Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Short Memories and Silver Shortages
Short Memories and Silver Shortages
2016-08-13 21:47 # 1
Fredrik
Historien upprepar sig.

http://www.silver-coin-investor.com/Short-Memories-and-Silver-Shortages.html

If anybody has any idea of hoarding our silver coins, let me say this. Treasury has a lot of silver on hand, and it can be, and it will be used to keep the price of silver in line with its value in our present silver coin. There will be no profit in holding them out of circulation for the value of their silver content.

Nu har vi COMEX som sätter priserna...
2016-08-15 11:02 # 2
jaws
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Historien upprepar sig.

http://www.silver-coin-investor.com/Short-Memories-and-Silver-Shortages.html

If anybody has any idea of hoarding our silver coins, let me say this. Treasury has a lot of silver on hand, and it can be, and it will be used to keep the price of silver in line with its value in our present silver coin. There will be no profit in holding them out of circulation for the value of their silver content.

Nu har vi COMEX som sätter priserna...

Idén om Fractional Banking, att bankerna trycker lånepengar med endast en liten fraktion av underliggande kapital som säkerhet, liksom olika QE-kampanjer, finns i modifierad form även på silver och guldmarknaden. Precis som fruktan för att låta konjunkturer och inflation regleras av marknadskrafterna är en fri marknad för ädelmetaller så skrämmande för världens politiker och finansfolk att det måste stoppas oavsett vad följderna blir den dag det inte håller längre.

Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt