Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Antal präglade LS-mynt
Antal präglade LS-mynt
2015-05-15 21:42 # 1
Klartecken
Jag har mailat och frågat här i forumet förut angående präglingsantalet av LS-mynten i de olika årtalen utan framgång. Äger alla fem av mynten och vore kul att veta hur stor eller liten mängd som kan finnas i cirkulation.

Är det något LS kommer vilja delge oss eller kan jag finna den informationen någonstans?
2015-05-16 02:24 # 2
mega_n
Finns inga officiella siffror. Här en uppskattning från innehavare...
Upplaga uppskattning LS.

/H
Senast ändrad av mega_n; 2015-05-16 02:28
2015-05-16 10:21 # 3
Skyking
Om det nu är samlarpremie på dem så kanske det vore en ide ifall LS hade en funktion där man kan bjuda ut sina mynt till försäljning via något slags auktionsförfarande. På så sätt skulle det kanske finnas mynt tillgängliga för de som vill betala marknadspris.

Men att publicera vilken upplaga man har präglat mynten vore väl ganska rimligt ifall man släpper något i begränsad upplaga (alla andra som gör det anger ju hur många ex som finns oavsett vilken limited-edition det rör sig om).
2015-05-18 00:12 # 4
Klartecken
Tack för svaret Mega_n ska återkomma där i den tråden när jag är i Sverige och kan gå igenom mina serienummer.

Precis Skyking, har blivit ignorerad när jag mailat och frågat tidigare men förstår inte hemlighetsmakeriet bakom. Även om värdet inte ändras så är alltid roligt att veta om man har 1/5.000 oz eller 1/100.000 oz.
2015-05-28 23:10 # 5
Klartecken
Torgny eller annan inom företaget får jättegärna kommentera. Vad vi vet är det enbart publicerat präglingsantal för 2012.
Vad hände med 2009-2011 + 2013 ?

Har det hemlighetsstämpel så säg det, har ni ingen dokumentation så säg det.. Antar att en del mynt har försvunnit p.g.a. experimenterande eller nedsmältning till något nytt.

Jag kryper till korset och erkänner att några 2013 har rykt när jag satt igång med smidet. Den årgången har jag fått en känsla av att utbudet var riktigt stort då jag fick mina LS från Estland som tydligen inte skulle vara LS-myntade. :( skadan var redan gjord då jag inte undersökte mynten innan. Men ska inte sväva iväg helt. En kommentar vore på sin plats LS!
2015-05-29 08:49 # 6
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Vi har ingen siffra på detta idag och vi väljer att inte ta fram detta heller. Låt oss sortera det under avdelningen företagshemligheter.
2015-05-30 18:29 # 7
Klartecken
Tack! Då kan jag släppa det ;)


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt