Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Brexit varför?
Brexit varför?
2016-06-24 11:36 # 1
zanetti6
Skulle vara roligt att läsa det ni tror var det mest bidragande faktorn till britternas utträde ur dårarnas organisation eu. Ekonomi, invandring, eu politruker med skattefria löner, dåraktig bidrags politik m.m ???
Senast ändrad av zanetti6; 2016-06-24 11:37
2016-06-24 12:16 # 2
greg
Kan ju konstatera att engelska centralbanken har fått en riktigt fin present, eftersom pundet minskar i köpkraft.

Detta är vad svenska riksbanken kämpar med att åstadkomma, och trycker nya pengar för att minska värdet på den svenska kronan.

Minskad köpkraft för en nationell valuta betyder bättre exportmöjligheter och därmed ett uppsving för ekonomin.

Detta är dock inget jag förväntar mig att de svenska medierna kommer berätta,
eftersom deras uppgift är att till varje pris försvara EU.
2016-06-24 13:46 # 3
Xole
Främsta orsaken är balt o polacker som stjäl jobben. Allmänt dräggiga o utnyttjar välfärden. Men framförallt så tar de jobben.
Jag har bott i England.
2016-06-24 19:05 # 4
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Xole
Främsta orsaken är balt o polacker som stjäl jobben. Allmänt dräggiga o utnyttjar välfärden. Men framförallt så tar de jobben.
Jag har bott i England.


Ingen kan "stjäla eller ta jobben" men din arbetsgivare kan kicka dig och GE ditt jobb till en annan stackare som är tvungen att acceptera lägre lön som ett alternativ till ingen lön alls...
2016-06-25 13:01 # 5
greg
2016-06-25 23:59 # 6
greg
...och svenska riksbanken står också beredd med den stora sedelpressen:

http://www.riksbank.se/sv/Press-och-publicerat/Nyheter/2016/Kommentar-om-folkomrostningen-i--Storbritannien/
2016-06-26 10:05 # 7
zanetti6
Citat:
Ursprungligen postat av greg
...och svenska riksbanken står också beredd med den stora sedelpressen:

http://www.riksbank.se/sv/Press-och-publicerat/Nyheter/2016/Kommentar-om-folkomrostningen-i--Storbritannien/


"Vi har beredskap att vidta nödvändiga åtgärder för att hantera störningar på de finansiella marknaderna."

Nu känner jag mig riktigt lugn, precis som när svetsaren på presskonferensen efter brexit beskedet sa "vi är förberedda och sverige står starkt". Är det nu man ska lita på etablissemanget och sälja alla sina ädelmetaller? (Ironi)....
2016-06-26 21:47 # 8
greg
Citat:
Ursprungligen postat av greg

Minskad köpkraft för en nationell valuta betyder bättre exportmöjligheter och därmed ett uppsving för ekonomin.

Detta är dock inget jag förväntar mig att de svenska medierna kommer berätta,
eftersom deras uppgift är att till varje pris försvara EU.


SVT kommer med ekonomisk desinformation och ren EU-propaganda.
Man tar sig för pannan när man läser detta:

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/dramatisk-paverkan-pa-ekonomin-efter-brexit


De nämner inte med ett enda ord att minskad köpkraft hos pundet leder till ökade exportmöjligheter vilket stimulerar ekonomin. Däremot skriver de att importerade varor blir dyrare:

"Ett lägre värde på pundet gör att många varor i det importberoende Storbritannien kommer bli dyrare, vilket leder till högre inflation. "

Det är sant att de blir dyrare, men det är inget som "leder till" (pris-)inflation, det ÄR prisinflation.

Edit: ser nu att de faktiskt tar upp exportmöjligheter längst ned, finns kanske hopp för Sverige iallafall.
Senast ändrad av greg; 2016-06-26 22:02
2016-06-26 21:53 # 9
greg
Att Bank of England planerar att trycka pengar nämns inte med ett enda ord.
Att trycka pengar nämns aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig i svensk media.

Sedan skriver de att "högre inflation" är det som gör att brittiska centralbanken "måste" höja räntorna:

"Högre inflation gör att brittiska centralbanken troligen måste höja räntorna, vilket i sin tur gör det dyrare att låna. Samtidigt har redan chefen för Bank of England, Mark Carney, antytt räntesänkningar inom kort för att motverka en eventuell recession. "

Men brittiska centralbanken planerar ju själva att försöka få upp inflationen:

http://www.independent.co.uk/news/business/news/mark-carney-says-bank-of-england-ready-to-inject-250bn-into-economy-to-keep-uk-afloat-after-eu-a7100486.html

Svensk medias rapportering om ekonomi är i bästa fall ren rappakalja.
Men mer troligt ett avsiktligt försök att undanhålla sanningen.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt