Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Nu blir det moms på investeringsguld!
Nu blir det moms på investeringsguld!
2015-04-01 09:06 # 1
Tor
Enligt ett lagförslag så föreslår regeringen moms på investeringsguld. Detta på grund av att guld inte längre anses som pengar, och bör därför betraktas som vilken kapitalvara som helst.

Vad tycker vi om detta? Är det läge att köpa på sig ordentligt med guld innan förslaget blir verklighet nu till halvårsskiftet?
Senast ändrad av Tor; 2015-04-01 09:16
2015-04-01 09:23 # 2
Hausse
1:a april.
2015-04-01 09:27 # 3
Tor
Citat:
Ursprungligen postat av Hausse
1:a april.


Och så var det förstört, du är så himla duktig Hausse. Du kunde inte behålla det för dig själv och vänta på att nån trillade dit?
Senast ändrad av Tor; 2015-04-01 09:28
2015-04-01 10:45 # 4
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Tor
Enligt ett lagförslag så föreslår regeringen moms på investeringsguld. Detta på grund av att guld inte längre anses som pengar, och bör därför betraktas som vilken kapitalvara som helst.

Vad tycker vi om detta? Är det läge att köpa på sig ordentligt med guld innan förslaget blir verklighet nu till halvårsskiftet?


Haha, den var riktigt bra! Ska medge att jag i några sekunder funderade: "Vad har jag nu missat...".
2015-04-01 11:39 # 5
snöstorm
Haha den var bra ...! (något säger mej att svetsaren och dom gröna khmererna funderar på detta...så ge dem inga inga idéer...)
2015-04-01 13:52 # 6
Lotus
Citat:
Ursprungligen postat av Tor
Citat:
Ursprungligen postat av Hausse
1:a april.


Och så var det förstört, du är så himla duktig Hausse. Du kunde inte behålla det för dig själv och vänta på att nån trillade dit?


Du förstörde det själv genom att det var så otroligt dåligt.
Regeringen är inte i stånd att ta beslut om det eftersom det ligger på EU nivå. Hade du sagt att EU skulle ändra direktiven igen hade du kunnat vara mer trovärdig.
Senast ändrad av Lotus; 2015-04-01 13:52
2015-04-01 18:23 # 7
VakenOchVaksam
Citat:
Ursprungligen postat av Hausse
1:a april.



Så jävla tråkig
2015-04-01 22:42 # 8
RB
Jag har varit väldigt kritisk till allt idag.
Men nu när jag la mig i sängen med paddan så blev jag riktigt upprörd när jag läste titeln och inlägget, 1 april var som bortblåst i min hjärna.

Synd bara att "vissa" skulle vara som den jobbiga jäkeln i klassen som skulle svara först på allt för att visa hur duktig han var.
2015-04-06 12:11 # 9
Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av RB
Jag har varit väldigt kritisk till allt idag.
Men nu när jag la mig i sängen med paddan så blev jag riktigt upprörd när jag läste titeln och inlägget, 1 april var som bortblåst i min hjärna.

Synd bara att "vissa" skulle vara som den jobbiga jäkeln i klassen som skulle svara först på allt för att visa hur duktig han var.


Jo, det är en klassiker. Hade forumet varit förhandsgranskat hade man kunnat hålla på bror duktigs kommentarer så att det blir lite mer kul - det borde gammelmedia som faktiskt förhandsgranskar inläggen innan de publiceras tänka på. Om man skulle kunna tysta bror duktig på forum där man inte (normalt) har förhandsgranskning av inläggen vet jag inte.

Å andra sidan är det ganska tveksam kvalitet på detta aprilskämtet eftersom det ju inte är så orimligt ändå - jo det är en EU-fråga, men det är inte så märkvärdigt att man skulle få för sig att införa moms på något som varit momsfritt...


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt