Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Goldman Sachs spår FED höjer räntan, guldet starkt nedåt i så fall.
Goldman Sachs spår FED höjer räntan, guldet starkt nedåt i så fall.
2015-10-25 13:26 # 1
In4mayshun
Nu går GS ut med att FED troligen kommer att höja räntan i december. Ska vara 60 proc sannolikhet för det. Amerikanska ekonomin går tydligen tillräckligt bra nu.

FED sitter ju så att säga i knäet på GS och de andra megainvestmentbankerna så när GS säger att de tror FED höjer räntan i december så är det inte gripet ur luften. Samtidigt är det bara ännu ett påstående i floden av alla rykten som ständigt cirkulerar i finansvärlden. Vi får väl se.

Räntan ska upp under 2016 vilket i så fall påstås kunna sänka guldet till 1000$/uns om ett år. Det vore inte dumt! 8500 SEK i spotpris... Men vad ligger dollarn på om ett år? :-/

Jag avvaktar nog lite med mina guldinköp ett tag, tills jag ser om det ligger nån sanning i det här.

Citat:
The Fed’s rationale for wanting to start the normalization process is straightforward,” analysts including Jeffrey Currie said in a report. “In their view, labor-market slack has diminished substantially, the link between slack and inflation is stronger than widely believed, and the funds rate is far below the longer-term equilibrium rate, so they need to get started well before the economy is back to normal.

Bullion was forecast to retreat to $1,100 an ounce in three months, $1,050 in six months and $1,000 in a year, according to the report, which was dated Oct. 21 and received on Thursday. Spot bullion traded at $1,168.52 an ounce by 11:57 a.m. in London, down 1.5 percent for 2015.


http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-10-22/fed-getting-started-on-rates-will-hurt-bullion-goldman-predicts
Senast ändrad av In4mayshun; 2015-10-25 13:27
2015-10-25 14:02 # 2
Einstein
[quote="In4mayshun"]Nu går GS ut med att FED troligen kommer att höja räntan i december. Ska vara 60 proc sannolikhet för det. Amerikanska ekonomin går tydligen tillräckligt bra nu.

FED sitter ju så att säga i knäet på GS och de andra megainvestmentbankerna så när GS säger att de tror FED höjer räntan i december så är det inte gripet ur luften. Samtidigt är det bara ännu ett påstående i floden av alla rykten som ständigt cirkulerar i finansvärlden. Vi får väl se.

Räntan ska upp under 2016 vilket i så fall påstås kunna sänka guldet till 1000$/uns om ett år. Det vore inte dumt! 8500 SEK i spotpris... Men vad ligger dollarn på om ett år? :-/

Jag avvaktar nog lite med mina guldinköp ett tag, tills jag ser om det ligger nån sanning i det här.

Citat:
The Fed’s rationale for wanting to start the normalization process is straightforward,” analysts including Jeffrey Currie said in a report. “In their view, labor-market slack has diminished substantially, the link between slack and inflation is stronger than widely believed, and the funds rate is far below the longer-term equilibrium rate, so they need to get started well before the economy is back to normal.

Bullion was forecast to retreat to $1,100 an ounce in three months, $1,050 in six months and $1,000 in a year, according to the report, which was dated Oct. 21 and received on Thursday. Spot bullion traded at $1,168.52 an ounce by 11:57 a.m. in London, down 1.5 percent for 2015.


http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-10-22/fed-getting-started-on-rates-will-hurt-bullion-goldman-predicts[/

FED kommer INTE att höja räntan. Om de skulle göra det skulle världsekonomin krascha omedelbart.
Att FED försöker lura oss (läs propaganda) om att ekonomin växer och är stark nog för ett räntelyft är inget annat än ren BS! FED har pratat om att höja räntan i flera år!! Likväl sker inget, varför? Se ovan.
Räkna istället med negativa räntor från FED inom kort samt ett gigantiskt QE!!
Folk måste börja inse att vi serveras allt annat än sanning i mainstream media. Vi är alla så lurade och förda bakom ljuset.
Ekonomin är bara tippen på isberget. Det finns betydligt värre saker att oroa sig för.
Guld o silverpriserna kommer stiga markant när Svensson vaknar upp o tappar förtroendet för en regering nära sig.
2015-10-25 15:18 # 3
In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Guld o silverpriserna kommer stiga markant när Svensson vaknar upp o tappar förtroendet för en regering nära sig.


Men det är ju inte Svensson som styr guld- och silverpriserna, det är Goldman Sachs! :-)

(Tillsammans med JP Morgan, Barclays, HSBC och de andra i megabankstermaffian.)

Men jag håller helt med om det du skriver, Bloomberg är en del av den globala elitens alla informationskanaler för att förvilla, förvirra och desillusionera alla människor så att man varken ska veta ut eller in. Jag bara informerar, så får var och en dra sina egna slutsatser.
2015-10-25 15:32 # 4
Einstein
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Guld o silverpriserna kommer stiga markant när Svensson vaknar upp o tappar förtroendet för en regering nära sig.


Men det är ju inte Svensson som styr guld- och silverpriserna, det är Goldman Sachs! :-)

(Tillsammans med JP Morgan, Barclays, HSBC och de andra i megabankstermaffian.)

Men jag håller helt med om det du skriver, Bloomberg är en del av den globala elitens alla informationskanaler för att förvilla, förvirra och desillusionera alla människor så att man varken ska veta ut eller in. Jag bara informerar, så får var och en dra sina egna slutsatser.


Även om folk ("Svensson") i viss utsträckning redan idag ifrågasätter och är kritisk mot makthavare och riksbankers penningpolitik överlag(en politik som är en och samma över hela världen idag) har vi inte nått den sk tröskeleffekten ännu. Tids nog har tillräckligt många av oss vaknat och inser att det enda ljus i tunneln är ett tåg som kommer, ja då är vi där, då folks förtroende på bred front sviktar och suget efter metaller når oanade nivåer worldwide. Folk som sitter på papperscertifikat kommer att vilja ha fysisk leverans, men det kommer förstås aldrig att ske eftersom det inte finns tillräckligt med guld sett till allt pappersguld som översvämmar den manipulerade marknaden idag.

Jag är hellre 2 år för tidig än 1 dag för sen. Köp nu innan det är försent.
Men glöm inte preppa med frystorkad mat, ris etc. Gasolkök och gasol etc för riktigt dåliga tider. Du kan inte äta dig mätt på dina g/s-mynt :)
2015-10-25 19:20 # 5
In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Men glöm inte preppa med frystorkad mat, ris etc. Gasolkök och gasol etc för riktigt dåliga tider. Du kan inte äta dig mätt på dina g/s-mynt :)


Gick ju inte att lägga in en bild här :(

Får bli en länk istället. Maten på bild. De andra prylarna står i källaren och på balkongen. Jag klarar mig några veckor hemma. Sen blir det till att ta terrängbilen och fly ut i skogen om läget inte ordnat upp sig...

http://s23.postimg.org/nw8y5jyaz/20151025_191111.jpg





Senast ändrad av In4mayshun; 2015-10-25 20:08
2015-10-25 22:28 # 6
Einstein
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Men glöm inte preppa med frystorkad mat, ris etc. Gasolkök och gasol etc för riktigt dåliga tider. Du kan inte äta dig mätt på dina g/s-mynt :)


Gick ju inte att lägga in en bild här :(

Får bli en länk istället. Maten på bild. De andra prylarna står i källaren och på balkongen. Jag klarar mig några veckor hemma. Sen blir det till att ta terrängbilen och fly ut i skogen om läget inte ordnat upp sig...

http://s23.postimg.org/nw8y5jyaz/20151025_191111.jpg

Härligt att se! :) Ser att du har UN klassat DG emballage för sprängämnen… en del av din "bug out kit"? ;)





2015-10-25 22:36 # 7
In4mayshun
NATOs ammolådor är de bästa behållare som finns för förvaring, inget snack om saken. Vatten- och gastäta samt tål kolossala mängder stryk och omild behandling.

Fast jag hade hellre sett att de hade kvar ursprungsinnehållet; 5,56-ammo och spränghandgranater. I det nya spännande Sverige lär man kunna försvara sig ordentligt....
2015-11-09 17:43 # 8
Truthseeker
Citat:
FED kommer INTE att höja räntan. Om de skulle göra det skulle världsekonomin krascha omedelbart.
Att FED försöker lura oss (läs propaganda) om att ekonomin växer och är stark nog för ett räntelyft är inget annat än ren BS! FED har pratat om att höja räntan i flera år!! Likväl sker inget, varför? Se ovan.
Räkna istället med negativa räntor från FED inom kort samt ett gigantiskt QE!!
Folk måste börja inse att vi serveras allt annat än sanning i mainstream media. Vi är alla så lurade och förda bakom ljuset.
Ekonomin är bara tippen på isberget. Det finns betydligt värre saker att oroa sig för.
Guld o silverpriserna kommer stiga markant när Svensson vaknar upp o tappar förtroendet för en regering nära sig.

Det kan ju faktiskt vara så att det ligger i de stora bankernas intresse, just att världsekonomin kraschar!
På så sätt får de tillfället att omsätta sina siffror i bankerna till riktiga tillgångar, genom att först höja räntor. Sedan när de godtrogna småfolket blivit arbetslösa och inte kan betala sina lån, tar bankerna sonika, de i pant satta tillgångarna.
En ENORM växling av värdelösa siffror till verkliga tillgångar så som tomter, villor, skog, fastigheter, guld o silver, bilar, båtar mm. ALLT ägs sedan av den% som redan äger 95% av jordens tillgångar. Genom denna sedan länge planerade krasch får de ännu mer MAKT.
Detta är så sataniskt att det blir svårt att greppa o förstå i förväg för vanliga människor som aldrig råkat stå ivägen för en äkta psykopat.
Dessa bankpsykopater har ingen som helst respekt för människors lidande och liv. De vill bara ha MAKT och de verkar i bakgrunden. Men tack vare internet (som ännu ett tag är fri) och fria informationskanaler börjar folk vakna.
2015-11-10 12:16 # 9
jaws
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker
Citat:
FED kommer INTE att höja räntan. Om de skulle göra det skulle världsekonomin krascha omedelbart.
Att FED försöker lura oss (läs propaganda) om att ekonomin växer och är stark nog för ett räntelyft är inget annat än ren BS! FED har pratat om att höja räntan i flera år!! Likväl sker inget, varför? Se ovan.
Räkna istället med negativa räntor från FED inom kort samt ett gigantiskt QE!!
Folk måste börja inse att vi serveras allt annat än sanning i mainstream media. Vi är alla så lurade och förda bakom ljuset.
Ekonomin är bara tippen på isberget. Det finns betydligt värre saker att oroa sig för.
Guld o silverpriserna kommer stiga markant när Svensson vaknar upp o tappar förtroendet för en regering nära sig.

Det kan ju faktiskt vara så att det ligger i de stora bankernas intresse, just att världsekonomin kraschar!
På så sätt får de tillfället att omsätta sina siffror i bankerna till riktiga tillgångar, genom att först höja räntor. Sedan när de godtrogna småfolket blivit arbetslösa och inte kan betala sina lån, tar bankerna sonika, de i pant satta tillgångarna.
En ENORM växling av värdelösa siffror till verkliga tillgångar så som tomter, villor, skog, fastigheter, guld o silver, bilar, båtar mm. ALLT ägs sedan av den% som redan äger 95% av jordens tillgångar. Genom denna sedan länge planerade krasch får de ännu mer MAKT.
Detta är så sataniskt att det blir svårt att greppa o förstå i förväg för vanliga människor som aldrig råkat stå ivägen för en äkta psykopat.
Dessa bankpsykopater har ingen som helst respekt för människors lidande och liv. De vill bara ha MAKT och de verkar i bakgrunden. Men tack vare internet (som ännu ett tag är fri) och fria informationskanaler börjar folk vakna.


Verkar som det pågående prisraset sätter fart på spekulationerna och de blir allt extremare. Konspirationsteoretikernas foliehattar går i spin.
1) världsomspännande ligor (banker, ondsinta makthavare osv) finns bara i James Bonds Spectre-universum. IRL balanseras de onda avsikterna av hyfsat kloka och oberoende politiker.
2) FED kommer att höja räntan i år. Att man "pratat om detta i flera år" beror på att man villgöra det men tiden har inte varit mogen.
3) enligt merparten av bedömare leder detta till att guld går ner till 1000 USD/oz på kort sikt. Långsiktigt repar sig priset långsamt.
4)det finns bedömare som tror att sannolikheten är större att guldet år 2016 når 1500 USD. T.ex. Wolfgang Wrzesniok-Rossbach, chef för Tysklands största guldhandlare och tillverkare som nu öppnar i Singapore, Degussa. (För foliehattar kan informeras att Degussa tillverkade Zyklon B åt Hitler!)
5) den stora frågan är om en ny finanskrasch inträffar, som följd av skuldbergen både privat och offentligt. Om detta händer, och då inte på grund av yttre inverkan utan av att snöbollen kommer i rullning av sig själv t ex genom någon statsbankrutt eller börskrasch, kommer guld att gå som en raket.
2015-11-10 17:00 # 10
Truthseeker
Jaws:
Citat:
Verkar som det pågående prisraset sätter fart på spekulationerna och de blir allt extremare. Konspirationsteoretikernas foliehattar går i spin.

Jaha? Så alla som inte har din världsbild är foliehattar?
Det är ju ett känt faktum att bankirer gjort sig ofantligt rika på folkets bekostnad både 1929 och 2008.
Titta på Detroit. Bankerna äger större delen av staden numera.
Varför skulle det inte kunna hända igen i större skala?
2015-11-12 10:36 # 11
jaws
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker
Jaws:
Citat:
Verkar som det pågående prisraset sätter fart på spekulationerna och de blir allt extremare. Konspirationsteoretikernas foliehattar går i spin.

Jaha? Så alla som inte har din världsbild är foliehattar?
Det är ju ett känt faktum att bankirer gjort sig ofantligt rika på folkets bekostnad både 1929 och 2008.
Titta på Detroit. Bankerna äger större delen av staden numera.
Varför skulle det inte kunna hända igen i större skala?


Min världsbild baserar sig på verklighet, inte på fantasier.
"känt faktum...": Inte vet jag vilka kända fakta du menar men bankirer har väl alltid gjort sig rika, liksom andra aktörer som utnyttjar marknadens möjligheter, som Skara-Bert.
"på folkets bekostnad..." Marknadsekonomi har sina fel och brister men planekonomi har visat sig ännu sämre på att tjäna folket.
"...Detroit"? Om nu bankerna äger Detroit tyder det på brister i analysen och att de har fått Svarte Petter. Detroit är en stad på total dekis som har gått i konkurs efter att amerikansk bilindustri inte hängt med i svängarna.

Den som vill förutsäga framtiden får antingen gå till en spågumma eller försöka använda tillgänglig seriös kunskap, erfarenhet och rationella faktorer. Det senare sättet brukar bli bättre.
Eller varför inte Kaosteori, vars formel x(n)=x(t0 + nt) kan användas till att förutsäga framtida tillstånd i tex finansiella marknader.
2015-11-12 12:15 # 12
Flavian
Att tro att guldpriset, eller snarare guldets notering i dollar, kommer att falla till följd av att USA:s centralbank höjer styrräntan kan mycket väl visa sig vara ett misstag också om det "borde" vara så.

Sant är att högre styrräntor allt annat lika medför lägre inflationstakt.

Å andra sidan är en annan viktig faktor tron vad som kommer att vara centralbankens nästa steg. Om styrräntan höjs blir en framtida sänkning mera sannolikhet och detta kan mycket väl leda till att guldets dollarnotering stiger.

För tillfället tror "alla" att den amerikanska centralbanken kommer att höja styrräntan och detta förklarar enligt min övertygelse dollarns styrka och guldets svaghet.

Å andra sidan har redan övertygelsen att den amerikanska centralbanken kommer att höja styrräntan en deflationär effekt; det vill säga folk blir mindre benägna att teckna lån och mera benägna att amortera skulder. Den amerikanska macflationen, dvs. inflationstakten för Big Mac, har redan dämpats och sannolikt vill den amerikanska centralbanken se en tydligt högre inflationstakt innan man slår till med en högre styrränta.

Å andra sidan har redan övertygelsen att styrräntan kommer att höjas en deflationär effekt så det är långt ifrån säkert att den amerikanska inflationstakten kommer upp till den nivå där centralbanken ser sig föranledd att höja styrräntan.

Jag tror därför att en amerikansk styrräntehöjning är mycket avlägsen. Däremot kommer inom de närmsta årtiondena efterfrågan på dollar att avta och dollarns dagar som världsvaluta är enligt min övertygelse räknade.

Guldderivat kan göra allt som dollarn kan göra och gör det också bättre.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt