Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Är det dags att sälja min guldtacka nu eller senare
Är det dags att sälja min guldtacka nu eller senare
2015-01-19 15:41 # 1
tuna1024
Är nybörjare på guldförsäljning och skulle vilja ha råd om när man kan tänkas att sälja en guldtacka.
Jag har en 100 grams tacka som jag köpte för 29 436 kr och nu är den värd 32 873 kr till säljpris.
Är det värt att sälja den guldtackan om jag på försäljningen kan tjäna cirka 3 500 kr?
Eller är det i dagsläget värt att vänta in ett högre guldpris?
Tacksam för råd och förslag vid försäljning av en guldtacka.
2015-01-19 16:03 # 2
Lotus
Och när du tjänat de 3500, vad ska du göra med dom då? Om det är för att spara på banken så ska du givetvis inte sälja, speciellt med tanke på att guldet kommer vara värt minst 500-600 kr per gram om ett par år.
2015-01-19 16:33 # 3
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Lotus
Och när du tjänat de 3500, vad ska du göra med dom då? Om det är för att spara på banken så ska du givetvis inte sälja, speciellt med tanke på att guldet kommer vara värt minst 500-600 kr per gram om ett par år.


Det jag tänkte är att jag kan sälja guldtackan då guldpriset är högt och sedan köpa mer guld när priset går ner.
Hur kan du veta att guld kommer vara värt minst 500-600 kr per gram om ett par år?
2015-01-19 16:55 # 4
Hedge
"Det jag tänkte är att jag kan sälja guldtackan då guldpriset är högt och sedan köpa mer guld när priset går ner.
Hur kan du veta att guld kommer vara värt minst 500-600 kr per gram om ett par år? "

Hur kan du veta att guldpriset kommer att gå ner???
2015-01-19 18:52 # 5
Solidus
Helt rätt, sälj när du känner för, det finns pengar att tjäna, pengar som man kan återinvestera. Det gäller att ha lite flax också och sälja/köpa precis innan det vänder...
2015-01-20 12:04 # 6
Sonny
Vänta med att sälj till det finansiella systemet havererat, kommer fortare än du tror.
http://pro.moneymappress.com/MMRBSSH39PPM2/WMMRQC10/?pub=mmr&h=true
2015-01-20 12:14 # 7
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny
Vänta med att sälj till det finansiella systemet havererat, kommer fortare än du tror.
http://pro.moneymappress.com/MMRBSSH39PPM2/WMMRQC10/?pub=mmr&h=true


Om systemet har havererat vem ska då köpa guldet och med vad?
Senast ändrad av Solidus; 2015-01-20 12:14
2015-01-20 13:29 # 8
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Hedge
"Det jag tänkte är att jag kan sälja guldtackan då guldpriset är högt och sedan köpa mer guld när priset går ner.
Hur kan du veta att guld kommer vara värt minst 500-600 kr per gram om ett par år? "

Hur kan du veta att guldpriset kommer att gå ner???


Det vet jag inte precis som alla andra...
2015-01-20 13:30 # 9
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny
Vänta med att sälj till det finansiella systemet havererat, kommer fortare än du tror.
http://pro.moneymappress.com/MMRBSSH39PPM2/WMMRQC10/?pub=mmr&h=true


Om systemet har havererat vem ska då köpa guldet och med vad?


Det kanske råder byteshandel då. Få en kossa för en mängd guld :)
2015-01-20 16:55 # 10
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny
Vänta med att sälj till det finansiella systemet havererat, kommer fortare än du tror.
http://pro.moneymappress.com/MMRBSSH39PPM2/WMMRQC10/?pub=mmr&h=true


Om systemet har havererat vem ska då köpa guldet och med vad?


Det kanske råder byteshandel då. Få en kossa för en mängd guld :)


Precis men tvärtom, då är den som har livsnödvändiga varor som kommer att kunna roffa åt sig guld ...inte tvärtom.
2015-01-20 17:52 # 11
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny
Vänta med att sälj till det finansiella systemet havererat, kommer fortare än du tror.
http://pro.moneymappress.com/MMRBSSH39PPM2/WMMRQC10/?pub=mmr&h=true


Om systemet har havererat vem ska då köpa guldet och med vad?


Det kanske råder byteshandel då. Få en kossa för en mängd guld :)


Precis men tvärtom, då är den som har livsnödvändiga varor som kommer att kunna roffa åt sig guld ...inte tvärtom.


Okej, bli lurad på guld för livsnödvändiga varor.
Då borde jag satsat på fler tackor av mindre storlek istället för en 100 grams tacka.
Eller flera guldmynt och silvermynt. Pengar i kronor skulle vid det här scenariot vara värdelösa??
2015-01-21 11:12 # 12
Sonny
Naturligtvis kommer det ett nytt monetärt system men det går ju inte över en natt, under tiden kommer man att fly till guld för att säkra sina tillgångar. De som har pappersguld kommer att upptäcka att deras guld inte existerar om dom försöker få ut det. Kina och Ryssland har köp upp guld länge så den fysiska tillgången är begränsad vilket gör att priset på guld kommer att gå genom taket.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt