Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Silvertacka 10 oz - Sunshine
Silvertacka 10 oz - Sunshine
2015-01-03 10:05 # 1
Fredrik
Skynda och fynda ;-)
Kul att ni har dessa silvertackor i lager!
Får vi se några Royal Canadian Mint Silver Bar - 10 oz i lager under året?
2015-01-04 23:14 # 2
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Kul att du uppskattar dem. I dagsläget har vi inte planer på att ta in dessa men vi tar till oss och återkommer i frågan.
2015-01-06 14:39 # 3
Bullon
De verkar vara slut nu. Vad kostade de styck ungefär?
2015-01-06 16:23 # 4
Fredrik
1834kr st kostade dom när jag köpte.

O ja det sved att betala moms, men jag har alltid trånat efter Sunshine Mints tackor :-)

Hur funkar det om man har ett företag som inte alls sysslar med ädelmetaller och köper silvertackor?
Man kan väl dra av momsen?
Skruvdragare eller silvertacka spelar väl ingen roll haha
2015-01-08 19:30 # 5
Fredrik
Fick precis hem min beställning av shunshine mint 10oz silvertacka.

Till min stora besvikelse så verkar ju plastförslutningen som tackan ligger i blivit våldtagen.. 5 st revor (hål) i plasten.
Känns ju sådär! Om dom kommer i ark med flera tackor så får man väl för tusan klippa/skära försiktigt.

Någon annan med samma problem??

Och nej det stod inte att dom skulle vara cirkulerade.
Senast ändrad av Fredrik ; 2015-01-08 19:33
2015-01-08 20:02 # 6
Gt
Ja tyvärr! Det var i postgången som dom förstördes i mitt fall ...plasten var för övrigt ny, det såg man tydligt men hål och revor fixade posten...jag köpte zippåsar och har dom i :)
2015-01-08 20:08 # 7
Lavendale
Jag vet inte hur det är med zippåsar ihop med blankt silver. Jag skulle för säkerhets skull först slå in dem i syrafritt silkespapper innan jag la undan dem i zippåsar.

Edit: Eller som för Fredrik så skulle jag behålla silvertackorna i den förpackning de kom i och de förpackningar där det gått hål skulle jag lägga dessa i en fryspåse och knyta till så att ingen luft kommer in.
Senast ändrad av Lavendale; 2015-01-08 20:13
2015-01-08 20:11 # 8
Fredrik
Vadderat kuvert å sen liggandes i bubbelplast så är jag tveksam till att dessa skador uppstått av posten...
I sånt fall så skulle varenda guldtacka man köpt vara böjd och dess plast knäckt å det har jag aldrig råkat ut för.

Dom är ju förseglade med en "smält kant". Den kanten saknas längs drygt 1/3 av sidan.

Sen så har dom ju inte Shunshines nya MINT MARK så dom har väl nått år på nacken...


Men det känns lite bättre att vi är två bittra själar ;-)

Nä tackor ska man köpa själv i momsfria länder å silvermynt köps i tuber (momsfritt såklart)
2015-01-08 20:13 # 9
Fredrik
Lavendale

Mitt silver är svart i morgon pga alla ventilationshål ;-)

Så lycklig!
2015-01-08 20:14 # 10
Lavendale
Se inlägg #7 "Edit"

Det tar allt några veckor och månader innan det har hunnit bildats silversulfid från den omgivande luften. ; )
Senast ändrad av Lavendale; 2015-01-08 20:20
2015-01-08 20:16 # 11
Fredrik
Lavendale

Inte så sugen på att ha mitt silver i fryspåsar! Blir liksom inte samma sak ta/se på..
2015-01-08 20:20 # 12
Gt
När jag hämtade ut paketet/bubbelpåsen så var det en stor reva på bubbelpåsen vilket hade gått igen och skadat plasten på tackorna...
Tackorna ligger givetvis kvar i orginalpasten och en zippåse på det så kanske det skyddar mot luft. Det får duga för mig, men det är tråkigt...


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt