Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Nätauktion
Nätauktion
2017-01-06 21:09 # 1
zloty
Sitter och tittar lite på Tradera. Ser att många guldobjekt som läggs ut där ligger högre i pris än om man skulle köpa dem hos LS.
T.ex en Heraeus guldtacka på 10 g säljs för 3900 kr. Hos LS kostar samma tacka 3728 kr.

Ser även att Sweden Gold Bullion lägger ut en 1oz Philharmoniker 2016 för 11 610 kr medan du kan handla den i deras nätbutik för 11 299 kr.

Så det är inte bara fynd man kan göra där..
2017-01-07 17:02 # 2
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av zloty
Sitter och tittar lite på Tradera. Ser att många guldobjekt som läggs ut där ligger högre i pris än om man skulle köpa dem hos LS.
T.ex en Heraeus guldtacka på 10 g säljs för 3900 kr. Hos LS kostar samma tacka 3728 kr.

Ser även att Sweden Gold Bullion lägger ut en 1oz Philharmoniker 2016 för 11 610 kr medan du kan handla den i deras nätbutik för 11 299 kr.

Så det är inte bara fynd man kan göra där..


Kan tänka mig att det beror på att säljarna på Tradera lägger upp objekten till ett högre pris från början, därför att om spotpriset på guld skulle gå upp under auktionens gång, skulle säljaren ändå få betalt rimligt. På LS varierar ädelmetallpriserna varje dag marknaden är öppen. Det går inte att göra likadant för säljare på Tradera. Kollar man däremot på andra saker och prylar förutom ädelmetaller på Tradera kan man också se att alla objekt inte är billigare på Tradera jämfört med priserna på den varan i en fysisk butik eller hos en annan nätbutik. Så Tradera gör man inte bara fynd på. Jag brukar kolla runt om jag hittar någon pryl på Tradera med Prisjakt och i andra nätbutiker för att jämföra priserna. Tradera har inte alltid bäst pris på prylarna.
2017-01-07 19:02 # 3
In4mayshun
De äckliga gnidarna bakom Tradera (som ägs av Ebay) ska ju ha 10 % på allt som säljs också! Ett jä-a ockrande. 2-3 proc vore en anständig provision för att bara drifta den där siten. Maxpris per objekt är dock 150 kr men det blir ju ändå fort mycket pengar om man ofta säljer dyra objekt.

Jag säljer en del på Tradera och det bär emot som fan att betala deras rövarfakturor varje månad. Skulle helst använda nån annan auktionstjänst, men det är ju som med Blocket, det finns inget alternativ till dessa två siter om man vill nå den stora massan. Detta vet Tradera/Blocket naturligtvis om och prissätter tjänsten därefter. Usch!
Senast ändrad av In4mayshun; 2017-01-07 19:06
2017-01-07 20:00 # 4
zloty
10 % i provision är mycket. Säljer en del frimärkshäften där och varje gång undrar man hur fakturan kunde bli så hög..För några år sedan ropade jag in ett 18 K smycke där. Jag betalade men fick aldrig varan. Jag meddelade Tradera men de stängde inte av säljaren. En annan köpare kontaktade mig och berättade att även han blivit blåst. Säljaren fortsatte att lägga ut objekt. Då började jag lägga högsta budet på alla hans annonser så att ingen annan skulle bli lurad. Först efter ett par veckor agerar Tradera och stänger av honom.
2017-01-07 22:32 # 5
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
De äckliga gnidarna bakom Tradera (som ägs av Ebay) ska ju ha 10 % på allt som säljs också! Ett jä-a ockrande. 2-3 proc vore en anständig provision för att bara drifta den där siten. Maxpris per objekt är dock 150 kr men det blir ju ändå fort mycket pengar om man ofta säljer dyra objekt.

Jag säljer en del på Tradera och det bär emot som fan att betala deras rövarfakturor varje månad. Skulle helst använda nån annan auktionstjänst, men det är ju som med Blocket, det finns inget alternativ till dessa två siter om man vill nå den stora massan. Detta vet Tradera/Blocket naturligtvis om och prissätter tjänsten därefter. Usch!


Ja, det kan ju också bero på provisionen på 10 % som gör att säljarna på Tradera lägger ut ett högre pris på guldet. Själv skulle jag inte köpa något så dyrt som investeringsguld på Tradera. Mindre prylar går bra, då det inte skulle spela så stor roll om man blir blåst på affären. LS är seriösa och säkra att handla dyra ädelmetaller ifrån. Tack för det.
2017-01-08 08:49 # 6
Jag
Finns ytterligare en sida
http://www.ettbud.se/
2017-01-08 14:48 # 7
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Jag
Finns ytterligare en sida
http://www.ettbud.se/


Provade söka på sidan efter ädelmetaller, men kunde inte hitta några där. Men en gratis auktionssida för prylar iallafall.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt