Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < PPM för Goldbugs
PPM för Goldbugs
2016-07-05 10:46 # 1
johsch
Hej!
Jag är av princip emot det pyramidspel som aktiemarknaden och det finansiella systemet utvecklats till. Har de senaste åren förhållit mig avvaktande när det gäller privata investeringar inom detta område.

När det gäller Premiepensionsfördelningen har jag däremot varit ganska aktiv och sedan 2013 spekulerat tungt i guldbranschens uppgång. Nu, de senaste månaderna har det ju lossnat rejält och jag har lyckats fördubbla hela mitt PPM-värde bara i år!
Jag tror nog att det finns mer potential i uppgång de närmsta månaderna, men jag har börjar fundera på att vikta om från 99% Black Rock World Gold, till något med lite mindre risk. Jag kör normalt korta räntefonder på den del jag inte spekulerar med.

Det skulle vara intressant att höra hur ni gjort med era fördelningar och tankar inför den närmsta framtiden(ett till två års sikt)
2016-07-06 09:02 # 2
johsch
Ingen som förvaltar sina PPM-fonder? Alla lönearbetare har ju et sådant som fylls på varje år. Har alla här på forumet gett upp helt på fiat-systemen och räknar med att det inte spelar någon roll vad man har på PPM-kontot ?

Guldbrytarföretagen har ju varit extremt pressade de senaste åren och i princip bara fått teckning för utvinningskostnaderna, så nu när guldpriset rör sig uppåt så blir varje rörelse uppåt i princip ren vinst...
Verkar som om en procent upp ger ca 4-5 procent i börsvärde. Det är extremt när det gäller PPM-fonder i alla fall.
2016-07-06 09:23 # 3
Lordapple
Jag gick för ett år sedan all-in på gruvföretag inom ädelmetall (bl a Blackrock-fonden) och det ångrar jag inte idag :)
Tidigare låg jag mer viktad om utvecklingsländer men det har jag släppt helt nu eftersom jag tror att även de kommer att drabbas hårt den havererade världsekonomin. När vi väl kommer ut ur den förmodade kommande finanskrisen med efterföljande lågkonjunkturen är det rimligt att återigen rikta blickarna mot fonder som opererar i produktiva utvecklingsländer. Tills dess; guld och silver!


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt