Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Hidden secrets of money 7 live
Hidden secrets of money 7 live
2016-10-07 20:58 # 1
shadowtwister
Jag studerar marknaderna och erkänner att det är en fascinerande uppvisning av mänsklig psykologi.

Jag vet att rättvisa marknader inte längre existerar men jag tror att det fortfarande kan vara till hjälp att förstå vad som får människor att "ticka" när det gäller den ekonomiska aspekten.

Mer specifikt på silvermarknaden, öppnandet av den kinesiska handelsplatsen för silver som är baserat på leverans av faktisk fysisk leverans av silver i motsats till illusionen av fysisk leverans i våra marknader är stängd hela veckan gav pappersmanipulerarna (JP Morgan) fritt fält.

Det är naturligtvis mycket som påverkar och många faktorer som jag inte gör anspråk på att förstå.

Det kommande "valet" i USA, Deutsche Bank som gör sin Lehman just nu som sitter på $75 triljoner eller liknande i derivat, vad som händer bakom stängda dörrar av de som styr dagens system.. listan kan göras lång.

Enligt min åsikt, och för att förenkla och göra det begripligt vågar jag påstå att kärnan i allt detta är mänsklig psykologi.

Den mänskliga psykologifaktorn kan grovt delas upp i två ganska breda kategorier:

1. Perception - som i verklighetsuppfattning. Denna uppfattning om vad som är verkligt och sant styrs oftast av media och majoriteten tror fortfarande på TV mer än på deras hjärnor.

2. Starka känslor, de starkaste är rädsla och girighet. Vissa människor med stora fickor (men med mindre fickor än manipulatorerna - JP Morgan igen) blev rädda. Rädsla är oftast starkare än girighet och när rädslan vinner, så faller priset ner i kaninhålet.

Ett tredje och mer uppenbart skäl är att de stora bankerna och institutionerna (JP Morgan, Goldman Sachs, HSBC ..) tjänar enorma summor på att gå kort silver och andra marknader och när deras stora korta positioner så småningom skrämmer upp de människor som är långa (igen, psykologi) så gör de stora vinster i papperspengar som täcker deras shorts.

Bara några iakttagelser. Oavsett orsaken, det är i slutändan ännu en gåva om du har några extra digitala fotoner på en dator som du kan använda för att lägga till stacken.

Med denna inledning om valuta jämfört med riktiga pengar, så släppte Mike Maloney sin sjunde episod av Hidden secrets of money igår.

Jag gillar Maloney. Han är vettig och förklarar saker på ett lättförståeligt, lugnt och pedagogiskt sätt. I det senaste avsnittet förklarar han valutahastighet, deflation och inflation på ett sätt så att en vanlig människa förstår det.

Jag skickar länken om ni vill titta på den. Den är ca 30 minuter lång. Jag lär mig alltid något från honom och jag tror att det kan vara värdefullt att titta på den:

https://goldsilver.com/blog/the-usas-day-of-reckoning-hidden-secrets-of-money-episode-7/

Ha det gott !

/Robban
Senast ändrad av shadowtwister; 2016-10-07 21:16
2016-10-09 20:04 # 2
Sandow
Min instinkt skriker att Mike är en skum typ som endast vill skrämma folk att köpa guld och silver. Men jag har hittils aldrig märkt några såna tendenser. Tvärtom. Han verkar genuint intresserad av att föra fram sitt budskap - detkänns i alla fall så.
2016-10-10 14:37 # 3
bernys
Michael Hudson säger inget om guld och silver men den här intervjun kan kanske ändå vara intressant.

https://www.youtube.com/watch?v=P0lXz1YFiko
2016-10-10 19:02 # 4
Carolus
Citat:
Ursprungligen postat av bernys
Michael Hudson säger inget om guld och silver men den här intervjun kan kanske ändå vara intressant.

https://www.youtube.com/watch?v=P0lXz1YFiko


Word!
2016-10-14 08:49 # 5
LaSp
Mycket klokt och bra skrivet av Dig Robban, särskilt håller jag med dig om Mike Maloney.
2016-10-19 00:28 # 6
jaws
Jag vill också plussa för Maloney. Han verkar äkta och sansad. Om det sen ligger djävulsk beräkning bakom är svårt att avgöra, men jag tror på honom. Tills vidare åtminstone.
Senast ändrad av jaws; 2016-10-19 00:29
2016-10-23 00:52 # 7
In4mayshun
Maloney är nog en bra snubbe, men han skrev en gång i en av sina böcker (jag har själv läst det så det ät inte hörsägen) att det här med ädelmetallhandel (han har ju egen business i det) egentligen mest är ett medel att nå sitt verkliga mål, att äga fastigheter i större skala. Det är nämligen fastigheter som är grejen enligt Mr. Maloney. Det som får en att klara den stora kommande värdeöverföringen. Det ligger nog en del i det.....
2016-10-23 11:22 # 8
Xole
Något som talar emot silver o guld o krasch scenario är ju det faktumet att pengar förstörs vid en krasch.
Den blir en mindre samlad mängd pengar, och de som blir kvar blir ju så klart mer värda.
Hände 2008 kraschen.
Maloney illustrerar ju t o m själv hur pengar förstörs i pyramidspelet.

https://youtu.be/q9gnBe37k34

SEK kommer dock gå fördjävla dåligt vid krasch...så guld/SEK kommer inte gå så särskilt dåligt.
Eg ska man sitta i USD och växla om vid kraschen till guld, precis som vid 2008. Men problemet är att när guld kostar 650USD så finns inget fysiskt att köpa.
ÅF slutar sälja eller så är det någon som damsuger upp ALLT:
Så om guldpriset kraschar så är inte det priset på riktigt ändå. För det komemr vara mycket svårt att köpa något fysiskt till det priset.

Så vad gör man...jo såsom exponerad mot SEK riskerar man inte mycket med att sitta i Guld istället. Guld kommer alltid vara bättre än SEK oavsett vad som händer.

Men att guld är hedge mot kraschen stämmer inte.
Nä det kraschar säljer man ALLT för att få loss likviditet, även guldet säljes.

SEN...kommer nog inflationen och då vill man ha guld, men däremellan kommer vi få blöda...


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt