 # 9
Chefen
Tradera tar 3 procent eller
max 150:-.Blocket tar 10
kronor för en annons.
2017-02-07 14:24 # 10
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen
Tradera tar 3 procent eller
max 150:-.Blocket tar 10
kronor för en annons.

Men kd2016 ville gärna hålla sig anonym skrev han. Särskilt om kd2016 ska sälja 500 mynt!
2017-02-07 15:25 # 11
Chefen
Det tänkte jag inte på.
2017-02-07 15:44 # 12
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av kd2016
Har funderat på Tradera, men blir en hel del avgifter och pill. Vinsten får man nog garanterat ta upp i deklarationen då Tradera rapporterar till SKV om man säljer för mer än ca 10-20k ?

Kom fram till att det knappt var värt det. Har även kollat lite på Ädelmetallforum, men det känns sisådär. Problemet med att sälja till privatpersoner är också om man i efterhand behöver fixa kvitton. Sen vill man gärna hålla sig anonym.

Får just nu ca 163kr per mynt av LS, men vore ju bra om de kunde svara på mail, är LS seriösa?


Jag kan inte se att vi har tagit emot ett mail av dig. Jag skickar ett mail till dig så kan du svara på det med din fråga.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt