Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Nyttan med guld och silver
Nyttan med guld och silver
2016-10-01 01:45 # 1
Nikon
En del hävdar att man inte har någon nytta av guld och silver.
Jag kom på åtminstone en möjlig nytta: Man kan spela musik på dem! :-)

Senast ändrad av Nikon; 2016-10-01 01:47
2016-10-01 17:08 # 2
Xole
Nyttan är att du kan byta värdefulla saker mot dem.
Sen har guld o silver enorm teknisk nytta. Utan silver skulle vi ha typ medeltid inom elektroniken
2016-10-01 23:38 # 3
Nikon
Detta var tänkt som ett lite lättsammare aningen humoristiskt inlägg...

Jag är fullt medveten om ädelmetallernas industriella tillämpningar.
Just silver är dock inte speciellt viktigt inom elektronikindustrin. På senare år använder man det för att kunna tillverka bra blyfritt lödtenn, för miljöns skull. Men utöver det så är det mest bara vissa specialtillämpningar inom elektroniken som använder silver.
Såsom solceller, specialkablar för ultrahöga frekvenser, mm.

Guld däremot används precis överallt i elektroniken. Men i mycket små mängder givetvis.
2016-10-02 16:42 # 4
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Detta var tänkt som ett lite lättsammare aningen humoristiskt inlägg...

Jag är fullt medveten om ädelmetallernas industriella tillämpningar.
Just silver är dock inte speciellt viktigt inom elektronikindustrin. På senare år använder man det för att kunna tillverka bra blyfritt lödtenn, för miljöns skull. Men utöver det så är det mest bara vissa specialtillämpningar inom elektroniken som använder silver.
Såsom solceller, specialkablar för ultrahöga frekvenser, mm.

Guld däremot används precis överallt i elektroniken. Men i mycket små mängder givetvis.

Det är bara att sätta igång:
Hur du renar (affinerar) guld ur mobiltelefoner, kretskort datorer, elektronik m.m:
http://guldprospektering.se/hur-du-renar-affinerar-guld-ur-mobiltelefoner-kretskort-datorer-elektronik/


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt