Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Tips om utbildningsvideo om varför silver är en bra investering
Tips om utbildningsvideo om varför silver är en bra investering
2015-09-25 18:40 # 1
shadowtwister
Hej på er,

Chris Duane har släppt en summering av hela Sons of Liberty Academy serien (totalt ca. 47 timmar) via silvershieldxchange i följande video:

https://silvershieldxchange.com/content/silver-shield-official-movie/

Den är lite över åtta timmar totalt så den som vill få en bra helhetsbild om varför silver är
det bästa sättet att skydda sin köpkraft bör avsätta en dag i lugn och ro eller så kan man ju titta
lite då och då.

Det är inte bara silver som tas upp utan samhället i stort och varför det ser ut som det gör och
bra lösningar på vad man kan göra personligen för att öka sin egen självständighet.

Rekommenderar den starkt då jag lärt mig mycket nyttigt från videon.
Kommentera gärna vad ni tyckte efteråt så kan vi ha en intressant diskussion. :)

Trevlig helg !

/Robban
Senast ändrad av shadowtwister; 2015-09-25 18:41
2015-10-23 23:12 # 2
shadowtwister
"Bumpar" min egna tråd.

Jag vet att videon är ganska lång och hela videoserien är ännu längre men om någon hunnit titta igenom den eller delar av den så dela gärna med er av tankar som dykt upp.

Alltid givande med en meningsfull diskussion. :)

/Robban
Senast ändrad av shadowtwister; 2015-10-23 23:13
2015-10-24 02:59 # 3
In4mayshun
Det kan helt omöjligt behöva ta åtta timmar att förklara varför silver är bra att ha inför framtiden. Han behöver reducera materialet en del. En hel del faktiskt. Ska vi säga åtta minuter? Det är den tid som dagens moderna människa har att lägga på att ta till sig något nytt. Blir man sedan biten av hela den där världen kan man sitta i åratal på You Tube och div. siter och kolla på fler videos om ädelmetallernas förträfflighet!
2015-10-30 23:17 # 4
shadowtwister
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
Det kan helt omöjligt behöva ta åtta timmar att förklara varför silver är bra att ha inför framtiden. Han behöver reducera materialet en del. En hel del faktiskt. Ska vi säga åtta minuter? Det är den tid som dagens moderna människa har att lägga på att ta till sig något nytt. Blir man sedan biten av hela den där världen kan man sitta i åratal på You Tube och div. siter och kolla på fler videos om ädelmetallernas förträfflighet!


Ja, det är nog sant om man redan har kommit så långt att man insett varför silver är en lösning.

Vi som är här på forumet har ju kommit så långt att vi vet detta och har studerat och funderat en bra stund innan vi visste detta.

Utan att jag tror att jag överdriver för mycket så har nog troligen 90%+ av befolkningen inte ens börjat fundera på att vi har ett problem. Det är "den vanliga Svensson" (eller amerikanska motsvarigheten) som han riktar sig mot för att försöka ge insikten om problemets vidd.

Det behövs nog inte åtta timmar för oss här egentligen, men problemet handlar ju om så mycket mer än endast silver. Det är ju ett samhälls -och medvetandeproblem. Det är mer intressant tror jag för oss här.

Håller med om att det är en hel del onödiga upprepningar själv i videon.
Att reducera det till åtta minuter från 48 timmars material är lite väl mycket dock.
Då får man inte fram mycket av något.

Sant som du säger. Dagens "moderna människa" blir frustrerad av att tummen inte kan trycka snabbt nog på uppdateringsknappen i mobilen för att se om någon bryr sig om att de gjorde ett inlägg på Facebook om att de lagade pytt-i-panna idag. :)
Senast ändrad av shadowtwister; 2015-10-30 23:19


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt