Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Kommentarer på www.di.se
Kommentarer på www.di.se
2016-03-01 10:02 # 1
RB
Kommentarsfunktionen har stängts av på di.se.
Det jag sett är att på senare tid så har dem som läser di.se upplevt att hemsidan blivit mer och mer mainstream och inte speglat världsekonomin som den är utan mer försökt boosta aktier och få "allt att se bra ut" medans läsarna upplever (dem som skriver kommentarer iaf) att väldsekonomin går utför.

Detta har bidragit till en ganska bitter jargong i kommentarsfältet, och nu verkar det som att DI har stängt av den.

Är detta en typ av censur? det menar jag, man tystar dem som inte håller med för att fortsätta sin utpumpning av en snedvriden syn.
2016-03-01 14:53 # 2
Mats
Citat:
Ursprungligen postat av RB
Är detta en typ av censur? det menar jag, man tystar dem som inte håller med för att fortsätta sin utpumpning av en snedvriden syn.


-Ja, det tycker jag. Jag har vid något tillfälle försökt kommentera saker, försökt ställa frågor på chattar etc. på DN.se, men blivit "censurerad" i betydelsen att min fråga/kommentar etc. inte ansetts relevant. Här är ett exempel på en text som jag försökt kommentera, på ett i mitt tycke, relevant sätt. Men min replik ansågs inte relevant av DN, tydligen.

http://asikt.dn.se/asikt/debatt/vart-ar-bankerna-pa-vag/

Har trott att di.se haft högre i tak, s.a.s. men nu är de på samma nivå som DN om det du påstår är korrekt.

Jämför tex. Andreas Cervenka's i SvD med DN's ekonomirapportering. DN har helt och hållet satt sig i knät på bankerna. DN's Johan Schück framstår som en fjant i jämförelse med Cervenka, som oftast skriver initierat och intressant.

Här ett annat exempel på DN's hjärndöda journalistik. Hur kan man släppa fram sånt här dravel?
http://www.dn.se/ekonomi/birgitta-forsberg-guldets-varde-bygger-pa-en-tyst-overenskommelse-1/

PS. Skall tillägga att jag finner mainstreammedia allt mindre intressant. Försöker hitta information på andra sätt, men det är inte så lätt. Här är ett försök iaf. men de återrapporterar endast vad andra rapporterat om, vad jag kan förså. De har ingen egen research, egna "grävande journalister" etc. vad jag vet.

http://bubb.la/
Senast ändrad av Mats; 2016-03-01 15:39
2016-03-01 15:07 # 3
Einstein
MSM är styrd och kontrollerad (cencurerad) sedan länge dessvärre. Sverige är inget undantag, det gäller med eller mindre hela väst. Själv läser jag inte längre sådan här skitmedia, tittar jag in någon gång är det enbart för att se hur propagandan vinklas. Att de nu stänger ned kommentatorsfälten vittnar eg. bara om desperation, fler o fler vaknar upp och de styrande känner att de håller på att tappa kontrollen.

Jag rek gärna de som vill att läsa följande fria media:

Technocrazy.news
Rogue Money - V The Guerrilla Economist
SGTreport
Zero Hedge
X22 Report
Antropocene.se

Apropå LS's hyllande av http://cornucopia.cornubot.se - Lars Wilderäng - en blogg som placerar sig i samma skitkategori som di.se med flera andra. Sett utifrån vad han skriver och hur han vinklar sina inlägg är det inte svårt att räkna ut vem han är köpt av o jobbar för. Han stänger för övrigt av personer som väcker debatt och talar om "fel" saker.

Att LS förespråkar bloggen är för mig helt obegripligt.

Senast ändrad av Einstein; 2016-03-01 15:12
2016-03-01 16:05 # 4
jaws
Kan bara konstatera att DN, Birgitta Forsberg, har rejält cyklat vilse. Utvecklingen 2016: aktier OMX -5,9%, guld +19% Problemet handlar inte bara om att journalister sitter i knät på banker eller är allmänt fjantiga. Det är tyvärr ännu ett kraftigt tecken på kårens allvarliga vänsterlutning. Guld är så ideologiskt motbjudande att man då hellre blir aktiekramare.

Idag läser och hör man "glädjesiffror" om stark svensk ekonomi, BNP ökade med 4,5% år 2015. Orsaken är a) att Riksbanken sänker kronan så mycket man kan, vilket ökar exporten b) den offentliga stimulansen till följd av flyktingvågen.
Det förstnämnda står för 1,3%, resten kommer av det sistnämnda. Men varken sänkt kronkurs eller flyktingkostnaden kan rimligen sägas stärka svensk ekonomi. Vem diskuterar sådant i pressen?
2016-03-01 16:22 # 5
Joestrutter
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
MSM är styrd och kontrollerad (cencurerad) sedan länge dessvärre. Sverige är inget undantag, det gäller med eller mindre hela väst. Själv läser jag inte längre sådan här skitmedia, tittar jag in någon gång är det enbart för att se hur propagandan vinklas. Att de nu stänger ned kommentatorsfälten vittnar eg. bara om desperation, fler o fler vaknar upp och de styrande känner att de håller på att tappa kontrollen.

Jag rek gärna de som vill att läsa följande fria media:

Technocrazy.news
Rogue Money - V The Guerrilla Economist
SGTreport
Zero Hedge
X22 Report
Antropocene.se

Apropå LS's hyllande av http://cornucopia.cornubot.se - Lars Wilderäng - en blogg som placerar sig i samma skitkategori som di.se med flera andra. Sett utifrån vad han skriver och hur han vinklar sina inlägg är det inte svårt att räkna ut vem han är köpt av o jobbar för. Han stänger för övrigt av personer som väcker debatt och talar om "fel" saker.

Att LS förespråkar bloggen är för mig helt obegripligt.



Jag är ambivalent inställd till cornu. Visst det kommer ut mycket skit från Lars men bloggen är rätt intressant ändå.
Lars anser att zerohedge är rysk psyops. Har svårt för sådanna anklagelser med noll procent bevis. Vidare tror jag LS stödjer cornu och tvärtom, det kallas business (Lars får förmodligen pengar då han nämner LS i sin blogg).

Sorry att jag off topic på denna post. DI oh DN har samma ägare och mainstreem media blir allt med obehaglig.
Senast ändrad av Joestrutter; 2016-03-01 16:25
2016-03-01 16:24 # 6
Joestrutter
Citat:
Ursprungligen postat av jaws
Kan bara konstatera att DN, Birgitta Forsberg, har rejält cyklat vilse. Utvecklingen 2016: aktier OMX -5,9%, guld +19% Problemet handlar inte bara om att journalister sitter i knät på banker eller är allmänt fjantiga. Det är tyvärr ännu ett kraftigt tecken på kårens allvarliga vänsterlutning. Guld är så ideologiskt motbjudande att man då hellre blir aktiekramare.

Idag läser och hör man "glädjesiffror" om stark svensk ekonomi, BNP ökade med 4,5% år 2015. Orsaken är a) att Riksbanken sänker kronan så mycket man kan, vilket ökar exporten b) den offentliga stimulansen till följd av flyktingvågen.
Det förstnämnda står för 1,3%, resten kommer av det sistnämnda. Men varken sänkt kronkurs eller flyktingkostnaden kan rimligen sägas stärka svensk ekonomi. Vem diskuterar sådant i pressen?


Det är för att fenomenet är ett " broken window fallacy". VI kan skapa jobb om vi slår sönder alla fönsterrutor i Sverige och på så vis öka BNP men vårt välstånd ökar självklart inte. Något som såklart DN vill förstå ( dom kanske gör det?)
Senast ändrad av Joestrutter; 2016-03-01 16:26
2016-03-02 01:42 # 7
bernys
Gissar att di.se stängt kommentarerna för man blir så hemskt nedsablade hela tiden...
Är det inte "Putin:s Trollfabrik" som kommer på besök i kommentarerna så är det "SD:s internetsoldater" som härjar vilt. Nu är det krig! Stackars di som blir så illa åtgångna av Putin och Åkesson!
Senast ändrad av bernys; 2016-03-02 01:43
2016-03-02 06:16 # 8
Skyking
Det var bättre förr när man kunde sitta med sin pappersblaska och skriva kommentarer bäst f*n man ville. Man fick visserligen inga svar:)

När det gäller cornucopia så har jag sett alster av de som blivit avstängda, och iaf i några fall kan jag förstå att han gjorde det. I andra fall så kanske det var lite omotiverat, men det är hans blogg och han väljer ifall och under vilka former man får kommentera där (precis som di bestämmet på di's sida). Generellt tycker jag han tolererar ganska mycket.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt