Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < gold, gun and a get-away-plan
gold, gun and a get-away-plan
2016-12-04 15:58 # 1
Digger
Ponera krig/ ev risk för krig i Sverige.

Gold - har jag
Gun - har jag inte
Get-away-plan - har jag inte

Vart tar man sig?
Kan man nå sina tillhörigheter på nåt´ sätt?
Svenska banker är väl lönlöst.
Kan man ha konton i utländska banker?
Bitcoin?
2016-12-04 18:51 # 2
Xole
hehe....
jag köpte ett par licensfria revolvrar som "investering".
De stiger ca 10-15% i värde varje år...går utmärkt att skjuta med och ser helt livsfarlig ut.

Flyktplan har jag. Har 2 medborgarskap.

Tillhörigheterna blir ju några guldtackor/mynt på fickan att muta gränsvakterna med ;-)

...men blir det krig lär jag troligen flytta ut till stugan och bedriva självhushållning. Mycket fisk i sjön, frukt o bär samt potatisland och flygande protein i skogen att skjuta ner med luftgeväret :-D

Lär ju vara salt det man kommer behöva mest.
2017-01-03 12:06 # 3
Nybörjare
Intressanta frågor!

Självhushållning i Sverige ett lockande alternativ men har såklart sina risker som allt annat. I laglöst land kan den mäktigare gruppen ta stugan och egendomen.

Dubbelt medborgarskap vettigt! Själv funderar jag mycket på möjligheten att komma iväg nånstans. Södra halvklotet lockar. Det är idag betydligt mindre förorenat än norra. Tillkommer dessutom storkrig så kommer troligen det värsta utspelas på norra halvklotet. Nordamerika, Europa, Ryssland, Kina, Indien, Nordafrika.

Ser Chile som ett intressant alternativ idag. Välordnat och med restriktiv invandringspolitik (ja, jag är islamofob – alltså räds den inverkan som den religionen har på människors moral och beteende). Kanske också Argentina om de med ny president kan få bättre ordning på politik och ekonomi. Där är det dessutom fortfarande billigt att köpa en bit mark. Lätt att få medborgarskap.

Nya Zeeland intressant men för att få chans till medborgarskap krävs en långt bättre kassa än jag ens är i närheten av.

Mycket intresserad av att höra era funderingar på detta!


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt