Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Aurum
Aurum
2015-04-14 09:38 # 1
gb

Aurum - ett intressant sätt att kunna använda guld för små transaktioner


http://www.peakprosperity.com/podcast/91771/new-way-hold-gold-2015-update

Något som Liberty Silver funtar på att plocka in? Eller om det finns något liknande?

2015-04-14 15:49 # 2
billion
Intressant idé men det känns som grampriset blir ganska högt?

Funderar också på hur man kan kontrollera att mängden guld är korrekt utan att förstöra en stor del av värdet på "sedeln"?
2015-04-14 19:10 # 3
Carolus
Jag har köpt 10 st från Peak Prosperity (podcast). Mest en kul grej, man betalar ju, med frakten, över dubbla guldpriset. En rätt sopig investering med andra ord. Fast de är coola!
2015-04-14 22:06 # 4
Sandow
Guld kommer naturligtvis inte användas som cirkulerande valuta. Guldets roll är som värdebevarare. När det gäller vardagliga transaktioner fungerar pappersvaluta/digital valuta ypperligt. Långsiktigt sparande och mycket stora inköp av kapitalvaror, där har guldet sin roll.
2015-04-17 08:55 # 5
Metalonmetal
Citat:
Ursprungligen postat av Sandow
Guld kommer naturligtvis inte användas som cirkulerande valuta. Guldets roll är som värdebevarare. När det gäller vardagliga transaktioner fungerar pappersvaluta/digital valuta ypperligt. Långsiktigt sparande och mycket stora inköp av kapitalvaror, där har guldet sin roll.


Jag håller med men jag tror snarare att silvret kommer att vara mer lämpligt för vardagstransaktioner.
2015-04-17 09:41 # 6
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Metalonmetal
Citat:
Ursprungligen postat av Sandow
Guld kommer naturligtvis inte användas som cirkulerande valuta. Guldets roll är som värdebevarare. När det gäller vardagliga transaktioner fungerar pappersvaluta/digital valuta ypperligt. Långsiktigt sparande och mycket stora inköp av kapitalvaror, där har guldet sin roll.


Jag håller med men jag tror snarare att silvret kommer att vara mer lämpligt för vardagstransaktioner.


Jag tror att papper är alldeles utmärkt så länge det är uppbackat av guld, som förr. I början av 1900-talet hade man t. ex. papperstia som gick att växla mot guldtia eller 10 kronor i silvermynt allt efter behag och tycke. Guldmynten sparade man oftast i och använde pappret och silvret till vardagstransaktioner, alldeles utmärkt...som sagt


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt