Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Våga du utmana mig i en tävling :-)
Våga du utmana mig i en tävling :-)
2016-10-08 20:33 # 1
KalleKula
Vi ska gissa den exakta dagen när allt kraschar +- 1dag.
Vissa säger att kraschen började 2008, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
Är det någon som sätter rätt datum +- 1 dag så får han ett silvermynt av alla som varit med och tävlat. :-)
( skulle någon vinna och någon inte vill betala detta silvermynt så händer inte så mycket förutom att hen får leva med skammen) :-)
Jag vill att alla som deltar endast ska skriva exakt datum. Vill man skriva varför detta datumet så är det ok. Dock är det inte ok att ifrågasätta eller på något sätt diskutera olika datum. ( lätt att tråden börjar handla om andra saker då, och det spårar iväg)

Jag är redigt kaxig med att gissa att allt kraschar denna veckan. 12 oktober 2016

Så när tror du det kommer hända? :-)

2016-10-08 22:28 # 2
KHM
Först måste du bestämma hur man mäter en krasch. Räcker det att Nasdaq sjunker 5% på en handelsdag eller skall OMXS30 sjunka 15% på en vecka eller hur lyder din definition på krasch?
Med vänlig hälsning
Karl-Henrik
2016-10-08 23:22 # 3
KalleKula
Skriv ett datum bara. Låt oss inte göra en för stor grej av det.

Som jag skrev i början så ska det inte diskuteras här, utan skriv bara ett datum :-)
2016-10-09 18:03 # 4
whizz
31/10/2016
2016-10-09 20:12 # 5
Obetalbar
Jag tror att alla världens banker kraschar typ en veckan innan valet 2018 för att förhindra SD från att få 38% HAHAHAH..

Skämt åsido...Vi alla vet ju att dagens valutasystem är mer eller mindre körda...Skulderna börsen obligationsmarknaden derivaten är helt åt h-e..Japan Euroområdet USA ....o till viss del Kina.... bara skit ju..

Å andra sidan så överraskar kabalerna och oligarkerna hela tiden.....De kanske kan hålla igång skådespelet med helikopterpengar och statliga (cb) köp av dåliga lån ett tag till samt kontroll över medier.. Längre än vad som borde vara möjligt..Så jag tror att allt går åt h-e 2018...

Det är såå svårt att säga. Det enda som är säkert enligt min bedömning är att kraschen kan komma i stort sett närsomhelst..Det förvånar mig inte om den är här redan imorgon måndag.
Titta på Deustsche bank.... Det kommer bli fel om de inte gör bail in/out..och det kommer bli fel om de gör det. Merkel har ont i huvudet och det kan hon ha , den häxan. Sedan har vi Italien..osv osv...nu blev det ett långt inlägg :)
2016-10-09 20:34 # 6
Xole
Det blir ingen krasch.
Om bondbubblan spricker kommer aktier fly från bonds in i aktier. För någonstans måste pengarna ta vägen i jakten på yield.
Därtill kan en hyperinflation slå till o eftersom aktier är inflationsresistenta så kommer de inte gå ner utan upp. För du ska ju inte kunna köpa hela bolaget för en månadslön.

Så det blir nog bara hög inflation, vi kommer inte ha råd att köpa ett boende mat bensin etc trots att vi jobbar som fan. Därtill skyhög skatt.
Så kraschen blir på oss. Men tillgångspriser blir det ingen krasch. De kommer skena.
Tror jag...

Tillgångspriser kommer skena i mellandagarna. Då blir det volla o "krasch"
2016-10-10 13:23 # 7
Einstein
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKula
Vi ska gissa den exakta dagen när allt kraschar +- 1dag.
Vissa säger att kraschen började 2008, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
Är det någon som sätter rätt datum +- 1 dag så får han ett silvermynt av alla som varit med och tävlat. :-)
( skulle någon vinna och någon inte vill betala detta silvermynt så händer inte så mycket förutom att hen får leva med skammen) :-)
Jag vill att alla som deltar endast ska skriva exakt datum. Vill man skriva varför detta datumet så är det ok. Dock är det inte ok att ifrågasätta eller på något sätt diskutera olika datum. ( lätt att tråden börjar handla om andra saker då, och det spårar iväg)

Jag är redigt kaxig med att gissa att allt kraschar denna veckan. 12 oktober 2016

Så när tror du det kommer hända? :-)



Jo, jag följer också Jeff Berwick och har därigenom fått ta del av den s.k. Super Shemitah, som jag antar att du bygger din teori på. Du fegar dock lite och säger 12 oktober +/- 1 dag :-)
Jag tror absolut på att det ligger någonting här. Vi får vänta och se, 11 oktober smäller det i så fall. Så väntan behöver inte bli för lång.


https://www.youtube.com/watch?v=Ozpru9u09OY
2016-10-11 23:20 # 8
Xole
Ja de börja ju bra för dej. Det rasa rätt friskt idag :-)


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt