Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Silver, det vi faktiskt betalar?
Silver, det vi faktiskt betalar?
2014-10-25 09:47 # 1
Orgott
Jag har en känsla

Om silver sjunker med 20:- så blir silvermynten bara 3-4:- billigare, känns som att premien höjs när priset sjunker.

Någon som har fakta på detta? Sant/falskt?
Givetvis är det skillnad på mynt och mynt (jag talar överlag, allmänt).
Min känsla är rätt ovetenskaplig och jag vill absolut inte göra någon upprörd utan jag ber ödmjukast om hjälp och stöd i att lista ut om min känsla är relevant.
2014-10-25 11:29 # 2
Skyking
Det kan verka så, men det du tittar på är spotpriset vilket inte behöver vara samma sak som priset på silvermynt. Det kan vara så att silvermynten bara sjunker med 3-4kr. Du får nog en mer rättvisande bild av LS' priser ifall du tittar på köp och säljpriser (dvs spreaden). Deras pris mot leverantör bör ju ligga någonstans mittemellan.
2014-10-25 13:42 # 3
Lavendale
När Orgott skriver ”om silver sjunker med 20:-” så är det antagligen 20:-/oz han menar, ifall en jämförelse skall bli riktig. För att hitta ett silverpris/oz som är 20:- högre än dagens så får vi gå tillbaka till juli månad 2014, på LS:s diagram.

Jag har ingen uppgift om vad ett silvermynt kostade då, men jag har nerskrivet vad en 1 oz ASE på LS.ee kostade den 17/9 i år och den var då 8:- dyrare än vad en motsvarande kostar idag. Silverpriset var då 9:-/oz högre än dagens pris, så skillnaderna får väl sägas ligga inom felmarginalen, ävensom med tanke på att ett 1 oz silvermynt har kostnader för prägling och frakt m.m. innan det kommer ut till försäljning.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt