Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Mynt eller tacka?
Mynt eller tacka?
2017-02-02 13:39 # 1
LaSp
Vänner, upplys en okunnig!

Eftersom jag är rätt krass och funderar på att köpa silver, som ju är en användbar produkt i olika tekniska pryttlar och pinaler, så funderar jag om det över huvudtaget finns argument för silvermynt när vi, som i detta fall, talar om att smälta ner silvret för framställning av teknisk vara. I detta exempel är det väl vettigast att köpa silvertacka av sekunda kvalitet, eller är jag "ute och cyklar"?
2017-02-02 15:48 # 2
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av LaSp
Vänner, upplys en okunnig!

Eftersom jag är rätt krass och funderar på att köpa silver, som ju är en användbar produkt i olika tekniska pryttlar och pinaler, så funderar jag om det över huvudtaget finns argument för silvermynt när vi, som i detta fall, talar om att smälta ner silvret för framställning av teknisk vara. I detta exempel är det väl vettigast att köpa silvertacka av sekunda kvalitet, eller är jag "ute och cyklar"?


Skämtar du eller? Vill du köpa investeringssilver härifrån och smälta ner det? Silver med moms också? Skulle vara synd och slöseri att smälta ner nya fina mynt och tackor. Finns säkert en annan marknad att köpa silver ifrån, då man ska smälta ner det, inte vet jag. Beror också på vilken renhet på silvret du är ute efter.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt