Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Hidden secrets of money 7 live
Hidden secrets of money 7 live
2016-10-07 20:58 # 1
shadowtwister
Jag studerar marknaderna och erkänner att det är en fascinerande uppvisning av mänsklig psykologi.

Jag vet att rättvisa marknader inte längre existerar men jag tror att det fortfarande kan vara till hjälp att förstå vad som får människor att "ticka" när det gäller den ekonomiska aspekten.

Mer specifikt på silvermarknaden, öppnandet av den kinesiska handelsplatsen för silver som är baserat på leverans av faktisk fysisk leverans av silver i motsats till illusionen av fysisk leverans i våra marknader är stängd hela veckan gav pappersmanipulerarna (JP Morgan) fritt fält.

Det är naturligtvis mycket som påverkar och många faktorer som jag inte gör anspråk på att förstå.

Det kommande "valet" i USA, Deutsche Bank som gör sin Lehman just nu som sitter på $75 triljoner eller liknande i derivat, vad som händer bakom stängda dörrar av de som styr dagens system.. listan kan göras lång.

Enligt min åsikt, och för att förenkla och göra det begripligt vågar jag påstå att kärnan i allt detta är mänsklig psykologi.

Den mänskliga psykologifaktorn kan grovt delas upp i två ganska breda kategorier:

1. Perception - som i verklighetsuppfattning. Denna uppfattning om vad som är verkligt och sant styrs oftast av media och majoriteten tror fortfarande på TV mer än på deras hjärnor.

2. Starka känslor, de starkaste är rädsla och girighet. Vissa människor med stora fickor (men med mindre fickor än manipulatorerna - JP Morgan igen) blev rädda. Rädsla är oftast starkare än girighet och när rädslan vinner, så faller priset ner i kaninhålet.