Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Guldpriset vid Trump resp. Hilary-seger...?
Guldpriset vid Trump resp. Hilary-seger...?
2016-08-01 22:03 # 1
Mats
Var tar guldpriset vägen vid Trump respektive Clinton-seger? Några tankar?
2016-08-01 22:33 # 2
Jarneris
Citat:
Ursprungligen postat av Mats
Var tar guldpriset vägen vid Trump respektive Clinton-seger? Några tankar?


Ja, jag antar att med Hillory vid rodret så blir det mer av business as usual och mer av bankkramande politik, medan det omvända gäller för Trump. Det kommer att bli mer turbulent med Trump (givet att han faktiskt står vid vad han säger) och som alltid vid finansiell oro, så stiger guld i värde. Svaret torde vara att guldpriset tenderar att stiga med Trump, medan det är mer osäkert med en Goldman Sachs lakej som Hillary i vita huset. Därmed inte sagt att jag stödjer Trump - tycker att det finns direkt oroande drag hos honom, inte minst hans isolationistiska tendenser.
Senast ändrad av Jarneris; 2016-08-01 22:34
2016-08-01 22:41 # 3
Goldenboy
Hillary "ska" göra stora satsningar på en massa solfångare, vilket kan leda till större efterfrågan på silver, men vad säger man inte för att bli vald! :)
2016-08-02 13:31 # 4
In4mayshun
Jag tänker att det inte spelar någon roll. Presidentskapet är en sprattelgubbe utan någon reell makt eller inflytande. Presidenten styrs av sina rådgivare och lobbyister och gör som de säger. Vem styr då dessa rådgivare och lobbyister? Det vet vi nog allihop...... Har han/hon några egna besvärliga idéer så stoppas dessa effektivt i andra instanser.

Den enorma hysterin kring presidentvalet (som startar redan ett par år innan själva valet) är helt absurd och är i sig ett tydligt bevis på den starka synergin mellan media och den globala eliten. Folket ska distraheras med trams, pajkastning, oväsentligheter och pajasar som Donald Trump. På så sätt får man helt bort fokus från de viktigare sammanhangen och detaljerna i världen, politiken och nyhetsflödet.

Jag tippar att eliten låter Crooked Hillary vinna med 51,1 mot Trumps 49,9. Ädelmetallpriset styrs av dollarns hälsa, inte vad POTUS heter.

(POTUS= President of the United States)
2016-08-02 14:15 # 5
Mats
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
Den enorma hysterin kring presidentvalet (som startar redan ett par år innan själva valet) är helt absurd och är i sig ett tydligt bevis på den starka synergin mellan media och den globala eliten. Folket ska distraheras med trams, pajkastning, oväsentligheter och pajasar som Donald Trump. På så sätt får man helt bort fokus från de viktigare sammanhangen och detaljerna i världen, politiken och nyhetsflödet.


Jag ær benægen att hålla med. Presidentvalet / æmbetet får oproportionerligt stor uppmærksamhet. Lika viktig, minst, ær kongressens sammansættning mm, denna ges inte alls samma mediala uppmærksamhet. Sen, precis som du antyder har vi ju sjælvcensur i media, kombinerat m dolda agendor etc. hos politiker som går elitens ærenden... Vi har ju sjælva sett hur tex. Reinfeldt, Borg och æven potentater inom socialdemokratin, helt ogenerat promenerat från politikerrollen direkt in i lobbyisters/næringslivets ledband...
2016-08-02 22:21 # 6
Jarneris
Citat:
Ursprungligen postat av Mats
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
Den enorma hysterin kring presidentvalet (som startar redan ett par år innan själva valet) är helt absurd och är i sig ett tydligt bevis på den starka synergin mellan media och den globala eliten. Folket ska distraheras med trams, pajkastning, oväsentligheter och pajasar som Donald Trump. På så sätt får man helt bort fokus från de viktigare sammanhangen och detaljerna i världen, politiken och nyhetsflödet.


Jag ær benægen att hålla med. Presidentvalet / æmbetet får oproportionerligt stor uppmærksamhet. Lika viktig, minst, ær kongressens sammansættning mm, denna ges inte alls samma mediala uppmærksamhet. Sen, precis som du antyder har vi ju sjælvcensur i media, kombinerat m dolda agendor etc. hos politiker som går elitens ærenden... Vi har ju sjælva sett hur tex. Reinfeldt, Borg och æven potentater inom socialdemokratin, helt ogenerat promenerat från politikerrollen direkt in i lobbyisters/næringslivets ledband...


Jag är i normala fall benägen att hålla med, men med just Trump tror jag det kan bli annorlunda. Han har byggt hela sin kanditatur på att stå vid sidan om etablissemanget och har bekostat kampanjen själv, vilket i sig skiljer sig från Bush och Clinton administrationerna, som dels haft betydligt starkare stöd av sina respektive partiläger, samt finansiärer med "ödmjuka" krav på gentjänster ...

Den stora grejen med Trump är just att han kanaliserar folkets tilltagande förakt för etablissemanget. Han påminner på sätt och vis om Bert Karlsson i Ny demokrati. Har en känsla av att han kan röra om ordentligt i grytorna. Och de grå eminenserna som styr i bakgrunden, tja, de lär väl fortsätta att dra i trådarna, men jag är långt ifrån säker att de lyckas med Trump. Man trodde att man kan kunde styra Hitler också, han betraktas bland vissa som en karismatisk pajas som kunde bytas ut när han tjänat sitt syfte, men vi vet ju alla hur det gick.
Senast ändrad av Jarneris; 2016-08-02 22:23
2016-08-03 15:55 # 7
Obetalbar
Det är svårt att inte charmas av Donalds anspråk på och ansträngningar för att vara antietablissemangets Konung. Jag tror det kan finnas en chans dels att han är äkta och dels att han inte bara har en chans för att eliten ger den till honom i syfte att utgöra en demokratikuliss. Däremot så är ju USA idag såpass ruttet från grunden efter alla avsteg från vad landet en gång var att presidentens roll är begränsad. Vill verkligen varna folk från villfarelsen att politiker ska komma och ställa allt tillrätta. Det enda hoppet är att vi hjälps åt att sprida kunskap eftersom jag tror att människor är goda i gemen och gör bra saker sålänge de har tillgång till sanning och kunskap.

Med Killary kommer guldet försvagas initialt i förhållande till USD iochmed att finanseliten blir nöjda samt att marknaden lugnar sig. Och naturligtvis vice versa med Trump alltså guldet upp med Trump. Detta gäller bara initialt.

Killary kommer i större utsträckning och på längre sikt föröda och förstöra världen. Krig är ju bra för eliten och eliten har möjligen större makt över Killary. Det blir nästan meningslöst att spekulera längre än väldigt kortsiktigt i frågan om guldpris/Killary/Trump.

Brukar faktiskt tala om Karlsson som Sveriges Donald Trump :)




tillägg Martin Armstrong 29 juli

It is encouraging that gold has held on to its gains with a rising dollar and the Dow. True, we did not take out the Monthly Bullish Reversal today. This leaves the door still open for a slingshot move in 2017. That would be the most powerful pattern we could develop and it would be the most confusing. Keep in mind that the timing window is starting to close.

As for 2018, the BREXIT has turned the tables. We may yet see Trump win in November. That would most likely be very positive for the dollar since as we see the Refugee Crisis explode in Europe, the Eastern members are turning more to Trump and support his policies. If he wins and does enact the tax reform, expect a huge burst of returning capital to the USA. This may combine with the crisis politically emerging next year in Europe as we face elections in France and Germany.

A strong dollar will send capital this way.

This is my personal goal. The computer will replace me and it will be far better for it will not leave anything out of its analysis. The gold promoters are as bad as the IMF people. They do not understand monetary/currency theory.

Let’s see the Global Market Watch update now that July has concluded. Remember, that last entry is dynamic. It bases the pattern up to that last day as if that was the conclusion of that particular time interval.
Senast ändrad av Obetalbar; 2016-08-03 16:12
2016-08-04 11:23 # 8
In4mayshun
Inte sedan Jimmy Carter 1976 så har en presidentkandidat med mindre kampanjkassa vunnit över en kandidat med större kassa. Money talks, alltså. Statistiken är tydlig här.

Crooked Hillary har betydligt med deg än Trump i plånboken inför sitt kampanjande under hösten. Alltså lär hon vinna, även oaktat om hon blir tillsatt av Soros och de andra muntra herrarna i eliten. Och sen ska alla finansiärer ha utdelning för sitt stöd....

Normalt är jag mkt skeptisk till vad Zero Hedge skriver, det är oerhört mycket bullshit på den sidan, men den här grejen har han bara vidarerapporterat så det verkar legit.

http://www.zerohedge.com/news/2016-08-01/us-elections-money-matters
2016-08-04 13:58 # 9
Jarneris
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
Inte sedan Jimmy Carter 1976 så har en presidentkandidat med mindre kampanjkassa vunnit över en kandidat med större kassa. Money talks, alltså. Statistiken är tydlig här.

Crooked Hillary har betydligt med deg än Trump i plånboken inför sitt kampanjande under hösten. Alltså lär hon vinna, även oaktat om hon blir tillsatt av Soros och de andra muntra herrarna i eliten. Och sen ska alla finansiärer ha utdelning för sitt stöd....

Normalt är jag mkt skeptisk till vad Zero Hedge skriver, det är oerhört mycket bullshit på den sidan, men den här grejen har han bara vidarerapporterat så det verkar legit.

http://www.zerohedge.com/news/2016-08-01/us-elections-money-matters


Soros?? Han som shortar Deutche bank, köper mängder av guld och gör en stor grej av det. Vilka är de andra i makteliten som tillsätter presidenter? Jim rogers? Musse pig?
2016-08-04 15:01 # 10
Mats
Jag tror inte att det sitter några "Soros" och intrigerar och konspirerar för att "styra världen". Istället tror jag, för att ta exemplet Soros att sådana personer endast är vinstmaximerande.

Däremot fungerar maktstrukturer så att du tillåts stanna kvar i dem och klättra i dem, så länge man bevisar sin lojalitet och "nyttighet" för själva maktstrukturen/hierarkin som sådan.

Jag tror att detta kan ta sig ganska subtila uttryck. Förutom rent formell lojalitet/nyttighet så tror jag att bekräfta din överordnades sociala status genom att omfamna samma konsumtionsvaror/kultur/klädsel/språkbruk osv. har betydelse. Spelar du inte golf/seglar/dricker dyr wisky eller vad det nu är för attribut som gäller, då är du liksom "inte med i klubben...


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt