Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Banker -helt vanliga företag eller fascistiska redskap för eliten - ?
Banker -helt vanliga företag eller fascistiska redskap för eliten - ?
2016-07-25 09:44 # 1
Obetalbar
Skyking anklagar mig för att flytta fokus när jag talar om banker i en tråd om hantering av bankirer. För säkerhets skull så gör vi en ny tråd då!


Skyking antyder att (affärs)banker är vanliga företag och deras tjänster finns på marknaden och utformas utifrån kundernas efterfrågan.

Jag vill även få veta av Skyking eller någon annan på vilket sätt centralbankerna arbetar efter marknadsekonomiska principer. Tex när de centralstyr räntor. Detta blir väldigt intressant


Det här är från mitt tidigare inlägg :

Antyder du att bankverksamhet är företagande på en fri marknad ? HAHAHAAHA

Äktavara påpekar mycket riktigt att banker skapar valuta ur tomma intet och tar ränta på detta ingenting. Skyking svarar :
"Man kanske borde fråga sig ifall det förfarandet, trots att det är det kunden ville ha, är fog nog för att mörda någon på detta vidgriga sätt."


Så bankernas verksamhet beror på kundernas efterfrågan ?

Vaddå detta är vad kunderna vill ha?!?!?!
Är du seriös ?

Berätta varför bankverksamheten är det som kunderna vill ha.
Berätta på vilket sätt bankversamhet verkar på marknadsekonomiska grunder. På vilket sätt styr tillgång och efterfrågan bankverksamheten ? Inte på ytan utan i grund och botten. Berätta nu !

På vilket sätt får banker ta konskvenser av eget agerande och vad producerar de i förhållande till sina vinster. På vilket sätt klara sig bankerna utan ett regelverk och lagar som i gunden är uppbyggt för att gynna bankerna,

På vilket sätt är det marknadsekonomi och fritt företagande att vi i Sverige använder bankernas skulder som valuta iställer för rikbankens dvs statliga pengar när det samtidigt förhåller sig så att staten låter bankernas skulder vara just vårt betalamedel. Är det inte så att nöjet att skapa valuta är begränsat till några få oligarker ? Hur kommer företagandet och kapitalism in här ? Berätta Skyking !!


Märkligt att Skyking har sådant medlidande med en inmurad person och inte med alla barn som blivit köttfärs eller förkolnade lik i de krig som banker finansierar genom att parasitera på världens befolkning och styra över politiker.
2016-07-25 12:06 # 2
Snaken
Nu är det ju så att det var du som med glädje visade vilken sadist du är i ditt förra inlägg. Du tyckte det var härligt att en person murats in och stekts i solen. Du ser också fram emot fler sådana sadistiska mord. Ingenstans har Skyking skrivit att han inte har medlidande för andra som mördats. I vanlig ordning hittar du på saker och beter dig som en grobian.
2016-07-25 12:34 # 3
marcandrew
Indirekt så stödjer man mycket skit om man håller vårt nuvarande system om ryggen, skulle tro att det är något sånt trådstartaren menar. Fast indirekt så stödjer man ganska mycket ont oavsett vad man än gör.
2016-07-25 15:47 # 4
Äktavara
Något liknande Stockholmssyndromet, fast i den galopperande varianten, tycks råda hos t.ex Snaken.
Släpp tårdtypande trams om ”stackars” stekt bankir och fokusera på de faktaspörsmål som Obetalbar tar upp. Det är detta som är kärnan!
Alternativt om den galopperande varianten av Stockholmssyndromet skall dryftas, så reflektera och jämför denne ende stekte SKYLDIGE bankir-parasit-as med de mångfalt fler OSKYLDIGA människor som dylika giriga vämjeliga parasiter förstört livet för.
Är det bara för att denna jämförelse i antal människor övergår Snakesn matematiknivå, eller att det övergår förståndet generellt, som Snaken likt en en person i chocktillstånd rabblar hur hemskt det är med stekt bankir?
Utveckla gärna, så vi får rätt diagnos.
Men till kärnfrågorna;
Har Snaken en analys eller kommentar till tabu-ämnet, att;
Privatägda banker skapar pengar ur luft, och dessutom har den ofattbara fräckheten att ta betalt för detta bedrägeri, via ränta?
För andra som vill debattera hur banksystemet EGENTLIGEN funkar - läs bedrar oss, kan ta del av denna färska information.
https://parasitstopp.wordpress.com/crash-course-i-hur-penning-och-banksystemet-fungerar/
2016-07-25 19:56 # 5
Obetalbar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Nu är det ju så att det var du som med glädje visade vilken sadist du är i ditt förra inlägg. Du tyckte det var härligt att en person murats in och stekts i solen. Du ser också fram emot fler sådana sadistiska mord. Ingenstans har Skyking skrivit att han inte har medlidande för andra som mördats. I vanlig ordning hittar du på saker och beter dig som en grobian.


Skyking har gått på semester och skickat in Skyking 2 dvs Snaken som alltså är den lite sämre och klantigare vikarien. Han har visst problem med bokstäverna på flera olika sätt.
Det var ju inte min tråd om inmurning och jag har inte försvarat det. Vad är du för banktroll egentligen som blandar ihop helt olika saker och personer ?

OK Skyking #1 och #2. Nu vill vi se svar på frågorna jag ställde!
2016-07-26 15:38 # 6
Snaken
Ursakta mig mina herrar men ni ar så lika i era grobianmassiga framtoningar :D

Till er båda: Hitta er favorit
2016-07-27 10:36 # 7
Obetalbar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Ursakta mig mina herrar men ni ar så lika i era grobianmassiga framtoningar :D

Till er båda: Hitta er favorit


Intressant länk Skyking #2

HAhah Skykings favorit Ad Hominem kom upp där .. SKYKINGAR!

Svara på frågorna som inleder denna tråd !

Eller är du svarslös Skyking? Jag vet ju att du läser detta ?
2016-08-15 11:28 # 8
Obetalbar
Det är nu officiellt att Skyking och andra bankkramare är totalt svarslösa inför mina frågeställningar. Banker kontrolleras varken av folket i politisk demokratisk mening eller av folket ur en marknadsmässig aspekt.

Bankväsendet lever sitt eget liv och kontrollerar ekonomi medier politiker och därigenom våra liv. De står även över nationsgränserna eftersom banker och centralbanker är en del av en global maffia. Det kan ses som ett radikalt påstående men med tanke på bankernas makt och vinster globalt med det faktum i åtanke att de inte tillför någonting eller producerar något så är inget annat ord så tillämpligt som just MAFFIA!


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt