Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Betala i SEK vid köp via Estland?
Betala i SEK vid köp via Estland?
2015-03-03 22:32 # 1
Thaman
Har ni tagit bort möjligheten att betala med sek när man handlar via .ee? Förut gick det att betala till ett svensk swedbankkonto i Svenska kronor, SEK.


Min bank kan inte gör utlandsbetalningar till Estland i SEK, bara Euro och USD.

Alltså jag valde SEK som valuta hos .ee och fick en order som skulle betalas i SEK (och vill betala i SEK), men sen lyckas jag inte betala i SEK.. konstigt.

Konfunderad. Har alltså inte lyckas betala min order. Vad göra? Vill inte betala i EUR eller USD, tilltalades av priset i SEK. Är det bara Visa korts betalningen som går att göra med SEK?

Hoppas ni förstår vad jag menar? :)
2015-03-04 21:47 # 2
Sixten
Upptäckte samma sak i december.

De har bytt bank och konton till SEB i Estland och SWB i Estland. Man behöver göra en utlandsöverföring. Det bör framgå av din order.

När jag betalade till SEB togs pengarna inte emot men det har fungerat bra med SWB efter det.

Jag misstänker det kan ha att göra med Operation Choke Point och FATCA. Vi får förmodligen aldrig veta, men jag har de senaste halvåret haft ett flertal stoppade och fördröjda utlandsöverföringar när jag handlat bullion.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt