Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Bör jag köpa guld i dagsläget?
Bör jag köpa guld i dagsläget?
2015-03-22 13:52 # 1
SwiX
Som rubriken lyder, bör jag köpa guld i fysisk form i dagsläget? Har börjat bli lite skeptisk till banker, värdepapper och allt vad det nu heter.
2015-03-22 14:39 # 2
Chefen
Det är inte bara du som är skeptisk till banker och deras pappershantering och elektroniska pengaskapande.Det man har i
handen(fysiskt) är bättre än tio i skogen.Du har ju ingen motpartsrisk om du har fysiskt guld och silver.

Det nuvarande monetära systemet kommer att kollapsa inom en snar framtid
2015-03-22 15:47 # 3
Nikon
Ingen kan ge din meningsfulla investeringsråd, av den enkla anledningen att ingen kan spå vad som kommer att hända i framtiden, eller ens i morgon.
Det är mycket man kan tycka illa om i dagens märkliga ekonomiska system. Men ingen vet ifall det kommer att krasha i morgon, eller om det kommer att hålla i 50 år till. Metallvärden kan ha gått både upp och ner ordentligt innan dess.

Ingen vet. Bilda dig en egen uppfattning.
Senast ändrad av Nikon; 2015-03-22 15:47
2015-03-22 16:36 # 4
Jp morgan
Hej, viktigast med guld och silver, det är en försäkring, man ska inte hetsa upp sig vid fallande eller ökande kursrörelser, det du har är dina egna pengar, inte bankens, det är endast dina., lycka till, och köp, minst 10% av dina sparade pengar.
2015-03-23 10:04 # 5
SwiX
Låt oss anta att jag nu skulle köpa guld.

Vad ska man köpa egentligen? Finns ju en massa olika mynt och tackor i olika priser, varför skiljer sig priserna? 1OZ guld är ju alltid 1OZ guld.
Varför sparar vissa i mynt och vissa i tackor, rent generellt så blir väl mynt dyrare per uns?
2015-03-23 10:33 # 6
marcandrew
Citat:
Ursprungligen postat av SwiX
Låt oss anta att jag nu skulle köpa guld.

Vad ska man köpa egentligen? Finns ju en massa olika mynt och tackor i olika priser, varför skiljer sig priserna? 1OZ guld är ju alltid 1OZ guld.
Varför sparar vissa i mynt och vissa i tackor, rent generellt så blir väl mynt dyrare per uns?


Om du söker i forumet så får du nog bra svar på detta, det har diskuterats i flera trådar tidigare.
2015-03-23 12:33 # 7
Lotus
Citat:
Ursprungligen postat av SwiX
Låt oss anta att jag nu skulle köpa guld.

Vad ska man köpa egentligen? Finns ju en massa olika mynt och tackor i olika priser, varför skiljer sig priserna? 1OZ guld är ju alltid 1OZ guld.
Varför sparar vissa i mynt och vissa i tackor, rent generellt så blir väl mynt dyrare per uns?


Mynt har ju ett samlarvärde i sig. Klart det blir dyrare per ounce vid tillverkning tackor av mindre storlek då det blir mer arbetstid för mindre guld.
2015-03-23 16:08 # 8
Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen
Det är inte bara du som är skeptisk till banker och deras pappershantering och elektroniska pengaskapande.Det man har i
handen(fysiskt) är bättre än tio i skogen.Du har ju ingen motpartsrisk om du har fysiskt guld och silver.

Det nuvarande monetära systemet kommer att kollapsa inom en snar framtid


Det har jag hört ett bra tag nu. Med mindre än att du visar på mer hållbara argument än folk innan dig så får man väl betrakta dig som ännu en i raden som ropar "vargen kommer"
2015-03-23 16:44 # 9
Chefen
Var lugn Skyking.Vargen kommer när du minst anar.
2015-03-23 18:00 # 10
Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen
Var lugn Skyking.Vargen kommer när du minst anar.


Jag läste att vargen hade blivit påkörd och avlidit...

Jag är mest lugn för att jag inte springer omkring och viftar på armarna såfort någon skriker "vargen kommer", den har inte kommit hittils och jag ser ingen särskild anledning till att tro att den kommer nu heller...
2015-03-23 20:39 # 11
Lotus
Då har du läst åt helvete fel, vargen kommer 2016. Kina är smarta och bunkrar just nu upp rejält, måste vara tacksamt med papperscertifikaten som trycker ner priserna så kineserna kan handla till dessa låga nivåer, men det varar inte för evigt...
2015-03-23 22:13 # 12
marcandrew
Att vargen kommer nästa år, i år eller till sommaren har det gapats om i över 4 år på detta forum.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt