Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Silver inom hälsa m.m
Silver inom hälsa m.m
2011-03-09 21:51 # 1
Anders R.
Flyttar diskussionen till en mer passande tråd. Vill ödmjukast be er att hålla er till ämnet. (flyttat från tråden: Vad silver är?)
Senast ändrad av Anders R.; 2011-03-09 21:51
2011-03-09 09:53 # 2
Anonym
Angående användningen av silver inom hälsa, så kan ni läsa en lika genomgående och bra artikel som den som diskuteras under denna rubrik, dvs rätt använt/tillverkat finns det inga biverkningar eller risker med kolloidalt silver, bara en massa hälsofördelar = lösningar på hälsoproblem som läkemedelsindustrin vill slippa konkurrens ifrån då man inte kan ta patent på det antar jag:

http://www.ion-silver.com/silver-balanserat.html

http://www.ion-silver.com/silver-balanserat.html[/URL]

Är data-idiot med Mac, funkar länken?
2011-03-09 11:52 # 3
LPB
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym


http://www.ion-silver.com/silver-balanserat.html

http://www.ion-silver.com/silver-balanserat.html[/URL]

Är data-idiot med Mac, funkar länken?


Tror heller inte att det medför några hälsorisker, under antiken så lades det silver- och kopparmynt i botten på vattenkärlen, för att hålla vattnet ifrån föroreningar. Dock så kan man inte ha kopparmynt i för länge, då vattnet senare blir giftigt.

Tack för länkarna, jag har inga problem med att göra en "copy and paste" :)
2011-03-09 14:57 # 4
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av LPB
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym


http://www.ion-silver.com/silver-balanserat.html

http://www.ion-silver.com/silver-balanserat.html[/URL]

Är data-idiot med Mac, funkar länken?


Tror heller inte att det medför några hälsorisker, under antiken så lades det silver- och kopparmynt i botten på vattenkärlen, för att hålla vattnet ifrån föroreningar. Dock så kan man inte ha kopparmynt i för länge, då vattnet senare blir giftigt.



Under antiken hade man också vattenledningar av bly. Detta har senare visat sig vara ett ganska dåligt sätt att distribuera vatten iom att hela Rom drabbades av blyförgiftning.

Antiken hade sin charm men när det gäller naturvetenskap och olika ämnens hälsorisker tar jag inga råd från den...
2011-03-09 15:25 # 5
LPB
Citat:


Under antiken hade man också vattenledningar av bly. Detta har senare visat sig vara ett ganska dåligt sätt att distribuera vatten iom att hela Rom drabbades av blyförgiftning.

Antiken hade sin charm men när det gäller naturvetenskap och olika ämnens hälsorisker tar jag inga råd från den...


Anonym, läs vad jag skriver om och blanda inte in snack om blyledningar, tack!

De visste redan för länge sedan att silvermynt i vattnet "renade", de visste också om att koppar var renande under en viss tid, men gjorde vattnet giftigt om det låg för lång tid i.

Du må gärna signera på något sätt så jag vet vem jag talar med, tillhör en viss hyfs när man adresserar frågor och svar, tack.
Senast ändrad av LPB; 2011-03-09 15:26
2011-03-09 15:36 # 6
Anonym
Citat:
Angående användningen av silver inom hälsa, så kan ni läsa en lika genomgående och bra artikel som den som diskuteras under denna rubrik, dvs rätt använt/tillverkat finns det inga biverkningar eller risker med kolloidalt silver, bara en massa hälsofördelar = lösningar på hälsoproblem som läkemedelsindustrin vill slippa konkurrens ifrån då man inte kan ta patent på det antar jag /anonym


Kolloidalt silver, dvs silverpartiklar i vätska, är i sig inte speciellt giftigt, men inte heller effektivt mot bakterier. "Silvertvättmaskinerna" frigör silverjoner, som är mycket giftiga för vattenlevande organismer. I kläder används de likaså giftiga silversalterna. Och även det rena silvret reagerar och bildar en mängd giftiga föreningar med alla andra ämnen i avloppsvattnet. I avloppsverken slår det ut reningen, som ju till största delen består av bakteriell nedbrytning. Avloppsverkens slam blir svårt förorenat av silvret och otjänligt att använda som gödning.
Bakterierna utvecklar med tiden resistans emot silverjonerna, det finns uppgifter att de samtidigt får antibiotikaresistans (men inte fastslaget) Användningen av silver för antibakteriella ändamål bör därför begränsas endast till sjukvården som en värdefull extra möjlighet, den tappar annars snart sin effekt.
Nu är det så att detta är en enorm kommersiell applikation så det finns massor av undersökningar som hävdar att det är helt oskadligt, självklart vill folk ha kläder som inte luktar illa när man svettas. Så här var det med antibiotikan också när den introducerades, man såg det som lösningen på alla infektionsproblem, men vi är nu på grund av missbruket på sluttampen av dess effekt, snart kommer operationer som förr var standard att bli dödligt farliga. Googla gärna silver i tvättmaskiner & silver i kläder!

/GeCe
2011-03-09 17:35 # 7
LPB
GeCe,

Har du länkar till det du skriver?
Vill gärna ta del av det, tack! :)

LPB
2011-03-09 17:46 # 8
Anonym
Till GeCe

Sorry att jag inte signerade, inte van att kommentera på forum/artiklar. Inte min grej, men detta är ett viktigt ämne. Jag skrev inlägget med länken till artikeln om kolloidalt silver, men jag skrev inte det anonyma svaret om kopparledningar eller vad det var, så vi är två olika anonyma.

Citerar dig GeCe:
"Bakterierna utvecklar med tiden resistans emot silverjonerna, det finns uppgifter att de samtidigt får antibiotikaresistans (men inte fastslaget) Användningen av silver för antibakteriella ändamål bör därför begränsas endast till sjukvården som en värdefull extra möjlighet, den tappar annars snart sin effekt.
Nu är det så att detta är en enorm kommersiell applikation så det finns massor av undersökningar som hävdar att det är helt oskadligt."

"inte fastslaget" är nyckeln här. Artikeln jag länkade till tar upp just det. Om du efter att ha läst den långa artikeln noggrant ändå vill varna oss för antibiotikaresistens, så är jag öppen och nyfiken då jag inte vill åsamka min familj eller andra någon skada. Läkemedelsbolag mot naturläkemedelsbolag i ett kommersiellt krig?

På mig och min familj funkar silver väldigt bra jämfört med annat när det gäller både bakterier och virus. Våra barn har sluppit antibiotika nästan helt tack vare t ex några droppar silver i öronen som gjort att de sluppit öroninflammations-spiralen. Men vi har varit väldigt försiktiga med silver "interiört" till barnen där vi istället använt Holistics cellsyre som definitivt inte bör ha några biverkningar då det är stabiliserat syre. Cellsyre funkar i princip lika bra som kolloidalt silver. T ex kliande ögon vid gräsallergi fixar cellsyre på några minuter utan biverkningar till skillnad från allt annat jag testat. Obs, jag är inte i hälsobranschen, så det är ingen reklam.

Antibiotika funkar som en knockout medan silver och cellsyre funkar mer som ett gäng uppercuts tills bakterierna inte pallar längre, men då är de helt borta till skillnad från när man tar antibiotika som bara kapslar in bakterierna istället för att utrota dom definitivt, om jag ödmjukt förstått rätt... Rätta mig gärna den som har stenkoll.

När det gäller kläder och tvättmaskiner har du förmodligen helt rätt, eftersom silvret troligen inte kan vara av kolloidal form då. Har inte gått igenom hela artikeln för att se om den tar upp även sånt, tror inte det. Låt oss komma fram till något som hjälper oss (om du t ex har någon undersökning att länka till?), men låt oss hålla isär äpplen och päron medan vi gör det.

Anonyma Tom Gorman
2011-03-09 17:50 # 9
Anonym
Apropå äpplen och päron. Det var ju LPB som jag skulle be om ursäkt för att jag inte signerat. Och det var tydligen blyledningar den andre anonyme skrivit om. Sorry igen.

Tom Gorman
2011-03-09 18:13 # 10
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av LPB
GeCe,

Har du länkar till det du skriver?
Vill gärna ta del av det, tack! :)

LPB


Finns hur mycket som helst om detta, men tex några:

<a href="http://www.chemicalnet.se/iuware.aspx?pageid=1303&ssoid=1320">Om akvatisk giftighet:</a>

<a href="http://www.chemicalnet.se/iuware.aspx?pageid=1303&ssoid=59837">Utveckling av silverresistens:</a>

<a href="http://www.unt.se/halsa/silver-i-klader-ny-halsorisk-1025201.aspx">Hälsorisker med silver i kläder:</a>

Det finns hur mycket som helst, har läst hundratals artiklar utan att spara dom, men är det något av mina påståenden som du speciellt är intresserad av så letar jag gärna upp länk.

Vill också påpeka att silver i alla former i avfall är att betrakta som miljöfarligt avfall.Måste väl nästan finnas något skäl till det?
Nu befinner jag mig ju på ett guld-silverforum och är medveten att medlemmarna här vill öka silverförbrukningen för att krascha JPM (det vill jag också) men då får inte nackdelarna vara för stora...
Hoppas nu bara jag gjorde rätt med länkningen!

/GeCe
2011-03-09 18:23 # 11
Anonym
Tom Gorman:
Vi är ju fullständigt överens! Hela andemeningen med mitt inlägg var ju att silvret ska förbehållas medicinskt bruk. Så länge det används där är risken för resistens liten, men börjar det användas som standard i tvättmaskiner och kläder blir det en helt annan sak. Det är så naturen fungerar, ju fler exemplar som utsätts för bekämpning, desto större chans/ risk att någon utvecklar resistans och för sina gener vidare. Detta kanske blir människosläktets räddning i den framtida förgiftade världen. Men det blir inget roligt för oss innan vi kommit dit!
/GeCe
2011-03-09 22:29 # 12
Anonym
Citat:
Om du efter att ha läst den långa artikeln noggrant ändå vill varna oss för antibiotikaresistens, så är jag öppen och nyfiken då jag inte vill åsamka min familj eller andra någon skada.... /Tom Gorman


Jag har nu läst igenom den långa artikeln, och man får ta den för vad den är, dvs försäljningsreklam för kolloidalt silver, silversalvor och silverlotioner ( http://www.ion-silver.com). Där står bla om "problemet" med åkermarkens urlakning av spårämnen (silver & andra metaller) och att den därför numera bara skulle innehålla kväve, fosfor & kalium pga av tillförsel av konstgödsel. Om det ändå vore så bra! Det är precis tvärtom, metallhalterna stiger hela tiden, lakas inte ur då de är bundna till jordstrukturen. Kadmiumhalten t.ex har redan överskridit gränsen för njurskador. Andra metaller är snart där. Hela tiden tillförs mer med förorenad konstgödsel och reningsverksslam. Med sådana utlåtanden kan man inte ta artikeln på allvar.
Sen till din fråga om antibiotikaresistens, det är inget du åsamkar din familj med kurerna, utan det kommer först på sikt vid bred användning och drabbar då alla.

mvh...GeCe


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt