Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Budgetkris och kronan
Budgetkris och kronan
2014-12-03 18:46 # 1
Metalonmetal
Nu har vi en budgetkris och nyval. Jag gissar att det inte påverkar marknaden för guld men det kan väll påverka kronan mycket. Inte kommer den bli starkare. Kan det vara ett bra läge att köpa ädelmetall innan nyvalet?
2014-12-05 23:17 # 2
Flavian
Att köpa guld är sällan en riktigt dålig affär.

Jag misstänker att kronan kommer att låsas mot euron snart och att låsningen kommer att ske till en betydligt högre euro-kurs än den nu rådande marknadskursen.

Så räknat i kronor finns det i så fall skäl att tro att guldpriset kommer att sticka uppåt.

Observera dock att jag inte påstår att detta kommer att hända.
2014-12-06 03:55 # 3
Nikon
Andra länder har haft liknande politiska dödlägen.
Tro det eller ej, men ekonomin och samhället snurrar faktiskt på som vanligt, trots att politikerna inte kan enas.
Skillnaden mellan de två budgetarna är dessutom inte mer än 0,5% av BNP.

Jag skulle inte räkna med någon större påverkan på kronan.
2014-12-06 08:47 # 4
Flavian
Det riktigt intressanta är om det finns några förändringar i valutapolitiken på gång.

Jag vet inte, men jag håller det för tänkbart att man kommer att låsa kronan i förhållande till euron och att detta kommer att göras så att eurons kurs räknat i kronor blir betydligt högre än nu rådande marknadskurs.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt