Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Möjlighet att köpa fler fast mindre guldmynt?
Möjlighet att köpa fler fast mindre guldmynt?
2015-07-14 13:47 # 1
ConcernedCitizen
Hej Liberty Silver.

Skulle vilja ha möjligheten att köpa fler - fast mindre (i vikt/storlek) investeringsmynt i guld, typ Lunar-serien eller Pandas, som ju finns på många andra ställen i ned till 1/10 oz (eller på några ställen t.o.m. 1/20 oz).

Jag tänker mig att dessa mynt skulle kunna passa bra bl.a. som gåvor (då de per mynt inte blir så dyra), och lämpa sig för ett "köp få i taget, men kanske ett par i månaden"-mynt för folk som ser sitt guld som en investering/sparandeform. Som det är nu - när det inte finns några "mindre" mynt, utan samtliga betingar ett pris på flera tusen får man ju helt enkelt köpa mer sällan?

Jag som dessutom ibland köper mynt till mina barn (till DERAS sparande) skulle vilja kunna köpa mynt till dem oftare, utan att behöva spara pengar i någon annan form, mellan inköpen. Eftersom jag har fler än ett "går det ju åt" att köpa fler än ett åt gången "för rättvisans skull".

Så... Well... Det här inlägget kanske passar bättre i en annan tråd, men jag vet inte om ni läser i gamla trådar (flytta i så fall gärna den här tråden in i en gammal) - men frågan gäller alltså:

Kan ni ta in småmynt, och i så fall - finns det några planer på att ta in några i närtid?
2015-07-14 15:25 # 2
Carolus
Ett tips till dig är att leta upp (på annan plats än LS, då de inte har) 'Maplegrams / Gramme d'or' från canadian mint. Det är 1g mynt som säljs i kartor om 25 st. Då kan du köpa 25 'småmynt', eller 50 kanske, på en gång och sedan ge bort dem ett/två i taget. En sökning på google hjälper dig. Eftersom guld är momsfritt, gudbevars, så kan du köpa vart ifrån som helst.
Senast ändrad av Carolus; 2015-07-14 15:29
2015-07-14 17:04 # 3
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Tack för din fråga, det är en bra idé som vi har tänkt på ett tag. Utan att lova allt för mycket kan du se fram emot att vi kommer kunna ta in det inom ett par veckor. Exakt vilka mynt kommer vi att återkomma med.

Citat:
Ursprungligen postat av ConcernedCitizen
Hej Liberty Silver.

Skulle vilja ha möjligheten att köpa fler - fast mindre (i vikt/storlek) investeringsmynt i guld, typ Lunar-serien eller Pandas, som ju finns på många andra ställen i ned till 1/10 oz (eller på några ställen t.o.m. 1/20 oz).

Jag tänker mig att dessa mynt skulle kunna passa bra bl.a. som gåvor (då de per mynt inte blir så dyra), och lämpa sig för ett "köp få i taget, men kanske ett par i månaden"-mynt för folk som ser sitt guld som en investering/sparandeform. Som det är nu - när det inte finns några "mindre" mynt, utan samtliga betingar ett pris på flera tusen får man ju helt enkelt köpa mer sällan?

Jag som dessutom ibland köper mynt till mina barn (till DERAS sparande) skulle vilja kunna köpa mynt till dem oftare, utan att behöva spara pengar i någon annan form, mellan inköpen. Eftersom jag har fler än ett "går det ju åt" att köpa fler än ett åt gången "för rättvisans skull".

Så... Well... Det här inlägget kanske passar bättre i en annan tråd, men jag vet inte om ni läser i gamla trådar (flytta i så fall gärna den här tråden in i en gammal) - men frågan gäller alltså:

Kan ni ta in småmynt, och i så fall - finns det några planer på att ta in några i närtid?
2015-07-14 17:07 # 4
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus
Ett tips till dig är att leta upp (på annan plats än LS, då de inte har) 'Maplegrams / Gramme d'or' från canadian mint. Det är 1g mynt som säljs i kartor om 25 st. Då kan du köpa 25 'småmynt', eller 50 kanske, på en gång och sedan ge bort dem ett/två i taget. En sökning på google hjälper dig. Eftersom guld är momsfritt, gudbevars, så kan du köpa vart ifrån som helst.


Det är bra produkter, vi har Valcambi's Combibar i vårt sortiment som är mycket populär och helt jämförbar.
2015-07-15 08:31 # 5
ConcernedCitizen
Carolus: Ball produkt.

Mikael: Tack för beskedet. Håller ögonen öppna. Tycker att när jag handlat av Er har det fungerat väl så - well - man vill ju ha alla de guldprodukter man vill köpa i samma butik, liksom.
2015-07-19 22:04 # 6
Fredrik
Tror att 1/10oz guldmynt skulle uppskattas av många.
Tex gold eagles, maple leafs, krugerrand och Kangaroos.
2015-07-20 15:02 # 7
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Tror att 1/10oz guldmynt skulle uppskattas av många.
Tex gold eagles, maple leafs, krugerrand och Kangaroos.


Bra att det skulle vara uppskattat, preliminärt ser jag att vi kommer att kunna ha Maple Leafs och Kangaroos.
2016-02-29 11:00 # 8
ConcernedCitizen
Har hållit ögonen öppna - men det verkar inte som om man regelbundet har haft mindre mynt till försäljning - bara enstaka, då man sålt vidare "begagnade" mynt?

Nu när guldpriset verkar stiga (och har stigit i några månader) blir givetvis mindre produkter alltmer attraktiva för "småsparare".


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt