Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Vad Silver är!
Vad Silver är!
2011-03-08 11:06 # 1
LPB
Denna artikel borde alla ha i sina favoriter.

http://dont-tread-on.me/the-silver-bullet-and-the-silver-shield

Otroligt bra artikel som också sammanställer minimum 50 andra informations länkar om silver.
(Information som jag tidigare har använt mycket tid på att finna.)

Det hela finns nu i en enda artikel och den är lång, så starta inte med att läsa detta på jobbet.
Då får ni ingenting gjort i dag :)
2011-03-08 12:43 # 2
beegee
Instämmer! sitter just och läser den, på jobbet! :-)
2011-03-08 12:54 # 3
teasing1
Mycket läsvärd! Tack för länken!
2011-03-08 19:16 # 4
In4mayshun
Ni som länkar till ett eller annat, var bussiga och lägg det som en klickbar länk. Jag är sjukt lat och tycker det är jobbigt att markera, kopiera och klistra in i min webläsare. Om nu datorerna ska underlätta våra liv lär vi använda dem på rätt sätt. Det blir visserligen lite mer arbete för den som tipsar om en länk, men ingen har sagt att livet ska vara rättvist.

Instruktion:

1. Kopiera länken från din webläsare
2. Skapa ny tråd eller svara på ett inlägg
3. Klicka på den lilla jordgloben med en ett par små glasögon nere i hörnet. (Det ska nog föreställa en kedjelänk)
4. Klistra in länken i fönstret som kommer upp + OK. Klart!

Då blir det såhär för länken ovan: Man kan även skriva en valfri beskrivning för länken!
2011-03-08 19:44 # 5
Anonym
Wow, vilken undergångsvision! Men intressant & bra sammanfattning iaf.

Citat:
“Let them march all they want, so long as they pay their taxes…”- General Alexander Haig

Detta föll mig speciellt i smaken, så sant! Den aspekten hör man inte alldeles för ofta...

Citat:
It will reverse the tide of wealth from going to the Elite and even to Asia.

Håller ej med där, asiaternas ökande välstånd beror på att dom engagerar sig mkt mer och jobbar hårdare, och har inget med ädelmetaller att göra. Men kan få om dom går över först till ädelmetallguldfot.

Citat:
Recently Discovered to be a Very Effective Anti-Microbial/Bacterial

Clothing (My new dryer uses silver to clean clothes better with less water and energy.)

Silver is now starting to be used in clothing to reduce smells caused by bacteria

Detta är ett riktigt sattyg!Det kommer att förstärka bakteriestammarna på samma sätt som antibiotika.Och starkt öka på den allmänna giftigheten i biosfären

/GeCe
2011-03-08 19:46 # 6
Anonym
ädelmetallguldfot....ja så går det när man inte korrekturläser först...:-)
2011-03-08 22:46 # 7
LPB
Från artikeln
Citat:
Harvey Organ exposed this most recent commentary.

“The huge rise in silver price has caught the silver bankers totally offside on the silver banking. The BIS data released in November (www.goldexsextant.com) shows that the G 10 bankers have collectively sold forwards and swaps to the tune of 4 billion oz and short naked calls for another 3 billion oz. The total, 7 billion oz represents 10 years of production. If you just do the forwards, then it is 7 years of annual silver production.

Let us say the average cost of acquiring these derivatives and forwards equate to $15.00 for silver. Thus collectively the entire G10 bankers are feeling massive pain (losses) to the tune of: 7 billion oz of silver( 32.30-15.00) = 7 billion x $17.30 = 121.1 billion dollars of losses.This is in a market of only 14 billion dollars. It begs the question to what economic need was this done.This is still off balance sheet.

If you include only the forwards or swaps (the lending of actual metal to which nothing has come back yet) then the losses are: 4 billion x 17.30 or 69 billion dollars. Regardless how you look at it, the bankers are in serious trouble with this huge rise in silver prices. I hope you understand the severity of the situation.”


Jag frågar mig hur tänkte sig dessa banker att klara detta?
Om/när detta brister så har vi ett silverpris som är..?

Nå, tror inte att många hittar köpare på eBay eller Tradera mera!


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt