Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Få sin lön i guld eller silver
Få sin lön i guld eller silver
2014-12-04 21:08 # 1
Fredrik
Ska gå på min chef imorgon!

Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2014-12-05 14:28
2014-12-05 08:48 # 2
Stämpelglans
Om inte Torgny låg på plus sedan tidigare så gör han det garanterat nu.
2014-12-05 14:33 # 3
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Tack, det värmer!
Tog mig friheten att bädda in videon där man dessutom ser lite av Bullionstar's ädelmetallbutik här i Singapore!

Inslaget ifråga sändes i Singapore tonight, som är motsvarande typ Rapport i Sverige, i kanalen Channel News Asia på bästa sändningstid och fick stor uppmärksamhet vilket var skoj då lön i metall känns som ett steg i rätt riktning ideologiskt.
2014-12-05 14:40 # 4
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Om någon skulle vara intresserad av lite mer material med mig (har ju jobbat mestadels i kulisserna de sista åren) så följer två föreläsningar nedan som nog inte är spridda i Sverige. På engelska förvisso men det torde ju inte vara något problem för de flesta i panelen.

Den första är från ett seminarie som heter Freedom to Passport och handlar om guldtrender och prismanipulation av ädelmetall. Den andra är lite mer djuplodande om penningsystemet. Kanske kan vara matnyttigt för någon. Ge gärna kritik. Jag är väl kanske ingen proffsföreläsare direkt men gör mitt bästa.



2014-12-05 23:14 # 5
Flavian
Att betala ut allt i fysiskt guld borde vara en utmärkt möjlighet för dem som bryter guld.

De betalar sina anställdas löner, sina leverantörer och aktieutdelningar i fysiskt guld och behöver därför ingen "försäljningsavdelning".
2014-12-09 11:09 # 6
Stämpelglans
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Jag är väl kanske ingen proffsföreläsare direkt men gör mitt bästa.

Jag såg din föreläsning på Freedom Fest online när det begav sig och jag tyckte att den var bra. Även om du hade varit förhållandevis kass så hade du fått en eloge från mig ändå, för det är ett viktigt budskap som du/vi förespråkar och det når inte ut om någon inte ställer sig upp och pratar om det.
Senast ändrad av Stämpelglans; 2014-12-09 11:09
2014-12-09 17:42 # 7
Fredrik
Är det någon som har koll på OM och HUR det skulle fungera i Sverige?
2014-12-09 18:48 # 8
Metalonmetal
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Är det någon som har koll på OM och HUR det skulle fungera i Sverige?


Ja, tänk om man kunde få sin bonus i guld! Är det samma sak som dom som får optioner och aktier i företag som dom arbetar för?
2014-12-11 21:42 # 9
Flavian
Det finns strängt taget inga laghinder mot att bedriva byteshandel i Sverige.

Å andra sidan kan det bli krångliga deklarationer.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt