Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Vart/hur säljer ni ert fysiska guld?
Vart/hur säljer ni ert fysiska guld?
2016-07-09 08:25 # 1
Karl-Gustaf
Vart/hur säljer ni ert guld?

Ni som säljer smått vart hur säljer ni? Och ni som säljer stort hur går ni till väga?

Finns ju en hel del handlare som vill köpa guld och silver, men vart eller hur för man sen bästa affären?
2016-07-09 10:30 # 2
Samlaren
Större poster går till Libertys utan undantag. Väldigt väldigt pålitliga. Mindre poster säljer jag på Tradera.
2016-07-09 10:41 # 3
Mogge8212
www.adelmetallforum.se
Där finns många likasinnade som gärna både köper och säljer.
Välkommen du också ??
2016-07-09 19:08 # 4
Xole
Sälja? Byta mot SEK???
Det gör man inte.
2016-07-10 08:59 # 5
ConcernedCitizen
Citat:
Ursprungligen postat av Xole
Sälja? Byta mot SEK???
Det gör man inte.


I och för sig kanske man kan/vill/bör/ska byta mot annan valuta, men - jag hävdar att det finns skäl att sälja guld (mot fiat) om man t.ex. "sitter lite snett till" med skulder och behöver få fram pengar snabbt - eller man vill satsa på andra lite fastare tillgångar (som att göra en fastighetsaffär) där alla inblandade förväntar sig fiat och inte guld?!

Poängen är - bara för att man har kapital sparat i guld ska man inte se det som "oanvändbart" utifrån att "man säljer inte guld" - då vore det ju helt onödigt/oanvändbart att spara i guld? Tanken är givetvis att tillgången någon gång kan/bör/ska realiseras?
2016-07-10 14:00 # 6
Samlaren
Håller med ConcernedCitizen. Själv är jag på gång med fasadbyte på huset: - Från Eternit till Träpanel - En så god värdehöjande investering som någon men snickarna bara skrattade när jag föreslog ädelmetall som betalning. (Dom tog det nog som ett skämt)
Har 80% av mina investeringar placerade i guld & silver och håller i nuläget stenhårt i dem för uppgången har bara precis börjat, men som ConcernedCitizen nämner: ..Det finns ju alltid undantag.
Senast ändrad av Samlaren; 2016-07-10 14:08
2016-07-18 11:53 # 7
Xole
Jag försökte köpa en sommarstuga med några guldtackor. Personen såg förvånad ut men samtidigt nyfiken.
Det föll på osäkerhetsmomentet. Hon fattade inte vad guld hade för värde i kronor och när jag förklarade att kronpriset kan variera något så ville hon ha Sek.
2016-07-19 09:53 # 8
Obetalbar
Citat:
Ursprungligen postat av Samlaren
Håller med ConcernedCitizen. Själv är jag på gång med fasadbyte på huset: - Från Eternit till Träpanel - En så god värdehöjande investering som någon men snickarna bara skrattade när jag föreslog ädelmetall som betalning. (Dom tog det nog som ett skämt)
Har 80% av mina investeringar placerade i guld & silver och håller i nuläget stenhårt i dem för uppgången har bara precis börjat, men som ConcernedCitizen nämner: ..Det finns ju alltid undantag.


Gillar gamla eternithus. Enda anledningen att ta bort eternit är ju om man ska tilläggsisolera eller om eterniten blivit typ sönderslagen. Eternit är ju ballt. Varför byter du ? Går ju att måla också tror jag? Sålänge man inte pulveriserar eterniten och snortar då är det ju ingen hälsofara :)
2016-07-19 10:05 # 9
Obetalbar
Citat:
Ursprungligen postat av Xole
Jag försökte köpa en sommarstuga med några guldtackor. Personen såg förvånad ut men samtidigt nyfiken.
Det föll på osäkerhetsmomentet. Hon fattade inte vad guld hade för värde i kronor och när jag förklarade att kronpriset kan variera något så ville hon ha Sek.


Beroende på hennes exakta situation så kunde det ju varit jättebra för henne att få betalt i guld. Visst är det lite frustrerande när folk inte fattar.. Många människor är stängda och kan inte ta in nya saker. Bara att acceptera att de hellre vill ha betalt i bankskulder. Ingen idé att slåss mot väderkvarnar. För mig var det ett uppvaknande att betalmedlet skapas av privata i intressen i form av skulder. Valutan skapas i obegränsad mängd. Valutan är räntebärande och privata intressen parasiterar på vår valuta som är en del av Sveriges infrastruktur och backas upp av staten med statliga medel som betalas av dig och mig. Jag förstod då att guld är en mer pålitlig sparform. Gillar även digitala valutor som skapas decentraliserat typ Bitcoin men de känns ganska osäkra att lagra stora värden i eftersom riskkapitalister och onda bankirer kan ta sig in där och manipulera. För transaktioner och ett mindre sparande tycker jag dock det är bra. Men som sagt alla är inte lika öppna som vi för detta än. Men det kommer. Räcker att en liten del av befolkningen börjar efterfråga fysiskt guld så kommer köpkraften gå upp för guldet.
2016-09-21 15:33 # 10
Lotus
Verkar vara en värdelös sida, skriver inte ens hur mkt man betalar för guldet. RED FLAG!
2016-09-21 15:38 # 11
johsch
Citat:
Ursprungligen postat av Vicke
Säljä ditt guld via **borttaget spam**
Det enklaste och säkraste sättet


Det känns inte så seriöst när det inte i något sammanhang nämns vilket pris man köper för.. Bara skicka in skiten i en påse och var tacksam för vad man får för fiat i retur...

Där är LS betydligt mer transparanta.

Själv skulle jag föredra någon som tog emot och gjorde affären fysiskt över disk..
2016-09-25 15:24 # 12
Mahmoud
Tradera är ett bra alternativ, Du kan sälja säker och få betalt innan du skickar dina Guld eller Silver iväg.
Synd att LS ger inte oss ett alternativ för att sälja eller köpa Siler och Guld från varandra här på detta forum.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt