Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Ron Paul frågar ut Ben Bernanke
Ron Paul frågar ut Ben Bernanke
2011-03-03 09:12 # 1
billion
Ron Paul ställer frågan: "Vad är din definition på en dollar?"

Ben Bernanke kan inte ge ett svar eftersom det inte finns en sådan definition. Istället börjar han mumla om att människor inte vill köpa guld...de vill köpa mat..bla bla bla...se själva:



Finns det någon politiker i Sverige som är i närheten av Ron Paul?
2011-03-04 22:55 # 2
In4mayshun
Ron Paul är en riktig nagel i ögat på eliten. Det är konstigt att han inte drabbats av en "hjärtattack", vilket verkar vara något av en standardmetod för att göra sig av med obekväma människor som ställer till bråk och ifrågasätter NWO...
2011-03-06 04:59 # 3
Anonym
Det är ju som du säger, han har inte drabbats av någon hjärtattack- och han får mycket plats i media

Så, personligen tror jag inte det är frågan om någon nagel i något öga...
2011-03-22 22:56 # 4
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av lewren
Det är ju som du säger, han har inte drabbats av någon hjärtattack- och han får mycket plats i media
.


Det är det gamla, vanliga inom bank kartellens strategi, en kontrollerad opposition.
Det finns inte många personer i den amrikanska huvud staden Washington D.C som
inte jobbar åt den Kabbalistiska Bank kartellen.


Av Zed:)
2011-03-22 23:24 # 5
TommyT
Ron Paul har författat boken "End the Fed", men säger sedan att han inte avser att lägga ner den, utan vill bara granska den. Det tyder kanske mer på självcensur, att han passar sig för kabalen.

Jörg Haider däremot beskrev bankerna som "maffia". En vecka senare blev han mördad i en bilolycka.
2011-03-23 13:19 # 6
billion
Jag tror Ron Pauls avsikter är äkta. Däremot har de lyckats förlöjliga och håna honom under en lång tid och på så sätt gjort honom till ett "icke hot". Det är först nu det börjar bli farligt. Han börjar få mer makt och mer uppmärksamhet. Det kommer inte bli lika lätt framöver då många av hans "profetior" slår in.

Dessutom, ibland kan det vara farligare att ha ihjäl budbäraren än de han representerar.

Men åter till ursprungsfrågan. Finns det någon som ens är i närheten av Ron Paul och det han representerar här i Sverige?
2011-03-23 18:40 # 7
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av billion

Men åter till ursprungsfrågan. Finns det någon som ens är i närheten av Ron Paul och det han representerar här i Sverige?


Knappast bland våra politiker så vitt jag vet. Men jag upptäckte glatt www.mises.se för någon vecka sedan. De anordnar bl a föreläsningar i "österrikisk" ekonomi och www.freedomfest.se

/P
2011-03-23 18:42 # 8
Anonym
Sorry, www.freedomfest.nu ska det vara.
2011-03-23 22:01 # 9
Anonym
Hej Billion!
Ang din fråga "Finns det någon politiker i Sverige som är i närheten av Ron Paul?"
Tidigare skrev jag om den kabbalistiska bankkartellen som styr Washington DC.
Det jag undrar är hur mycket av vår regering ägs av kabbalisterna?
Jag tror att de flesta av folket här på forumet är överens om att kabbalisterna äger Washington DC!
Enligt min uppfattning är chansen gaaaaanska så stor att de samma kartell styr även här på hemmaplan!
Om vi ser efter mediamaktkoncentrationen så är det ganska uppenbart i hela västvärlden vilka som styr och ställer!
Varför skulle Sverige vara undantaget? Ett enkelt exempel; Bonnier!
I slutändan är vår politik som amerikansk, det behövs medias hjälp för att komma till toppen och de hjälper inte vem som helst! Jörgen Heider visar ett perfekt exempel, han var inte stor och hade inte så mycket makt som Ron Paul men ändå råkade han ut för en s. k. "olycka".
Just det...gällande hjärtattackerna! Det finns ett ord som brukar användas i Washington - Washington Heart attack! Ett inofficiellt begrepp som jag lärde mig när jag var där.
Att Ron Paul inte har fått ett sådant hjärtattack pekar på att även han är kontrollerad eller en av dem.

av Zed.
2011-04-10 09:51 # 10
Lasse
Klart det finns politiker i som följer samma idétraditiion som Ron Paul i Sverige.

Hela Liberala partiet är fullt av dem.
http://www.liberalapartiet.se/
2011-04-10 11:08 # 11
Silvertok
Tack Lasse, för länken till liberala partiet!

Jag har nästan alltid röstat på moderaterna, min familj och släkt har varit egenföretagare sen vi kom till Sverige. Men med moderaterna har det varit svårt för dem att fungera i det socialdemokratiska system som är inbyggt i Sverige, jag har saknat de grundläggande liberala åsikterna istället för det " nya arbetarpartiet" som moderaterna blivit idag.
Liberala partiet verkar intressant om de orkar att hålla sina åsikter, även när de växer och måste kompromissa med andra partier.

Mer frihet, eget ansvar och siiiilver!!!
2011-04-10 12:44 # 12
Lasse
Citat:
Ursprungligen postat av Silvertok
Tack Lasse, för länken till liberala partiet!

Jag har nästan alltid röstat på moderaterna, min familj och släkt har varit egenföretagare sen vi kom till Sverige. Men med moderaterna har det varit svårt för dem att fungera i det socialdemokratiska system som är inbyggt i Sverige, jag har saknat de grundläggande liberala åsikterna istället för det " nya arbetarpartiet" som moderaterna blivit idag.
Liberala partiet verkar intressant om de orkar att hålla sina åsikter, även när de växer och måste kompromissa med andra partier.

Mer frihet, eget ansvar och siiiilver!!!


De kompromissar inte, de håller idéerna högre än makten.

Vill man ha ett parti som är liberala i förhållande till blåsossarna i regeringen så kan man titta på Liberaldemokraterna (L) som håller på att starta upp. De är tyvärr kraftigt socialliberala och "pragmatiska", men de har inte kommit igång än så man vet inte var de landar. De är dock mycket liberala generellt i förhållande till blåsossarna, men de verkar inte fatta ekonomi de heller.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt